Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #64292 - raar afstel probleem.
|
Pagina 3 van 3
|
Dit topic is 3744 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pixl |
19-4-2011 22:39 |
Posts: 3125 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]
ergens heb je ook wel gelijk, je hebt eigenlijk de andere ervaring ook nodig, maar juist de fijnafstelling is goed te doen met bougiekleur. Als ik dat ding voel stotteren en doen, en de bougie is koffiebruin dan klopt er iets niet.
Als dat ding super rijdt, maar de bougie is te wit, staat ie toch echt te arm.
Nog klein voorbeeld van mezelf... ik was mijn auto aan het afstellen (elektronische injectie dus geen carbjes), AFR meter (meet de verhouding brandstof/lucht) gaf aan dat mijn mengsel perfect was, gebaseerd op de uitlaatgassen.
Toch spoot ie de onverbrande benzine uit mn uitlaat eruit. Bougiekleur zal ongetwijfeld ook mooi koffiebruin zijn geweest aangezien ie iig niet teveel benzine verbrandde. Liep verder ook wel aardig.
Uiteindelijk bleek ik mijn injectors niet op de optimale plek te hebben gezet, waardoor mijn benzine niet volledig wilde verdampen en het onverbrand de uitlaat weer uitkwam. Beetje te vergelijken met verkeerde maat carb.
Maargoed, ik weet dus niet hoe de bougies waren uit mijn hoofd, want ik stelde gewoon af aan de hand van die sensor. Denk dat de bougies een nauwkeuriger beeld gegeven zouden hebben. die gingen btw razendsnel kapot met dat te rijke mengsel
Eigenlijk is het ook een anekdote van niets...
Oké, ook weer wat geleerd. Maar in eerste instantie is de bougie niet hèt om op af te stellen, aangezien de meesten hier niet de zeeën aan verstand hebben zoals sommigen hier die weten welke maat carb wel / niet goed is, kun je imo beter op de symptomen van je brommer afgaan dan steeds de bougie eruit te draaien.
Als je echt op de bougie af gaat stellen als leek, en je bougie blijft maar raar kleuren omdat je carb te groot of te klein is, dan blijf je bezig, terwijl je hem wel goed aan het lopen kunt krijgen in de meeste gevallen.
|
|
So fuckin' what!? |
|
Paul de Salmiakbal |
19-4-2011 22:39 |
Posts: 5285 |
Bougie's in het algemeen vinden een rijk mengsel niet lekker, die in mn ss was ook binnen no time dood van te rijk mengsel, alleen daar heb ik bij mn puchje op de een of andere manier nooit last van gehad..
Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 19-4-2011 om 22:40 uur.
|
|
|
|
ChielTZR |
19-4-2011 22:40 |
Posts: 6016 |
effe ontopic: stel je bougies op een auto hetzelfde af als op een brom?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
19-4-2011 22:41 |
Posts: 9841 |
bij mijn eerste kawasaki reed ik altijd rondjes door de tuin op de choke, toen vrat ie ook bougies. Rijk mengsel is idd killer voor bougies.
|
|
Too cool for school! |
|
Robin 1993 |
19-4-2011 22:45 |
Posts: 1234 |
maar waar moet ik nu dus verder naar gaan kijken? met sproeier 105 draait die met de jamarcol gewoon goed, met de proma het beste wat ik heb geprobeert met sproeiers, hoe groter ik in de sproeiers ging hoe slechter die liep. Maar lijkt me sterkt dat ik nog kleiner dan 105 moet gaan aangezien die met de normaal gesproken langzamere jamarcol goed loopt. Gasnaald? luchtschroef(staat 1.5 slag open)
zit wel een 50cc kop op, helpt een 70cc cilinderkop? maar dat zou toch geen invloed mogen hebben op de uitlaat lijkt me..
|
|
!!2 takt!! |
|
Pixl |
19-4-2011 22:50 |
Posts: 3125 |
Probeer 't eerst eens met 110 dan
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
bij mijn eerste kawasaki reed ik altijd rondjes door de tuin op de choke, toen vrat ie ook bougies. Rijk mengsel is idd killer voor bougies.
Hm dat wist ik ook niet, nog meer geleerd vandaag, mooi momentje om m'n bed op te zoeken
|
|
So fuckin' what!? |
|
BenjaminDG |
19-4-2011 22:56 |
Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
maar waar moet ik nu dus verder naar gaan kijken? met sproeier 105 draait die met de jamarcol gewoon goed, met de proma het beste wat ik heb geprobeert met sproeiers, hoe groter ik in de sproeiers ging hoe slechter die liep. Maar lijkt me sterkt dat ik nog kleiner dan 105 moet gaan aangezien die met de normaal gesproken langzamere jamarcol goed loopt. Gasnaald? luchtschroef(staat 1.5 slag open)
zit wel een 50cc kop op, helpt een 70cc cilinderkop? maar dat zou toch geen invloed mogen hebben op de uitlaat lijkt me..
Draait de brommer goed voor de powerband?
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Robin 1993 |
20-4-2011 8:08 |
Posts: 1234 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]
Draait de brommer goed voor de powerband?
Trekt niet super voor de powerband, maar met 70cc kop wordt dat toch alleen maar minder doordat de verbrandingskamer groter is , dus heb je toch minder compressie?
Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 20-4-2011 om 8:09 uur.
|
|
!!2 takt!! |
|
Dit topic is 3744 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 3
|
|