Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Krijg hem niet goed afgestelt. Wie heeft ervaring met dit probleem?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 930 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64263 - Krijg hem niet goed afgestelt. Wie ...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3242 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

KlaasMarten 16-4-2011 12:28 Print reply

Posts: 423
Ik ben weer bezig geweest met mijn MB'tje.
Ik heb die Homoet eronder weggehaald want ik weet zeker dat hij wel goed op mijn standaard snel uitlaat moet rijden. (dus ik heb voortaan de standaard snel eronder)

Luchtschroef uit/indraaien helpt niet om het gestotter weg te halen.

Maar nu mijn eigen grote fout, ik had toch wel wat valselucht bij mijn spruitstuk.
Nieuwe pakkingen had ik nog en die er direct tussengezet, dus alles zit nu luchtdicht. (ook gecheckt)

Ik heb daarna ook nog wat met de gasnaald gespeeld.
Het brommertje loopt iets beter, maar nog niet helemaal perfect.

Ok, hij loopt nu toch nog vrij goed, soms misschien eens een heeeel klein beetje gestotter, maar als ik hem in de lage toeren naar de 4 zet, dus alstie langzaam op toeren komt zegmaar, dan begint ie bij bepaalde toeren weer te stotteren (voor de powerband ongeveer) en dan duurt het lang voordat hij in de powerband zit.
Als ik dan de choke aanzet (dus minder lucht) stottert ie nog meer.

Dus ik denk nu dat hij gewoon een te grote sproeier heeft. (er zit nu 85 in)
Ik zit te denken aan sproeier 80, maar die heb ik helaas niet meer, dus moet ik eerst kopen.
Wat vinden jullie van mijn conclusie?

Ps. Ik heb een powerfilter met een afgeknipte panty eromheen. (zodat het beter filtert)

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen.

Bvd




Dit bericht is gewijzigd door KlaasMarten op 16-4-2011 om 12:29 uur.
 
Haus am See
Gerard1793 16-4-2011 15:37 Print reply

Posts: 4006
Trap eerst dat powerfilter er maar af en zet er een origineel ontgrenst luchtfilter op. Powerfilters zijn rotdingen.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
KlaasMarten 16-4-2011 16:41 Print reply

Posts: 423
Daar geef ik je helemaal gelijk in, alleen jammergenoeg heb ik nog geen origineel luchtfilter gevonden.
Anders zat die er allang op.
 
Haus am See
JB1 16-4-2011 17:04 Print reply

Posts: 14881
MT filter is hetzelfde.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
KlaasMarten 1-6-2011 16:30 Print reply

Posts: 423
Nou, na lang tijd heb ik het blok gereviseerd, nieuwe lagers/keringen/pakkingen/koppelingsplaten enz.
Ook heb ik er een nieuwe cilinder op gezet met nieuwe zuiger. (50cc Parmakit)
Aan de ontsteking heb ik niks veranderd, de uitlaat (std snel) en carburateur (18mm Keihin) is ook nog hetzelfde.
Ook heb ik er eindelijk een origineel luchtfilter op. (met nieuw filter-element)

Dus gister aan de praat gekregen, en rijd wel mooi stil, enzovoort..

Heb er nu 40km opzitten dus ik ging maar eens een paar keer snel naar de powerband toe zegmaar.
Alleen doet hij weer hetzelfde als voorheen...

Dus bij 4000/5000 RPM heeft ie een dip..
Ik snap er echt niks meer van..
Maarja ik geef niet op natuurlijk. :P
Ik heb sproeiers 70t/m 90 geprobeerd, met sproeier 90 begint ie net wat te haperen bij 4000/5000RPM.
Ook alle gasnaalden uitgeprobeerd.

Ik zat te denken dat de gasnaald te dun is, omdat de brommer met 70cc Parmakit, 20mm mikuni en std snel uitlaat wel goed naar z'n powerband ging.

Wat vinden jullie?

Bvd


Dit bericht is gewijzigd door KlaasMarten op 1-6-2011 om 16:43 uur.
 
Haus am See
Fabio 1-6-2011 16:47 Print reply

Posts: 1737
In welke versnelling heeft hij die dip? In z'n 4 en bij een zware tandwielverhouding hoef je met een 50cc niet te verwachten dat je snel in toeren stijgt.

Ik heb zelf lange tijd met een soortgelijke setup rondgereden. Ik weet ook dat de 50cc parmakit/zeta cilinders een dip hebben rond de 5000 toeren. Heb het met al mijn zeta's gehad. Gebruik de zoekfunctie, dan zal je een aantal oude topics vinden waarin het wordt omschreven.

Ik heb zelf lopen rommelen met de setup om zodoende een passende setup te vinden bij deze cilinders. De setup waarmee ik reed en ook echt de dip kwijt was, was het volgende:

- Hoge druk 50cc kop
- Originele Zeta zuiger met enkele L-veer
- 16mm Keihin
- Homoet 50cc(!)
- Origineel filter met brede slangen (intern en extern)
- 6bak
- Ontsteking op standaard afstelling (dus streepjes gelijk zetten)
- MPS300 cdi

Dacht zelf altijd dat de uitlaat de bepalende factor was bij deze cilinders.

Ik denk dus niet dat je gasnaald te dun is maar eerder je setup niet goed op elkaar aansluit.

Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 1-6-2011 om 16:58 uur.
 
KlaasMarten 1-6-2011 17:04 Print reply

Posts: 423
Hee ik heb onderdelen van jouw gekocht.

ONTOPIC:

En mijn cdi dan?
Ik heb een denshigiken cdi. (standaard?)
Ik heb gehoord dat die dingen die ik heb een dip hebben bij bepaalde toeren.

Ik kan het haast niet geloven dat mijn bromfiets ***rijd omdat de setup niet bij elkaar past...


EDIT:

Ik heb ook even gekeken naar de topics van paar jaar terug, en die hadden idd ook allemaal hetzelfde probleem met deze cilinders...
Ik ga niet nog meer geld in het blok steken, of ik moet een andere cilinder zien te vinden (HM 167?)
Maar dat is wel heel kort door de bocht, ik wil eerst zeker nog proberen om hem beter te maken.

Als iemand tips heeft, zet het hier neer.


Dit bericht is gewijzigd door KlaasMarten op 1-6-2011 om 17:49 uur.
 
Haus am See
Fabio 2-6-2011 10:32 Print reply

Posts: 1737
Ja dat klopt.

Die CDI´s zijn prima. Heb daar nooit een dip mee ervaren.

Jammer dat je het haast niet kan geloven maar toch is het zo. Het zijn echt topcilinders, heb er zelf bijna altijd mee gereden. Nooit problemen mee gehad maar je moet echt het juiste spul op elkaar hebben aangesloten In mijn optiek zit het in de uitlaat, de rest van mijn setup was niet echt anders dan wat ik eerder had met andere cilinders. Je zou dus ook voor een homoet 50cc kunnen kiezen.

Mocht je interesse hebben in een HM167, stuur maar een PM, heb namelijk nog een nieuwe liggen.
 

Dit topic is 3242 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved