dude007 |
18-4-2011 18:20 |
Posts: 327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: smefke
hallo,
mijn brommer deed het nooit goed.
een kapotte cdi was de oorzaak.
maar nu is de cdi alweer kapot.
waar zou dit aan kunnen liggen?
ten eerste over wat voor bromfiets hebben we het hier?
|
|
|
|
smefke |
18-4-2011 18:25 |
Posts: 507 |
een honda mt5 70cc.
maar weet iemand het?
Dit bericht is gewijzigd door smefke op 18-4-2011 om 19:04 uur.
|
|
|
|
-CrJarvin- |
18-4-2011 20:03 |
Posts: 362 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: smefke
een honda mt5 70cc.
maar weet iemand het?
Dit bericht is gewijzigd door smefke op 18-4-2011 om 19:04 uur.
heb je begrenzer? al een andere bougie geprobeerd?
edit:
mss ook leuk om ene keer te proberen:
http://www.google.nl...ot&submit=Zoeken
Dit bericht is gewijzigd door -CrJarvin- op 18-4-2011 om 20:07 uur.
|
|
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder? |
|
JB1 |
18-4-2011 20:03 |
Posts: 14881 |
Aan het feit dat je bobine ook een probleem heeft.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
18-4-2011 20:05 |
Posts: 9841 |
als je cdi de hele tijd stuk gaat zit er ergens anders een oorzaak.
zou daar eerst eens naar kijken.
|
|
Too cool for school! |
|
MisterJenzzz |
18-4-2011 20:27 |
Posts: 79 |
dit kan ook door een kortsluiting komen. Heb ik voorgehad bij een aprilia rs50.
Hoe kun je erachter komen waar?
- eerst al je kabels doormeten, daar vind je meestal snel het probleem.
- vooral kijken waar de massa aan het chassis vast hangt en daar eens kijken of deze er nog degelijk aanhangt.. Dit kan los hangen en soms kort niets meer doorgeven. Zorgt voor kortsluiting.
- daarna alle andere instrumenten enzovoort bekijken of deze nog in werking zijn. Daar kan er ook een kortsluiting in zijn.
Verder kan het ook aan het volgende liggen volgens mij.
Rijd je brommer onder de standaard configuratie. Kbedoel niet extra opgedreven, want meestal is de ontsteking gemaakt voor max. x aantal km per uur te rijden en als je er dan meer gaat rijden maakt de ontsteking teveel elektriciteit en brand de cdi door..
Khoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen.
Alvast bedankt
|
|
|
|
JB1 |
18-4-2011 20:29 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MisterJenzzz
dit kan ook door een kortsluiting komen. Heb ik voorgehad bij een aprilia rs50.
Hoe kun je erachter komen waar?
- eerst al je kabels doormeten, daar vind je meestal snel het probleem.
- vooral kijken waar de massa aan het chassis vast hangt en daar eens kijken of deze er nog degelijk aanhangt.. Dit kan los hangen en soms kort niets meer doorgeven. Zorgt voor kortsluiting.
- daarna alle andere instrumenten enzovoort bekijken of deze nog in werking zijn. Daar kan er ook een kortsluiting in zijn.
Verder kan het ook aan het volgende liggen volgens mij.
Rijd je brommer onder de standaard configuratie. Kbedoel niet extra opgedreven, want meestal is de ontsteking gemaakt voor max. x aantal km per uur te rijden en als je er dan meer gaat rijden maakt de ontsteking teveel elektriciteit en brand de cdi door..
Khoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen.
Alvast bedankt
Ontsteking is niet gemaakt voor een maximale snelheid.
Maar voor een maximaal toerental
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
MisterJenzzz |
18-4-2011 20:41 |
Posts: 79 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Ontsteking is niet gemaakt voor een maximale snelheid.
Maar voor een maximaal toerental
tja, en hoe meer toeren, hoe meer snelheid... ergens heb je wel gelijk
|
|
|
|
smefke |
18-4-2011 21:38 |
Posts: 507 |
het is een cross mt dus lampen enzo heb ik allemaal niet.
hoe moet ik dit allemaal doormeten?
en hoeveel toeren mag een cdi hebben?
zo'n eentje van josdijkman
|
|
|
|
JB1 |
18-4-2011 21:39 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: smefke
het is een cross mt dus lampen enzo heb ik allemaal niet.
hoe moet ik dit allemaal doormeten?
en hoeveel toeren mag een cdi hebben?
zo'n eentje van josdijkman
Daar heb je het al.
Wegsmijten die CDI van dijkman.
Het liefst in een sloot. Of gooi hem in de tank van een scooter.
Dat is namelijk een immitatie CDI.
Die zijn gewoon heel erg extreem pauperslecht.
Echt heel erg.
Zoek maar naar een MPS-300 CDI.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
MisterJenzzz |
18-4-2011 21:50 |
Posts: 79 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Daar heb je het al.
Wegsmijten die CDI van dijkman.
Het liefst in een sloot. Of gooi hem in de tank van een scooter.
Dat is namelijk een immitatie CDI.
Die zijn gewoon heel erg extreem pauperslecht.
Echt heel erg.
Zoek maar naar een MPS-300 CDI.
ja, heb ik ook al gehoord, zijn niet goed, maar kzou toch nog eens verder kijken naar elektronica..
|
|
|
|
Wouter_DTR |
18-4-2011 23:23 |
Posts: 132 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Wegsmijten die CDI van dijkman.
Het liefst in een sloot. Of gooi hem in de tank van een scooter.
hahaha jullie haat voor varionichten
(sorry beetje off-topic)
|
|
Liever schakelboer dan varionicht |
|
smefke |
19-4-2011 16:17 |
Posts: 507 |
hoho,
ik heb nu zo'n shingdeng ding erop zitte.
maar vind het egt zonde datie nu kapot is en ik heb er nog 1 ligge van dijkman. ma heb geen zin dat hij dadelijk weer zo snel kapot is.
|
|
|
|
-CrJarvin- |
19-4-2011 17:54 |
Posts: 362 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: smefke
hoho,
ik heb nu zo'n shingdeng ding erop zitte.
maar vind het egt zonde datie nu kapot is en ik heb er nog 1 ligge van dijkman. ma heb geen zin dat hij dadelijk weer zo snel kapot is.
shingdeng ding( ) is ook een goed, is ori honda volgens mij. Is beter dan die van josdijkman in ieder geval. een cdi met een zweedse naam is 9 van de 10 keer goed (kijk maar naar de meiskes daar)
Dit bericht is gewijzigd door -CrJarvin- op 19-4-2011 om 17:54 uur.
|
|
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder? |
|
smefke |
19-4-2011 18:07 |
Posts: 507 |
maar toch
zou een brommer even goed kunnen lopen op zo'n dijkman ding?
want ze worde niet voor niks verkocht toch?
|
|
|
|