Robin 1993 |
20-4-2011 22:55 |
Posts: 1234 |
mooi dat je in ieder geval de oorzaak hebt gevonden. Alleen vind ik het erg vreemd hoe dat plastic oliepomp tandwieletje zomaar opeens naar de klote is gegaan. Dat tandwieletje staat toch niet onder druk? kan toch niet vastlopen of kapot lopen zou je denken, dat tandwieletje draait soepel en ook langzaam rond dus raar.
Of er moet al iets in je blok hebben gezeten wat er tussen heb liggen rammelen, anders loopt dat toch niet zomaar kapot lijkt mij?
|
|
!!2 takt!! |
|
De Schout |
20-4-2011 22:56 |
Posts: 5327 |
hij heeft z'n oliepomp verbeunt, die zal waarschijnlijk wel half vastgelopen geweest zijn ofzo.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Robin 1993 |
20-4-2011 23:00 |
Posts: 1234 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
hij heeft z'n oliepomp verbeunt, die zal waarschijnlijk wel half vastgelopen geweest zijn ofzo.
ja dat zal het indd kunnen zijn, dat het gewoon in het pompje zelf begon. Dat pompje blokkeerde/liep waarschijnlijk vast. Dan wil het plastic tandwieletje stil gaan staan en de rest van het blok niet , en dan pang!
|
|
!!2 takt!! |
|
ikkejw |
20-4-2011 23:13 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
gek wat heeft dit met het schakelen te maken? helemaal niks. dus dit kan al iets ouds zijn. ik zal morgen is de koppeling eraf halen om daarachter te kijken. iemand nog tips hoe ik die er het beste af kan halen?
zoals ik al zei, het veertje ligt eraf is duidelijk te zien op je foto's.
koppeling heb je er zo af. 4 bouten los, clipje eraf, en je bent er.
je kickstartveer staat trouwens wel heeul strak aangespannen
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
mrgforce |
21-4-2011 8:06 |
Posts: 572 |
M'n olie pomp heb ik zo'n 1,5jaar geleden verbeunt. Heb het toen door de middel geslepen en alle delen er uit gehaald, zodat alleen het asje over bleef. Dus raar dat het nu pas gebeurt....
Ik zal vanavond de koppeling dr af halen en nog beter kijken.
Je zag dat het veertje eraf is? Zie het niet op de foto. Kan je zeggen waar je dit ziet?
Als ik de koppeling er af haal moet ik zorgen dat ie daarna exact terug plaats. Anders gaat ie trillen? Staan er mankeringen op het blok, zodat ik exact kan zien?
|
|
|
|
grasmaaier89 |
21-4-2011 8:21 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
M'n olie pomp heb ik zo'n 1,5jaar geleden verbeunt. Heb het toen door de middel geslepen en alle delen er uit gehaald, zodat alleen het asje over bleef. Dus raar dat het nu pas gebeurt....
Ik zal vanavond de koppeling dr af halen en nog beter kijken.
Je zag dat het veertje eraf is? Zie het niet op de foto. Kan je zeggen waar je dit ziet?
Als ik de koppeling er af haal moet ik zorgen dat ie daarna exact terug plaats. Anders gaat ie trillen? Staan er mankeringen op het blok, zodat ik exact kan zien?
je hebt zitten beunen in een motorblok?
faal
dat kan je verwachten dat t nooit goed zal aflopen :P
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
21-4-2011 14:02 |
|
ikkejw |
21-4-2011 15:36 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
M'n olie pomp heb ik zo'n 1,5jaar geleden verbeunt. Heb het toen door de middel geslepen en alle delen er uit gehaald, zodat alleen het asje over bleef. Dus raar dat het nu pas gebeurt....
Ik zal vanavond de koppeling dr af halen en nog beter kijken.
Je zag dat het veertje eraf is? Zie het niet op de foto. Kan je zeggen waar je dit ziet?
Als ik de koppeling er af haal moet ik zorgen dat ie daarna exact terug plaats. Anders gaat ie trillen? Staan er mankeringen op het blok, zodat ik exact kan zien?
dat is em.
je balansas moet je inderdaad weer op tijd zetten, er staan wel markeringen op de balansas en krukas. die zet je gelijk, en dan leg je de koppeling er op.
hier een niet al te duidelijk plaatje:
oliepomp zit trouwens met 2 boutjes vast, die had je ook gewoon los kunnen halen, en af kunnen dichten met een plug of stukje plaat.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
mrgforce |
21-4-2011 17:14 |
Posts: 572 |
Heb niks in me blok gebeunt. Kvond het een snelle en makkelijke oplossiing omdat ik zo geen dopje hoefde te frezen oid. Maar als iemand tips heeft hoe jet makkelijk kan oplossen en dat het goed dicht blijft hoor ik dat graag bedanky ikkjew voor de duidelijke aanwijzingen! Ik zal zo als ik thuis ben de boel verder bekijken. En hopen dat het zo opgelost is.
|
|
|
|
mrgforce |
21-4-2011 19:23 |
Posts: 572 |
even een update
het veertje zit er weer op, lijkt me goed zo toch?
het plastic tandwiel is er ook uit, maar heb naar mijn idee niet alle stukjes gevonden. dus ben bang dat er mischien iets in me versnellingsbak is gestroomt.... of eventueel met het aftappen van de olie is meegegaan... kan het veel kwaad als ik het laat voor wat het is ?
kan het kwaad als ik er geen nieuw tandwiel inplaats? de olie pomp sluiten nu mooi goed de boel af. dus dat is oke. en gebruik het toch niet.
koppelingsplaten zagen er nog redelijk uit. had aan beide kanten nog iets van 2mm dr op zitten.
Dit bericht is gewijzigd door mrgforce op 21-4-2011 om 19:25 uur.
|
|
|
|
grasmaaier89 |
21-4-2011 19:26 |
Posts: 14412 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
even een update
het veertje zit er weer op, lijkt me goed zo toch?
afbeelding
het plastic tandwiel is er ook uit, maar heb naar mijn idee niet alle stukjes gevonden. dus ben bang dat er mischien iets in me versnellingsbak is gestroomt.... of eventueel met het aftappen van de olie is meegegaan... kan het veel kwaad als ik het laat voor wat het is ?
afbeelding
koppelingsplaten zagen er nog redelijk uit. had aan beide kanten nog iets van 2mm dr op zitten.
Dit bericht is gewijzigd door mrgforce op 21-4-2011 om 19:23 uur.
het kan idd veel kwaad als je al niet eens zeker weet of je alles terug hebt gevonden
Als je er zeker van bent dat er niks in je bak terecht is gekomen zou ik gewoon rijden.
En als hij gewoon weer terugveert is t goed. Als t niet goed is, kan je altijd weer de carter eraf halen.
En stop er maar een nieuw tandwiel in. Het hoort erin te zitten, dus lijkt me logisch dat t er ook in hoort dan.
Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 21-4-2011 om 19:28 uur.
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
mrgforce |
21-4-2011 19:33 |
Posts: 572 |
ja dat is zo, hoe kan ik eventueel de restanten eruit krijgen ( die er misschien in zitten) zonder me hele blok open te halen?
ik kan weer gewoon schakelen en hij veert terug. als ik aan de koppelings as draai voel ik geen ongewone weerstand oid en schakelt ie gewoon normaal.
|
|
|
|
st.nyksterdriver |
21-4-2011 20:10 |
Posts: 3376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
ja dat is zo, hoe kan ik eventueel de restanten eruit krijgen ( die er misschien in zitten) zonder me hele blok open te halen?
ik kan weer gewoon schakelen en hij veert terug. als ik aan de koppelings as draai voel ik geen ongewone weerstand oid en schakelt ie gewoon normaal.
je blok omspoelen met de olie die je er net uit gehaald hebt en dan een stuk of 5 keer vullen en weer leeghalen de stukje zijn niet zo groot als ik het zo bekijk dus die komen wel mee dan (wel je koppelingskap er weer op doen
|
|
|
|
PRO TUNING |
21-4-2011 20:34 |
Posts: 4000 |
Een MTX heeft standaard geen oliepomp voor zover ik mij herinner.
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
21-4-2011 20:39 |
Posts: 8591 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Een MTX heeft standaard geen oliepomp voor zover ik mij herinner.
Uh en de mengsmering dan ?
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|