Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Buxy 70cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 850 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64316 - Buxy 70cc
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1699 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JanW 19-4-2011 23:56 Print topicpost
Posts: 2
Hallo,

Ik heb voor m'n dochter een buxy in elkaar gevogeld,
met een mallossi 70cc, 21mm carb een een yasuni uitlaad,
div aanpassingen aan spruitstuk, vario, etc etc.
De Buxy wil niet harder dan 95 km/u (auto gemeten)
hij loopt verder erg goed, verbranding is mooi maar echt
hard gaan doet hij niet, of is dit een normale snelheid?
Ik kom n.l. nog uit het Zundapp tijdperk, en die gingen
met een 70cc wel harder....

Met vr. gr.

Jan
 

Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 20-4-2011 0:46 Print reply

Posts: 13700
Buxy is ook een traag model meen ik, wel verantwoordelijk trouwens.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 20-4-2011 0:55 Print reply

Posts: 9841
moet je van je dochter af ofzo dat je dr nog harder dan 95 wilt laten gaan?

oude zundapps en kreidlers gingen best wel rap om een of andere reden die ik nog niet begrijp, maar tegenwoordig is het inderdaad allemaal wat minder.


 
Too cool for school!
mx-jacob 20-4-2011 10:17 Print reply

Posts: 2938
vind je dochter 95 niet hard genoeg
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Aprilia RX 50 2003 20-4-2011 10:20 Print reply

Posts: 6717
misschien dat de herinnering aan die zundapps harder ging dan 95. hier rijdt een super opgefokte 70 cc ks 50. rijdt max 90.

verder kun je de overbrenging nog veranderen
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
JB1 20-4-2011 10:20 Print reply

Posts: 14881
Even wat geld uitgeven om hem op de testbank af te laten stellen.
Dan heb je het allerhoogste vermogen en blijft hij met de vario precies op dat toerental.

Desnoods cilinder tuning.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Tom96 20-4-2011 17:15 Print reply

Posts: 1719
Dit is een een peugeot blokje,

Is in vergelijking nooit zo snel te krijgen als minarelli scooterblok.

(als blok standaard, alleen andere cilinder / Carb)


95 is al knap met die cilinder.

Edit: ( Hard genoeg voor onbewerkte)

Dit bericht is gewijzigd door Tom96 op 20-4-2011 om 17:20 uur.
 
Meathausen 20-4-2011 17:23 Print reply

Posts: 726
Zundapps zijn schakels, vaak werden vroeger cilinders ook getuned. iig wat ik van mijn vader / ooms hoor
Kan het ook niet aan de vario liggen? dat je overtoeren draait?
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Tom96 20-4-2011 17:27 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
Zundapps zijn schakels, vaak werden vroeger cilinders ook getuned. iig wat ik van mijn vader / ooms hoor
Kan het ook niet aan de vario liggen? dat je overtoeren draait?




Peugeot blok is nou eenmaal niet zo snel in vergelijking met minarelli..







 
Meathausen 20-4-2011 17:30 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom96
[...]




Peugeot blok is nou eenmaal niet zo snel in vergelijking met minarelli..









ik bedoelde ook dat het niet te vergelijken is
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
JanW 20-4-2011 17:34 Print reply
Posts: 2
O.K., ik wil misschien te veel, en nee ik wil echt niet van m'n dochter af, maar zij is wel wat sneheid gewent, heeft n.l. ook een kart en dat gaat wel harder.

Ik laat haar ook niet zo los op een standaard Buxy, heb ook de vering voor en achter vervangen voor "race" vork met dubbele hydr.
demping en achter een veer met gas demping want ik wil natuurlijk wel dat ze niet op d'r gezicht gaat in een snelle bocht als er een hobbeltje is, ook de remmetjes zijn aangepast, en ik hab haar goed verteld dat je ook half gas kan rijden, is beter voor het verbruik en beter tegen de hermandat...

Weet iemand zo de compressie verhouding van z'n Malossi?

gr. Jan
 
Marcooow 20-4-2011 17:49 Print reply

Posts: 5713
dat zon zundapp vroeger harder ging met een 70cc zal best zijn, vroeger werd er ook geen kant en klare 70cc (die je in de winkel haalt) op gezet, vaak werden ze ook wel aangepast

ik heb al wel is van me pa gehoord die had een uitgeveilde 70cc op een zundapp 3 versnelling en die liep boven de 100, richting 110

maarja zon peugeot blok zal dan wel niet (zomaar) snel te krijgen zijn, al vind ik 95 hard zat

het is niet zo dat vroeger de brommers met 70cc harder gingen, kijk is naar die derbi/am6 cilinders, daar haal je al makkelijk 95 mee met een 50cc cilindertje
 
faster than a bullet!
Tom96 20-4-2011 17:57 Print reply

Posts: 1719
Mijn speedake,

(buxy/Zenith/speedake)


50cc ori.
17.5mm
Yasuni R
Koppeling ori.
vario ori.



rijdt 75kmh+ (tegen de 80 aan.



Dus als je nog wat leuk speelt met carb/vario. of eventueel je cilinder bewerken, dan gaat ze nog harder.
 

Dit topic is 1699 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved