RikDT50MX - Nieuws Poster |
18-4-2011 16:28 |
Posts: 1558 |
nog groter zou ik denken. t bougie heeft haast altijd gelijk.
|
|
I Can Play With Madness |
|
Robin 1993 |
18-4-2011 16:30 |
Posts: 1234 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
nog groter zou ik denken. t bougie heeft haast altijd gelijk.
maar dan is het toch gek dat die het met sproeier 115 heel erg stottert en met 105 opzich niet heel erg, terwijl de bougie bij allebij wit zegt
|
|
!!2 takt!! |
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
18-4-2011 16:31 |
Posts: 1558 |
raar hoeft niet meteen onmogelijk te zijn . Ik weet ook lang niet alles, als iemand anders wat anders zegt zou dat ook kunnen. Ik zou zelf alleen wat meer waarde aan het bougie hechten dan de verschijnselen. al met choke geprobeert of het dan wel goed gaat?
|
|
I Can Play With Madness |
|
Gerard1793 |
18-4-2011 16:41 |
Posts: 4006 |
Je moet goed luisteren naar wat je brommer doet, bougie zegt niet alles! Is maar een indicatie. Is je bougie nog wel goed?
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
dude007 |
18-4-2011 16:52 |
Posts: 327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]
maar dan is het toch gek dat die het met sproeier 115 heel erg stottert en met 105 opzich niet heel erg, terwijl de bougie bij allebij wit zegt
Ik vraag me af wat je brommer doet als je het luchtfilter er af haalt. als het een ori keihin is is sproeier 115 wel heel erg groot. dus als ik jouw was zou ik je luchtfilter er afhalen en kijken hoe je brommer daarop reageert. als je brommer veel brandstof krijgt en heel weinig lucht wil hij niet goed vebranden.
ook lijkt me het verstandig i.p.v. de 50cc kop dat je een nette 70cc kop gaat zoeken want bij mij heeft dat vaak voor problemen gezorgd. dit staat buiten het probleem.
check ook de bougie z'n werk nog goed doet.
ik hoop dat dit een ander resultaat oplevert, ik ben benieuwd wat de verschijnselen nu worden. misschien kan ik je dan verder helpen
|
|
|
|
Robin 1993 |
18-4-2011 17:03 |
Posts: 1234 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dude007
[...]
Ik vraag me af wat je brommer doet als je het luchtfilter er af haalt. als het een ori keihin is is sproeier 115 wel heel erg groot. dus als ik jouw was zou ik je luchtfilter er afhalen en kijken hoe je brommer daarop reageert. als je brommer veel brandstof krijgt en heel weinig lucht wil hij niet goed vebranden.
ook lijkt me het verstandig i.p.v. de 50cc kop dat je een nette 70cc kop gaat zoeken want bij mij heeft dat vaak voor problemen gezorgd. dit staat buiten het probleem.
check ook de bougie z'n werk nog goed doet.
ik hoop dat dit een ander resultaat oplevert, ik ben benieuwd wat de verschijnselen nu worden. misschien kan ik je dan verder helpen
bedankt voor je goede reactie, ik heb vanmiddag al geprobeert zonder luchtfilter te rijden hielp niks, en ja het is een orginele 18 mm keihin. Ik heb trouwens wel een goede 70cc kop liggen alleen die presteerde naar mij weten alleen maar slechter (had ik nog wel me oude uitlaat) dus ik kan het wel weer proberen nu ik die nieuwe proma heb.
P.s ik heb een nieuwe bougie geprobeert, hielp niets
|
|
!!2 takt!! |
|
Robin 1993 |
19-4-2011 21:18 |
Posts: 1234 |
update:
Heb nou toch weer iets heel geks meegemaakt. Ik had altijd een jamarcol uitlaat op mijn honda mt5 en die reed altijd best goed en ong 75 op top.
Dus naja, zoals jullie wel weten heb ik dus een proma bovenglangs uitlaat gekocht. Gemonteerd en liep voor geen meter, stotterde en kwam niet op toeren. Dus heb grotere sproeiers gemonteerd maar liep alleen maar slechter. Uiteindelijk gewoon me oude sproeier (105) weer gemonteerd en het stotteren was weg, maar had gewoon totaal geen optrekvermogen en de topsnelheid lag bedroevend laag (maar 60kmh)
Waar ligt dit volgens jullie aan? ik weet het echt niet meer. Bougie is wit/grijsachtig maar met een grotere sproeier gaat hij alleen maar beroerder lopen.
