Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - raar afstel probleem.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 856 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64292 - raar afstel probleem.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3743 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BenjaminDG 19-4-2011 22:15 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]


met sproeier 115 kom ik niet eens in de powerband, met sproeier 105 wel alleen dan gaat die nog steeds langzaam


Dus met sproeier 115 krijgt die teveel benzine.

Nu moet je gaan spelen met de stand van de gasnaald, die regelt de hoeveelheid benzine bij 1/4 tot 3/4 gas (voor de powerband).

Als deze veel te laag staat (of een verkeerde type gasnaald), draait de brommer te arm. Hierdoor zou hij zelfs bij een grotere sproeier nog een te witte bougie krijgen.
 
Vlaanderen vrij!
ChielTZR 19-4-2011 22:16 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Dus met sproeier 115 krijgt die teveel benzine.

Nu moet je gaan spelen met de stand van de gasnaald, die regelt de hoeveelheid benzine bij 1/4 tot 3/4 gas (voor de powerband).

Als deze veel te laag staat (of een verkeerde type gasnaald), draait de brommer te arm. Hierdoor zou hij zelfs bij een grotere sproeier nog een te witte bougie krijgen.


gasnaald kan toch niet mengsel bepalen bij volgas omdat pinnetje niet zo lang is op langste stand?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Pixl 19-4-2011 22:18 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Dus met sproeier 115 krijgt die teveel benzine.

Nu moet je gaan spelen met de stand van de gasnaald, die regelt de hoeveelheid benzine bij 1/4 tot 3/4 gas (voor de powerband).

Als deze veel te laag staat (of een verkeerde type gasnaald), draait de brommer te arm. Hierdoor zou hij zelfs bij een grotere sproeier nog een te witte bougie krijgen.


Zou je 't niet eerst eens proberen met een sproeiertje 110? Zo'n gasnaald doet echt geen wonderen hoor.
 
So fuckin' what!?
BenjaminDG 19-4-2011 22:19 Print reply

Posts: 4605
Dat zeg ik toch niet?

Met sproeier 105 geraakt hij in de powerband, met een grotere sproeier nietmeer.

Dan moet je eerst zorgen dat hij voor de powerband goed draait.

Als de opening tussen de gasnaald en de gasbuis (oppervlakte) kleiner is dan de opening van de sproeier, heeft de sproeiermaat geen enkel effect. Dan zal hij even slecht lopen met sproeier 100 als met sproeier 150.

pixl: Zo'n gasnaald doet wel wonderen bij een goed afgestelde machine

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 19-4-2011 om 22:20 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 19-4-2011 22:20 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]

DE BOUGIE IS ALLEEN EEN INDICATIE, GEEN DOEL OM GOED OP AF TE STELLEN


ben het er nog steeds niet mee eens ik zie motoren afgesteld worden op gevoel, en de bougies hebben toevallig altijd de goede kleur... en als het niet zo is dan zie je het ook aan de bougies.

Als je bougie een goede kleur heeft en dat ding loopt voor geen meter heb je een probleem wat voorbij je afstelling ligt, bijv. vanaf de basis al een verkeerde (maat) carb.


 
Too cool for school!
ChielTZR 19-4-2011 22:20 Print reply

Posts: 6016
laten we dan eerst eens vragen hoe de brommer loopt met halfgas?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Pixl 19-4-2011 22:22 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


ben het er nog steeds niet mee eens ik zie motoren afgesteld worden op gevoel, en de bougies hebben toevallig altijd de goede kleur... en als het niet zo is dan zie je het ook aan de bougies.

Als je bougie een goede kleur heeft en dat ding loopt voor geen meter heb je een probleem wat voorbij je afstelling ligt, bijv. vanaf de basis al een verkeerde (maat) carb.




Maar dat je een verkeerde maat carb hebt kun je van te voren ook niet weten, dus kun je je een ongelukt afstellen als je 't doet op de bougie, als je afgaat op stotteren e.d. zal het een stuk gemakkelijker gaan lijkt me dan.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Dat zeg ik toch niet?

Met sproeier 105 geraakt hij in de powerband, met een grotere sproeier nietmeer.

Dan moet je eerst zorgen dat hij voor de powerband goed draait.

Als de opening tussen de gasnaald en de gasbuis (oppervlakte) kleiner is dan de opening van de sproeier, heeft de sproeiermaat geen enkel effect. Dan zal hij even slecht lopen met sproeier 100 als met sproeier 150.

pixl: Zo'n gasnaald doet wel wonderen bij een goed afgestelde machine

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 19-4-2011 om 22:20 uur.


Je snapt dat het hier gaat over een afstel probleem? Dus dat ie nog niet goed afgesteld is, en dat die gasnaald dus géen wonderen zal doen?

Waarom zou je eerst zorgen dat ie voor de powerband goed draait? Als ie ervoor goed draait, en erna niet door een te kleine sproeier heb je er niets aan. Je kunt beter zorgen dat ie erna goed draait, dan kun je met de gasnaald en luchtschroef de boel voor de powerband afstellen.

Dit bericht is gewijzigd door Pixl op 19-4-2011 om 22:24 uur.
 
