Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #64316 - Buxy 70cc
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 1701 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
JanW |
19-4-2011 23:56 |
Posts: 2 |
Hallo,
Ik heb voor m'n dochter een buxy in elkaar gevogeld,
met een mallossi 70cc, 21mm carb een een yasuni uitlaad,
div aanpassingen aan spruitstuk, vario, etc etc.
De Buxy wil niet harder dan 95 km/u (auto gemeten)
hij loopt verder erg goed, verbranding is mooi maar echt
hard gaan doet hij niet, of is dit een normale snelheid?
Ik kom n.l. nog uit het Zundapp tijdperk, en die gingen
met een 70cc wel harder....
Met vr. gr.
Jan
|
|
|
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
20-4-2011 0:46 |
Posts: 13700 |
Buxy is ook een traag model meen ik, wel verantwoordelijk trouwens.
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
20-4-2011 0:55 |
Posts: 9841 |
moet je van je dochter af ofzo dat je dr nog harder dan 95 wilt laten gaan?
oude zundapps en kreidlers gingen best wel rap om een of andere reden die ik nog niet begrijp, maar tegenwoordig is het inderdaad allemaal wat minder.
|
|
Too cool for school! |
|
mx-jacob |
20-4-2011 10:17 |
Posts: 2938 |
vind je dochter 95 niet hard genoeg
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
Aprilia RX 50 2003 |
20-4-2011 10:20 |
Posts: 6717 |
misschien dat de herinnering aan die zundapps harder ging dan 95. hier rijdt een super opgefokte 70 cc ks 50. rijdt max 90.
verder kun je de overbrenging nog veranderen
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
JB1 |
20-4-2011 10:20 |
Posts: 14881 |
Even wat geld uitgeven om hem op de testbank af te laten stellen.
Dan heb je het allerhoogste vermogen en blijft hij met de vario precies op dat toerental.
Desnoods cilinder tuning.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Tom96 |
20-4-2011 17:15 |
Posts: 1719 |
Dit is een een peugeot blokje,
Is in vergelijking nooit zo snel te krijgen als minarelli scooterblok.
(als blok standaard, alleen andere cilinder / Carb)
95 is al knap met die cilinder.
Edit: ( Hard genoeg voor onbewerkte)
Dit bericht is gewijzigd door Tom96 op 20-4-2011 om 17:20 uur.
|
|
|
|
Meathausen |
20-4-2011 17:23 |
Posts: 726 |
Zundapps zijn schakels, vaak werden vroeger cilinders ook getuned. iig wat ik van mijn vader / ooms hoor
Kan het ook niet aan de vario liggen? dat je overtoeren draait?
|
|
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden! |
|
Tom96 |
20-4-2011 17:27 |
|
Meathausen |
20-4-2011 17:30 |
|
JanW |
20-4-2011 17:34 |
Posts: 2 |
O.K., ik wil misschien te veel, en nee ik wil echt niet van m'n dochter af, maar zij is wel wat sneheid gewent, heeft n.l. ook een kart en dat gaat wel harder.
Ik laat haar ook niet zo los op een standaard Buxy, heb ook de vering voor en achter vervangen voor "race" vork met dubbele hydr.
demping en achter een veer met gas demping want ik wil natuurlijk wel dat ze niet op d'r gezicht gaat in een snelle bocht als er een hobbeltje is, ook de remmetjes zijn aangepast, en ik hab haar goed verteld dat je ook half gas kan rijden, is beter voor het verbruik en beter tegen de hermandat...
Weet iemand zo de compressie verhouding van z'n Malossi?
gr. Jan
|
|
|
|
Marcooow |
20-4-2011 17:49 |
Posts: 5713 |
dat zon zundapp vroeger harder ging met een 70cc zal best zijn, vroeger werd er ook geen kant en klare 70cc (die je in de winkel haalt) op gezet, vaak werden ze ook wel aangepast
ik heb al wel is van me pa gehoord die had een uitgeveilde 70cc op een zundapp 3 versnelling en die liep boven de 100, richting 110
maarja zon peugeot blok zal dan wel niet (zomaar) snel te krijgen zijn, al vind ik 95 hard zat
het is niet zo dat vroeger de brommers met 70cc harder gingen, kijk is naar die derbi/am6 cilinders, daar haal je al makkelijk 95 mee met een 50cc cilindertje
|
|
faster than a bullet! |
|
Tom96 |
20-4-2011 17:57 |
Posts: 1719 |
Mijn speedake,
(buxy/Zenith/speedake)
50cc ori.
17.5mm
Yasuni R
Koppeling ori.
vario ori.
rijdt 75kmh+ (tegen de 80 aan.
Dus als je nog wat leuk speelt met carb/vario. of eventueel je cilinder bewerken, dan gaat ze nog harder.
|
|
|
|
Dit topic is 1701 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|