Dus kortom: Nu heb ik gewoon weer mijn oude jamarcol erop zitten, en de ''zogenaamde'' snelle proma ligt in een hoek. Ik snap der niks meer van
|
|
!!2 takt!! |
|
MaXi-PuCh |
19-4-2011 21:48 |
Posts: 1531 |
met welke sproeier word de cilinder het heetst?
kijk je wel naar de goede kant van de bougie? (zijn van die pipo's bij...)
meestal is de sproeier waarbij de cil. het koelst blijft de beste.
edit: is mijn ervaring
ik denk dat er ongeveer wel sproeier 135 (keihin sproeier) in kan.
Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 19-4-2011 om 21:49 uur.
Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 19-4-2011 om 21:49 uur.
|
|
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk |
|
Pixl |
19-4-2011 21:51 |
Posts: 3125 |
Waarom is de laatste tijd de bougie ineens hèt middel om mee af te stellen? Je monteert een te grote sproeier, en gaat steeds een stapje of 2 kleiner tot ie niet meer stottert voor de powerband, de rest regel je met lucht- / stationairschroef of gasnaald.
|
|
So fuckin' what!? |
|
Robin 1993 |
19-4-2011 22:06 |
Posts: 1234 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
met welke sproeier word de cilinder het heetst?
kijk je wel naar de goede kant van de bougie? (zijn van die pipo's bij...)
meestal is de sproeier waarbij de cil. het koelst blijft de beste.
edit: is mijn ervaring
ik denk dat er ongeveer wel sproeier 135 (keihin sproeier) in kan.
Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 19-4-2011 om 21:49 uur.
Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 19-4-2011 om 21:49 uur.
sproeier 135 man dan zwemt die in de binzine, als die met sproeier 115 al niet goed loopt en met 105 beter waarom zal die dan met sproeier 135 opeens goed lopen?
|
|
!!2 takt!! |
|
jr customs |
19-4-2011 22:07 |
Posts: 1057 |
je moet gaan rijden met die nieuwe bougie erin en dan kijken welke kleur die word.
dat doe je met die proma en 115 sproeier.
Dan kom je hier weer terug om te vertellen hoe het is gegaan.
Je moet minimaal 10km rijden.
|
|
|
|
BenjaminDG |
19-4-2011 22:08 |
Posts: 4605 |
Geraak je nu nog voorbij de powerband of geraak je niet meer in de powerband?
Want als je niet eens in de powerband geraakt moet je het niet gaan zoeken in de sproeier maat.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Robin 1993 |
19-4-2011 22:08 |
Posts: 1234 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jr customs
je moet gaan rijden met die nieuwe bougie erin en dan kijken welke kleur die word.
dat doe je met die proma en 115 sproeier.
Dan kom je hier weer terug om te vertellen hoe het is gegaan.
Je moet minimaal 10km rijden.
Ik heb vandaag met sproeier 115 gereden en zit een nieuwe bougie in maar stotterde zo erg dat hij niet verder als 50kmh ging
|
|
!!2 takt!! |
|
Robin 1993 |
19-4-2011 22:09 |
Posts: 1234 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Geraak je nu nog voorbij de powerband of geraak je niet meer in de powerband?
Want als je niet eens in de powerband geraakt moet je het niet gaan zoeken in de sproeier maat.
met sproeier 115 kom ik niet eens in de powerband, met sproeier 105 wel alleen dan gaat die nog steeds langzaam
|
|
!!2 takt!! |
|
Pixl |
19-4-2011 22:09 |
Posts: 3125 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jr customs
je moet gaan rijden met die nieuwe bougie erin en dan kijken welke kleur die word.
dat doe je met die proma en 115 sproeier.
Dan kom je hier weer terug om te vertellen hoe het is gegaan.
Je moet minimaal 10km rijden.
Humorist, als die sproeier 115 veel te klein is red je met een beetje pech het eind van de straat nog niet, en jij zegt dat er minimaal 10km mee gereden moet worden?
DE BOUGIE IS ALLEEN EEN INDICATIE, GEEN DOEL OM GOED OP AF TE STELLEN
|
|
So fuckin' what!? |
|