So fuckin' what!?
BenjaminDG 19-4-2011 22:26 Print reply

Posts: 4605
Beter kun je zorgen dat hij voor de powerband goed draait,tijdens de powerband is makkelijk omdat je dan naar de sproeiermaat moet gaan kijken.

Niet meer naar luchtschroef/stationair sproeiers, stand van de gasnaald, type gasnaald,...

Alhoewel de stand van de gasnaald ook nog een invloed heeft voor de powerband en tijdens maar dat is fijn afregeling en kan wachten.

Eerst zorgen dat hij ongeveer goed draait.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 19-4-2011 om 22:30 uur.
 
Vlaanderen vrij!
ChielTZR 19-4-2011 22:30 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Beter kun je zorgen dat hij voor de powerband goed draait, na de powerband is makkelijk omdat je dan naar de sproeiermaat moet gaan kijken.

Niet meer naar luchtschroef/stationair sproeiers, stand van de gasnaald, type gasnaald,...

Alhoewel de stand van de gasnaald ook nog een invloed heeft voor de powerband en tijdens maar dat is fijn afregeling en kan wachten.

Eerst zorgen dat hij ongeveer goed draait.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 19-4-2011 om 22:29 uur.


haal je niet 2 dingen door elkaar. half in toeren en half gas?
zoals ik al vaker heb gezegd, als jij vanaf bv 2000 toeren volgas wegtrekt heeft de gasnaald geen/zeer weinig invloed he

Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 19-4-2011 om 22:31 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Pixl 19-4-2011 22:31 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Beter kun je zorgen dat hij voor de powerband goed draait, na de powerband is makkelijk omdat je dan naar de sproeiermaat moet gaan kijken.

Niet meer naar luchtschroef/stationair sproeiers, stand van de gasnaald, type gasnaald,...


Als je hem in de powerband krijgt, krijg je hem er ook wel overheen, tenzij je echt compleet mis zit met de sproeier, maar dan loop je wel dikke kans dat je sproeier te klein is.

Als je doelt op afstellen op vermogen, dan komt er al een testbank bij kijken, dat kun je imo niet zo met de natte vinger doen, en aangezien lang niet iedereen zo'n testbank bij huis heeft staan is 't toch wel wat handiger om eerst de goede sproeier te zoeken
 
So fuckin' what!?
BenjaminDG 19-4-2011 22:32 Print reply

Posts: 4605
Moet je eens proberen vanaf 2000 toeren volgas wegtrekken zonder dat je brommer gaat verzuipen

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 19-4-2011 om 22:32 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Pixl 19-4-2011 22:33 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Moet je eens proberen vanaf 2000 toeren volgas wegtrekken zonder dat je brommer gaat verzuipen

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 19-4-2011 om 22:32 uur.


euh?

als dat niet gaat, neem je een kleinere sproeier, ik weet niet hoe jouw logica in elkaar hangt?
 
So fuckin' what!?
ChielTZR 19-4-2011 22:33 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Moet je eens proberen vanaf 2000 toeren volgas wegtrekken zonder dat je brommer gaat verzuipen

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 19-4-2011 om 22:32 uur.


mijn tzr lukt het wel,
met choke onderin heeft hij zelfs meer koppel.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Martijn II - Forum en Sales Moderator 19-4-2011 22:35 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]


Maar dat je een verkeerde maat carb hebt kun je van te voren ook niet weten, dus kun je je een ongelukt afstellen als je 't doet op de bougie, als je afgaat op stotteren e.d. zal het een stuk gemakkelijker gaan lijkt me dan.

[...]





ergens heb je ook wel gelijk, je hebt eigenlijk de andere ervaring ook nodig, maar juist de fijnafstelling is goed te doen met bougiekleur. Als ik dat ding voel stotteren en doen, en de bougie is koffiebruin dan klopt er iets niet.
Als dat ding super rijdt, maar de bougie is te wit, staat ie toch echt te arm.

Nog klein voorbeeld van mezelf... ik was mijn auto aan het afstellen (elektronische injectie dus geen carbjes), AFR meter (meet de verhouding brandstof/lucht) gaf aan dat mijn mengsel perfect was, gebaseerd op de uitlaatgassen.

Toch spoot ie de onverbrande benzine uit mn uitlaat eruit. Bougiekleur zal ongetwijfeld ook mooi koffiebruin zijn geweest aangezien ie iig niet teveel benzine verbrandde. Liep verder ook wel aardig.

Uiteindelijk bleek ik mijn injectors niet op de optimale plek te hebben gezet, waardoor mijn benzine niet volledig wilde verdampen en het onverbrand de uitlaat weer uitkwam. Beetje te vergelijken met verkeerde maat carb.

Maargoed, ik weet dus niet hoe de bougies waren uit mijn hoofd, want ik stelde gewoon af aan de hand van die sensor. Denk dat de bougies een nauwkeuriger beeld gegeven zouden hebben. die gingen btw razendsnel kapot met dat te rijke mengsel

Eigenlijk is het ook een anekdote van niets...
 
Too cool for school!
BenjaminDG 19-4-2011 22:38 Print reply

Posts: 4605
Suzuki gsxr bougies gaan ook snel kapot van een te rijk mengsel, en dat zijn prutsen die niet veel kunnen hebben

Kost wel telkens 36¤ voor 4 bougie's
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 3743 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved