Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NSR Blokeerd na 5 min op top rijden???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 953 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64288 - NSR Blokeerd na 5 min op top rijden...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1032 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

appie_1988 18-4-2011 1:10 Print topicpost

Posts: 322
Hallo,

NSR 70 charmo 20 micuni techno.
Heb sinds kort een 80 kop uitgedraaid en een O-ring in ingemaakt.
en een powerbox aangesloten

Maar als ik nu meer dan 5 min vol gas rij 90/100.
Slaat hij ineens vast,
Dus koppeling in, tot je stil staat.
Vervolgens kan ik hem weer gewoon straten niks aan de hand.
De temperatuur meter geeft niet aan dat hij te heet wordt.

Hoe zou hij kunnen vastslaan?????
 

koetjeboe91 18-4-2011 1:47 Print reply

Posts: 2096
warmloper. trek je cilinder er maar af en je ziet dan poetssporen.
dit komt door of slechte koeling of slechte afstellingen
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Uncle BLAM 18-4-2011 4:18 Print reply

Posts: 1025
of combi overtoeren/te weinig benzine(lees smering)
 
een BF teller is sneller
Aprilia RX 50 2003 18-4-2011 8:37 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
of combi overtoeren/te weinig benzine(lees smering)


ik denk idd dat hij te weinig gesmeerd wordt.

Trek je cilinder maar eens los. denk dat die flink beschadigd is
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
appie_1988 18-4-2011 17:51 Print reply

Posts: 322
Ik denk dat jullie daar helemaal gelijk in hebben.

Voor dat ik me brommer stil zetten had ik bij de pomp 2takt getankt.
(i.p.v) castrol smering 1:30
Toen liep ie een keer vast. dus ik kopje er afgehaald.
Zag toen niet niks slecht.
Maar zou toch de kop veranderen, en O-ring er in.
Want die vloeibare pakking vloog er elke 10000km weer uit.

En door de powerbox wordt hij nog armer gesmeerd, dus nog meer kans op vastlopen.

Ik doe beetje castrol erbij en kijken of die het niet meer doet :P
 
Niek de Wildt 18-4-2011 21:00 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: appie_1988
Ik denk dat jullie daar helemaal gelijk in hebben.

Voor dat ik me brommer stil zetten had ik bij de pomp 2takt getankt.
(i.p.v) castrol smering 1:30
Toen liep ie een keer vast. dus ik kopje er afgehaald.
Zag toen niet niks slecht.
Maar zou toch de kop veranderen, en O-ring er in.
Want die vloeibare pakking vloog er elke 10000km weer uit.

En door de powerbox wordt hij nog armer gesmeerd, dus nog meer kans op vastlopen.

Ik doe beetje castrol erbij en kijken of die het niet meer doet :P


Smeer gewoon 1:50
Trek de kop eraf en bekijk de schade.
Zorg dat je kop geen valse lucht trekt en dat er een goed ontworpen verbrandingsruimte en squish in komt.
Haal de powerbox eraf.
En ga hem opnieuw afstellen.

Problem solved.


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 18-4-2011 om 21:07 uur.
 
appie_1988 5-5-2011 0:01 Print reply

Posts: 322
ik had hem nu wel goed gesmeerd.

Zelfde probleem na 5 min vol gas blokeed achter wiel.

Kan cilinder gewoon met hand aanraken (niet heel heet dus).
Radiateur wel goed warm.
Gebeurt alleen als ik meer dan 5 min op top rij.
Heel vaak rij ik andere wegen, dan is er niks aan de hand maar zo dra ik weer de ander kant op moet en het is rustig gebeurd het.

Ik dacht dat het aan termostaat zou kunnen liggen.
Maar dan zou de cilinder en kop heel heet moeten zijn dat is niet het geval.
hou zou het kunnnen komen dat de zuiger heel heet wordt en de rest niet. :S
 
appie_1988 5-5-2011 0:19 Print reply

Posts: 322
Zou het kunnen kommen door afdraaien van kop.

Ik heb het niet heel extreem gedaan.
Opp verbrandbaar is 61% van gehele kop.
squis afstand is 1mm. (kan 1.1 of 0.9 zijn).
Bougie hittegraad 9.

Nadat ik bij me broertje zijn kop had afgedraaid had hij het zelfde probleem. en bij de 3de keer branden er een gat in zijn zuiger.

Het was daar wel het probleem dat ik niet had gekeken welke bougie er in was gedaan. die bleek veel te lage hitte graat te hebben.
 

Dit topic is 1032 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved