Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - brommercross, praktische vragen..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 877 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #64286 - brommercross, praktische vragen..
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5363 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mxbeunking 18-4-2011 21:06 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


brommercross is idd erg leuk. maar als je de keuze hebt zou ik toch voor motocross gaan


tenzij je echt geen ervaring hebt om met een brommer te beunen
 
Draaiwerk nodig? = PB
Aprilia RX 50 2003 18-4-2011 21:08 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: piet van der voort
[...]


tenzij je echt geen ervaring hebt om met een brommer te beunen


vage zinsopbouw. edit m es ff met wat je precies bedoelt, snap m niet helemaal
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
-simon- 18-4-2011 21:08 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: piet van der voort
[...]


tenzij je echt geen ervaring hebt om met een brommer te beunen


waarom zou je daar ervaring mee hebben. zeker als hij bij een zaak waar ze vanalles met een motor erop verkopen monteur(in opleiding?) is zal hij toch wel wat technisch inzicht hebben. en dan kom je met een werkplaats handboek en de kennis die hij daar opdoet al een heel eind om het onderhoud zelf te kunnen doen. eventueel met een colega op de zaak.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Aprilia RX 50 2003 18-4-2011 21:10 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


waarom zou je daar ervaring mee hebben. zeker als hij bij een zaak waar ze vanalles met een motor erop verkopen monteur(in opleiding?) is zal hij toch wel wat technisch inzicht hebben. en dan kom je met een werkplaats handboek en de kennis die hij daar opdoet al een heel eind om het onderhoud zelf te kunnen doen. eventueel met een colega op de zaak.


+ dat als je een niet al te opgefokte brommer hebt je er amper wat aan hoeft te doen. een crossmotor zit je met om de zoveel uur zuiger enz. die brommer van mij ropt op de lange duur elke motor er uit op de baan hier. (jammer dat een crossdag maar een uurtje of 5 duurt. dus blijven ze heel en verlies ik alsnog
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
MisterJenzzz 18-4-2011 21:18 Print reply
Posts: 79
en hoe zit het dan in belgie zo in zijn werk om in motocross te beginnen en wat heb je nodig behalve veel geld..

- welke brommertjes worden zoal gebruikt bij brommercross.. kdenk dat je met elke B klasse kan meedoen? of niet..
 
mxbeunking 18-4-2011 21:26 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MisterJenzzz
en hoe zit het dan in belgie zo in zijn werk om in motocross te beginnen en wat heb je nodig behalve veel geld..

- welke brommertjes worden zoal gebruikt bij brommercross.. kdenk dat je met elke B klasse kan meedoen? of niet..


als ik jouw was zou ik dan een schakel nemen, een suzuki tsx is het goedkoopst, en makkelijk in onderhoud. (voor 250 heb je wel een goede crosser)
Ik zou wel zorgen voor een body protector/helm/laarzen (voor het mooie ook nog een leatt maar dat kost wel een beetje veel voor op de brommer)

en ik bedoelde, als je geen ervaring hebt op een schakel brommer, dat je dan niet meteen op een crossmotor moet gaan rijden. Dat gaat fout (bij de meeste)
 
Draaiwerk nodig? = PB
Aprilia RX 50 2003 18-4-2011 21:31 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: piet van der voort
[...]


als ik jouw was zou ik dan een schakel nemen, een suzuki tsx is het goedkoopst, en makkelijk in onderhoud. (voor 250 heb je wel een goede crosser)
Ik zou wel zorgen voor een body protector/helm/laarzen (voor het mooie ook nog een leatt maar dat kost wel een beetje veel voor op de brommer)

en ik bedoelde, als je geen ervaring hebt op een schakel brommer, dat je dan niet meteen op een crossmotor moet gaan rijden. Dat gaat fout (bij de meeste)


bodyprotector zou ik nog even laten tot je zeker weet dat je het leuk vind. helm en laarzen zijn wel echt nodig.

ik rij zelf met aprilia rx. niet kapot te krijgen en goeie vering enz. + dat het am6 blok dat erop zit gewoon sterker is dan die tsx blokjes
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Marcooow 18-4-2011 21:31 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


gevaarlijk valt opzich mee. als jij een beetje fantsoenlijk brommer kunt rijden zal de baan ook best goed gaan.

wanneer je over stapt naar motor wordt t pas echt gevaarlijk. die moet je in de hand houden. een brommer zal niet zomaar met je aan de haal gaan, en als dat wel gebeurt val je niet zo hard


nauw zeg je iets wat niet helemaal klopt

als jij een paar uur langs op een snelle brommer zit dan word het ook wel gevaarlijk

niet die van jouw, maar 1 die echt snel is (50cc, rond de 14/15pk)

een snelle brommercrosser met boven 12/13pk komt toch met een trekvertanding nog wel op 70/75 en misschien wel harder. vlieg er dan met een bult of op het rechte stuk maar is af


 
faster than a bullet!
Aprilia RX 50 2003 18-4-2011 21:34 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


nauw zeg je iets wat niet helemaal klopt

als jij een paar uur langs op een snelle brommer zit dan word het ook wel gevaarlijk

niet die van jouw, maar 1 die echt snel is (50cc, rond de 14/15pk)

een snelle brommercrosser met boven 12/13pk komt toch met een trekvertanding nog wel op 70/75 en misschien wel harder. vlieg er dan met een bult of op het rechte stuk maar is af




ja oke. maar de ts kan dat toch nog niet betalen wss. de gewone std klasse gaat niet zo hard (en dan bedoel ik niet uit de std klasse die gwn super klasse zijn en kleinere carb)

natuurlijk zijn de extreem snelle wel gevaarlijk. maar gewoon die semi std dingetjes zal je weinig gebeuren

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 18-4-2011 om 21:35 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
mxbeunking 18-4-2011 21:35 Print reply

Posts: 2305
zou gewoon wel een body protector aanschaffen, of je nou op een puch maxi rijd of op een crossmotor. Je kan altijd hard vallen.

En die crossmotoren met derbi blokjes eronder gaan ook super snel
 
Draaiwerk nodig? = PB
Aprilia RX 50 2003 18-4-2011 21:36 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: piet van der voort
zou gewoon wel een body protector aanschaffen, of je nou op een puch maxi rijd of op een crossmotor. Je kan altijd hard vallen.

En die crossmotoren met derbi blokjes eronder gaan ook super snel


meestal zijn dat am6 blokjes bij mijn weten

maar body protector vind ik met brommercross pas echt nut hebben als je overreden wordt. dus als je echt hard rijdt
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Marcooow 18-4-2011 21:37 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


ja oke. maar de ts kan dat toch nog niet betalen wss. de gewone std klasse gaat niet zo hard (en dan bedoel ik niet uit de std klasse die gwn super klasse zijn en kleinere carb)


je lult een beetje krom
standaart klasse is gewoon de klasse waar brommers meerijden die of een kenteken hebben gehad of goedgekeurd zijn voor over de weg


superklasse is totaal anders, dat zijn 80cc frames en 125cc/250 frames en natuurlijk brommers die wel een blok en frame hebben die bij elkaar horen maar die niet goedgekeurd zijn voor over de weg (waar dus geen kenteken bij te krijgen is)
 
faster than a bullet!
mxbeunking 18-4-2011 21:38 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


meestal zijn dat am6 blokjes bij mijn weten

maar body protector vind ik met brommercross pas echt nut hebben als je overreden wordt. dus als je echt hard rijdt


ja kan ook

maar je hebt al gouw een 2e hands body protector voor 25 euro
 
Draaiwerk nodig? = PB
Marcooow 18-4-2011 21:39 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


meestal zijn dat am6 blokjes bij mijn weten

maar body protector vind ik met brommercross pas echt nut hebben als je overreden wordt. dus als je echt hard rijdt


nee helemaal niet, lul aub niet zo krom
als je er niks van weet, zeg dan liever niet

onder die cross frames zitten ook derbi blokjes en ktm 50cc blokken
kheb ook al wel in de superklasse een honda cr80 gezien met yamaha dt blok (en die was enorm aangepast want die ging echt enorm hard )

en die superklasse brommers gaan dan wel hard omdat zon blokje natuurlijk harder gaat met een 24mm ipv de 16mm in de standaart klasse, maar zon 125cc/250 frame is ook niet altijd zo licht

met een helemaal aangepast hm cre (standaart klasse, 16mm dus) kon ik de meeste superklass`ers bij houden en ook sommige nog inhalen

Dit bericht is gewijzigd door Marcooow op 18-4-2011 om 21:41 uur.
 
faster than a bullet!
Aprilia RX 50 2003 18-4-2011 21:43 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


je lult een beetje krom
standaart klasse is gewoon de klasse waar brommers meerijden die of een kenteken hebben gehad of goedgekeurd zijn voor over de weg


superklasse is totaal anders, dat zijn 80cc frames en 125cc/250 frames en natuurlijk brommers die wel een blok en frame hebben die bij elkaar horen maar die niet goedgekeurd zijn voor over de weg (waar dus geen kenteken bij te krijgen is)


in lichtenvoorde reden toen meerdere ktm en H< (honda) frames met am6 blok in de std klasse. super getuned. maar wel met een 16 mm carb dus was net toegestaan
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 5363 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved