Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - brommercross, praktische vragen..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1170 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #64286 - brommercross, praktische vragen..
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5334 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MisterJenzzz 18-4-2011 0:02 Print topicpost
Posts: 79
Hey allemaal,

Ik ben van plan om brommercross te gaan doen. Maar daarbij heb ik enkele praktische vragen waar ik op het internet geen antwoord op vind.

- is er een snelheidslimiet voor het brommertje
- zijn er andere vereisten voor de brommer
- Waar is er zo'n brommercross ergens in west of oost vlaanderen?

Alvast bedankt
 

JB1 18-4-2011 6:44 Print reply

Posts: 14881
Ja, maximaal 45km/u op de brommercross.

Voor de rest moet je de regelementen van de specifieke cross nalezen.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Aprilia RX 50 2003 18-4-2011 8:30 Print reply

Posts: 6717
- Geen snelheidslimiet (denk maar niet dat je de 45 haalt met een std brommer op de baan). Je rijdt zonder kenteken.

Meestal is het zo:
- max 50 cc
- Carb niet groter dan 16 mm. In de superklasse is dit onbeperkt.

In vlaanderen weet ik niet, maar in de achterhoek zijn ze wel veel.
Ik reis er ook meer dan 100 km voor. Vraag is of je het er voor over hebt.

Edit:
- Brommer moet meestal voorzien zijn van goed leesbare nummers op voorkant en beide zijkanten.
- De remmen moeten werken.
- Er mogen geen glazen delen op zitten tenzij afgetaped.
- Vaak moet de standaard eraf zijn. Hier willen we eens ongelukken mee gebeuren. Zelf al genoeg gezien

- Aanrader is om je verlichting eraf te slopen.


Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 18-4-2011 om 8:34 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
ChielTZR 18-4-2011 9:18 Print reply

Posts: 6016
geluidseisen zijn ook best streng, dus als je nu een hoop kabaal hebt zou ik dat eerst een beetje temperen.

verder moeten je voetsteunen opklapbaar zijn en geen uitstekende delen.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Gerard1793 18-4-2011 10:17 Print reply

Posts: 4006
Dodemansknop lijkt me ook wel handig
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
MisterJenzzz 18-4-2011 16:11 Print reply
Posts: 79
ok, thanks voor de vele replies, maar weet er iemand 1 zijn, moet niet een grote zijn, in west of oostvlaanderen?

greetz, MisterJenzzz
 
Aprilia RX 50 2003 18-4-2011 17:17 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MisterJenzzz
ok, thanks voor de vele replies, maar weet er iemand 1 zijn, moet niet een grote zijn, in west of oostvlaanderen?

greetz, MisterJenzzz


hoezo geen grote?

verder red iedere niet al zwaar opgevoerde brommer de geluideisen makkelijk

dodemansknop is niet verplicht en ook niet echt nodig.
ik rijd al tijden op de baan op terschelling wel vaak gevallen incl over de kop gaan maar nog nooit last van dat achterwiel gehad

beter maak je ook even galery aan of plaats je even foto's enz over de brommer waarmee je mee wilt doen

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 18-4-2011 om 17:18 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jossy 18-4-2011 17:51 Print reply

Posts: 162
In vlaanderen zen er geen 6uurs brommercrossen. Enkel een 50cc reeks op de olldtimercrossen met brommers tot ong 1980.

Gewoon vervoer zoeken en naar de achterhoek gaan crossen.
Lichtenvoorde, sint isidorushoeve enz zijn zeer mooie crossen en nergens anders te vinden dan in de achterhoek.

Ik ben van westerlo (antwerpen) en doe al meer dan 5 jaar met plezier de +200km naar de nederlandse brommercrossen
 
Paultje Pils 18-4-2011 18:02 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
geluidseisen zijn ook best streng, dus als je nu een hoop kabaal hebt zou ik dat eerst een beetje temperen.



95-97DB dacht ik ongeveer.
 
If you can't dodge it, ram it.
Marcooow 18-4-2011 18:12 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jossy
In vlaanderen zen er geen 6uurs brommercrossen. Enkel een 50cc reeks op de olldtimercrossen met brommers tot ong 1980.

Gewoon vervoer zoeken en naar de achterhoek gaan crossen.
Lichtenvoorde, sint isidorushoeve enz zijn zeer mooie crossen en nergens anders te vinden dan in de achterhoek.

