Leen |
16-4-2011 19:57 |
Posts: 26877 |
Oh wacht, daar had ik even overheen gelezen.
Maar dan verklaard het nog niks, als ding gewoon kapot getrilt is (minieme trillingen zijn al voldoende) is je lager ook aan vellen, maar lag het niet aan de krukas, maar aan het vliegwiel
Draaide je krukas na montage wel soepel?
|
|
|
|
Leen |
16-4-2011 20:30 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: energy verslaaft
[...]
zo kan je het niet hebben dat iemand het beter weet!
hij doet metaaltechniek skkl met je ge google.
en je hoeft niet op spellings fouten na te kijken mierenneuker!
Leuk voor hem, ik heb opleiding fijnmechanica en ben in het dagelijks leven scheepswerktuigkundige.
Dus laten we er maar even vanuit gaan dat ik er meer vanaf weet dan jullie 2 bij elkaar.
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
16-4-2011 20:33 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: energy verslaaft
[...]
zo kan je het niet hebben dat iemand het beter weet!
hij doet metaaltechniek skkl met je ge google.
en je hoeft niet op spellings fouten na te kijken mierenneuker!
en stuk klakkeloos kopiƫren uit een boek zegt niks over de kennis van dat stuk tekst
|
|
|
|
Leen |
16-4-2011 20:33 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
en stuk klakkeloos kopiƫren uit een boek zegt niks over de kennis van dat stuk tekst
you tell 'em, Ing. Thijssen.
|
|
|
|
mx-jacob |
16-4-2011 21:25 |
Posts: 2938 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
you tell 'em, Ing. Thijssen.
dan niet joh
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
LVS |
16-4-2011 22:24 |
Posts: 98 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]
al gezien, maar dit is niet hetzelfde
thunderbird had het ook gehad en wist ook de oorzaak niet
----------------------------------------------------------------
[ vroeger,, dus 30 jaar geleden]
kwam een afgebroken kruktap ook regelmatig voor bij kreidler crossers .
voornaamste oorzaak is de massa van het vliegwiel +hogere toerentallen .
oplossing was een lichter vliegwiel [kleiner ] [ongeveer gelijk aan wat nu de kokusan,,dukatie ontstekingen hebben .
ook een vliegwiel ,met binnenrotor heeft een posietief efekt .
dus , motoplat,pvl ,hpi .
##
|
|
|
|
Gerard1793 |
16-4-2011 22:48 |
Posts: 4006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
[...]
haha nee echt waar komt uit me matrealen kennis boek
Jij komt vanaf nu niet meer geloofwaardig over.
Hoe zien je lagers en lagerpassingen er uit?
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
- Han - |
17-4-2011 0:18 |
Posts: 9667 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: LVS
[...]
----------------------------------------------------------------
[ vroeger,, dus 30 jaar geleden]
kwam een afgebroken kruktap ook regelmatig voor bij kreidler crossers .
voornaamste oorzaak is de massa van het vliegwiel +hogere toerentallen .
oplossing was een lichter vliegwiel [kleiner ] [ongeveer gelijk aan wat nu de kokusan,,dukatie ontstekingen hebben .
ook een vliegwiel ,met binnenrotor heeft een posietief efekt .
dus , motoplat,pvl ,hpi .
##
die asjes moeten toch gemaakt zijn op deze krachten lijkt me. Was maar een 50cc. En ik dacht ook met binnenrotor?
Maar aan de setup gezien heeft die niet extreem veel toeren gedraaid dus dat zal hem wel niet zijn.
Ik denk zelf dat het lager de oorzaak is. En daardoor is je kruk gehemeld
|
|
<10.000 posts |
|
ikkejw |
17-4-2011 3:23 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
gewoon slecht geproduceerd.
metaalmoeheid, is gaan scheuren omdat de overgang van top naar wang veel te scherp is, had een radius aan moeten zitten.
kerfwerking heet zoiets toch?
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
mini89 |
17-4-2011 11:48 |
Posts: 495 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: - Han -
[...]
die asjes moeten toch gemaakt zijn op deze krachten lijkt me. Was maar een 50cc. En ik dacht ook met binnenrotor?
Maar aan de setup gezien heeft die niet extreem veel toeren gedraaid dus dat zal hem wel niet zijn.
Ik denk zelf dat het lager de oorzaak is. En daardoor is je kruk gehemeld
bekend probleem bij am5
idd vliegwiel te zwaar
gebeurde meestal met een aardige setup
bij een 50cc nog niet veel gezien
de doppler houd het beter
|
|
|
|
chick |
17-4-2011 18:07 |
Posts: 417 |
lekker boeiend waar iemand z'n intel vandaan haalt als het de ts helpt met he zoeken naar een oplossing of mischien oorzaak dan is het voldoende, dan moeten er niet gelijk 20 betweters op afspringen omdat ze zogenaamd scheeps-weet-ik-t-wat zijn... t gaat in t forum om het helpen. en hij heeft de moeite genomen om t eventjes op te zoeken. of het nou van google is of niet, wat jullie doen is gewoon pijpzeiken omdat hij de eerste was met een degelijke en duidelijke uitleg...
|
|
lord of the bromfiets |
|
mx-jacob |
17-4-2011 18:44 |
Posts: 2938 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
[...]
Jij komt vanaf nu niet meer geloofwaardig over.
Hoe zien je lagers en lagerpassingen er uit?
oke waarom is dat niet geloofwaardig dan ??????
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
Gerard1793 |
17-4-2011 18:46 |
Posts: 4006 |
Omdat je in mijn ogen zelf geen kennis hebt.
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
mx-jacob |
17-4-2011 19:05 |
Posts: 2938 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Omdat je in mijn ogen zelf geen kennis hebt.
Als jij iets niet uit je hoofd weet zoek je het toch ook op.... wat maakt het nou uit
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
rubbert |
17-4-2011 20:57 |
Posts: 8825 |
dat die gebroken is door metaalmoeheid is een ding wat zeker is, en is een logische plek omdat daar, door die diameter overgang, hoge spanningen voorkomen,
dan kan je gaan kijken naar de radius van die overgang, maar daar hebben ze wel aan gerekend, en zou makkelijk genoeg moeten zijn
logischer is om te gaan kijken naar hoe er zulke grote krachten op hebben kunnen komen, maar dat blijft giswerk ben ik bang. dat kunnen zijn:
-grote zijwaartse (afschuif) krachten (door het niet goed uitlijnen)
-grote buigkrachten, bijv. onbalans in iets
-grote torsiekrachten waar ik het op zou gooien
bijvoorbeeld dat je blok regelmatig back fired of pingelt of iets dergelijks, dan krijgt de zuiger een klap de andere kant op, terwijl het vlieg wiel vooruit wil blijven duwen door z'n grote massa
dit hoef niet eens vaak te gebeuren, maar is genoeg voor een leuke piekspanning met als gevolg: scheurinitiatie, wat verder gaat in scheurvorming (dit kan gewoon door z'n normale belasting), en uiteindelijk catastrofale breuk
(wat eerst als definitie werd gegeven even uitgelegd)
kunnen ook andere dingen zijn hoor, schakelen zonder koppeling is ook een leuke, en zo zijn er nog wel 10.000 te bedenken, maar dit leek mij de meest logische/meest voorkomende verklaring
Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 17-4-2011 om 21:02 uur.
|
|
Draai- ontwerpwerk?--->PM |
|