Ik ben van westerlo (antwerpen) en doe al meer dan 5 jaar met plezier de +200km naar de nederlandse brommercrossen


super dat je van zo ver komt om aan de crossen hier in de buurt mee te doen

er zijn nog veel meer crossen, niet allemaal op een echte crossbaan, ook op mais weilanden of op een stuk gras

ik heb geen idee of er in belgie ook brommercrossen zijn maar het dicht voor jouw is dan noord brabant, daar word in Handel elk jaar een 6 uurs cross gereden

jammergenoeg is die voor dit jaar al geweest, maar ik weet ook niet wat je precies wilt

wil je echt professioneel meedeoen of gewoon een keer ervaren hoe het gaat en of je het leuk vind

je moet ook wel een beetje budget hebben
 
faster than a bullet!
MisterJenzzz 18-4-2011 20:31 Print reply
Posts: 79
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


super dat je van zo ver komt om aan de crossen hier in de buurt mee te doen

er zijn nog veel meer crossen, niet allemaal op een echte crossbaan, ook op mais weilanden of op een stuk gras

ik heb geen idee of er in belgie ook brommercrossen zijn maar het dicht voor jouw is dan noord brabant, daar word in Handel elk jaar een 6 uurs cross gereden

jammergenoeg is die voor dit jaar al geweest, maar ik weet ook niet wat je precies wilt

wil je echt professioneel meedeoen of gewoon een keer ervaren hoe het gaat en of je het leuk vind

je moet ook wel een beetje budget hebben


Ik denk dat ik eerst eens ga 'ervaren hoe het gaat' en daarna beslissen of dat ik professioneel wil. Maar het zit namelijk zo, ik werk sinds een maand in een brommer-moto-quad-jetski-trike-buggy winkel als technieker en daar heeft iedereen van zijn werk zowat zijn hobby gemaakt. En kwou starten ook in brommercross en daarna eventueel in de moto/quad cross verder doen.

Is een gevaarlijke maar toffe sport.

greetz, MisterJenzzz
 
Aprilia RX 50 2003 18-4-2011 20:33 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MisterJenzzz
[...]


Ik denk dat ik eerst eens ga 'ervaren hoe het gaat' en daarna beslissen of dat ik professioneel wil. Maar het zit namelijk zo, ik werk sinds een maand in een brommer-moto-quad-jetski-trike-buggy winkel als technieker en daar heeft iedereen van zijn werk zowat zijn hobby gemaakt. En kwou starten ook in brommercross en daarna eventueel in de moto/quad cross verder doen.

Is een gevaarlijke maar toffe sport.

greetz, MisterJenzzz


gevaarlijk valt opzich mee. als jij een beetje fantsoenlijk brommer kunt rijden zal de baan ook best goed gaan.

wanneer je over stapt naar motor wordt t pas echt gevaarlijk. die moet je in de hand houden. een brommer zal niet zomaar met je aan de haal gaan, en als dat wel gebeurt val je niet zo hard
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
MisterJenzzz 18-4-2011 20:39 Print reply
Posts: 79
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


gevaarlijk valt opzich mee. als jij een beetje fantsoenlijk brommer kunt rijden zal de baan ook best goed gaan.

wanneer je over stapt naar motor wordt t pas echt gevaarlijk. die moet je in de hand houden. een brommer zal niet zomaar met je aan de haal gaan, en als dat wel gebeurt val je niet zo hard


Ja, maar ben zeker nog van plan om een jaartje half te wachten met motocross..

greetz

 
Aprilia RX 50 2003 18-4-2011 20:42 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MisterJenzzz
[...]


Ja, maar ben zeker nog van plan om een jaartje half te wachten met motocross..

greetz



ik doe ook alleen maar brommercross maar rijdt wel eens op een motor van iemand anders op de baan
zeker die 250 2 takts gaan moordend hard

edit: maar plaats eens even foto's van je crossbrommer. Of heb je die nog niet?

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 18-4-2011 om 20:43 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
-simon- 18-4-2011 21:00 Print reply

Posts: 8211
als je uiteindelijk toch wilt gaan motorcrossen zou ik nu al ff doorsparen en een crossmotor kopen.
heb je tenminste ook wat vermogen om rond te komen op een baan.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Aprilia RX 50 2003 18-4-2011 21:01 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
als je uiteindelijk toch wilt gaan motorcrossen zou ik nu al ff doorsparen en een crossmotor kopen.
heb je tenminste ook wat vermogen om rond te komen op een baan.


brommercross is idd erg leuk. maar als je de keuze hebt zou ik toch voor motocross gaan
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 5334 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved