Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Krijg hem niet goed afgestelt. Wie heeft ervaring met dit probleem?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 840 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64263 - Krijg hem niet goed afgestelt. Wie ...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3241 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

KlaasMarten 15-4-2011 17:39 Print topicpost

Posts: 423
Hallo mede-brommer-eigenaren,

Ik heb een Honda Mb5, met 50cc Zeta, 18mm Keihin (k** powerfilter) en een Homoet uitlaat.

Bij bepaalde toeren, ongeveer net voor de powerband komt hij echt niet verder in de toeren. (hij stottert/ houd in dan ook erbij)
Ik heb de ontsteking helemaal naar rechts gezet, nieuwe bougie sproeier; 60/66/70/75/80/85/90/100/110/120 geprobeerd.
Bij 120 stottert ie meer dan bij 80.
Bij 60 stottert hij een beetje, maar dan valt hij soms uit en dan weer aan enz.
Bij sproeier 85 rijd hij het beste want dan trekt hij heel goed door. (maar stottert/houd erg in nog voor de powerband)


Weet iemand hoe dit kan?
Of is die cilinder zo afgeknepen door die uitlaat dat hij gewoon niet verder wil? (Iemand ervaring met Homoet?)
Bij mijn standaard snel uitlaat doet hij precies hetzelfde maar dan trekt hij wel na 1 seconde door naar de powerband.

Kort samengevat:

Met Homoet en sproeier 85 stottert hij net voor de powerband maar als je een versnelling terug schakelt en hem in de toeren jankt gaat hij fel door naar hoge toeren.

Kan iemand mij helpen bij dit irritante probleem?

Bvd



 
Haus am See

Marcooow 15-4-2011 17:40 Print reply

Posts: 5713
bougiekleur? al gecheckt op valse lucht?
 
faster than a bullet!
StineZ 15-4-2011 17:47 Print reply
Posts: 571
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KlaasMarten
Hallo mede-brommer-eigenaren,

Ik heb een Honda Mb5, met 50cc Zeta, 18mm Keihin (k** powerfilter) en een Homoet uitlaat.

Bij bepaalde toeren, ongeveer net voor de powerband komt hij echt niet verder in de toeren. (hij stottert/ houd in dan ook erbij)
Ik heb de ontsteking helemaal naar rechts gezet, nieuwe bougie sproeier; 60/66/70/75/80/85/90/100/110/120 geprobeerd.
Bij 120 stottert ie meer dan bij 80.
Bij 60 stottert hij een beetje, maar dan valt hij soms uit en dan weer aan enz.
Bij sproeier 85 rijd hij het beste want dan trekt hij heel goed door. (maar stottert/houd erg in nog voor de powerband)


Weet iemand hoe dit kan?
Of is die cilinder zo afgeknepen door die uitlaat dat hij gewoon niet verder wil? (Iemand ervaring met Homoet?)

**stuk tape

Ik snap em je moet je filter vervangen
Bij mijn standaard snel uitlaat doet hij precies hetzelfde maar dan trekt hij wel na 1 seconde door naar de powerband.

Kort samengevat:

Met Homoet en sproeier 85 stottert hij net voor de powerband maar als je een versnelling terug schakelt en hem in de toeren jankt gaat hij fel door naar hoge toeren.

Kan iemand mij helpen bij dit irritante probleem?

Bvd





 
Turbokit
coupequattro 15-4-2011 18:25 Print reply

Posts: 958
Sproeier 88 of 90 erin en dan gasnaald wat lager zetten.
 
KlaasMarten 15-4-2011 18:33 Print reply

Posts: 423
Bougiekleur is bruin met zwart.
Valselucht heb ik niet.
Dus ik moet er juist niet een grotere sproeier in doen.

Dit bericht is gewijzigd door KlaasMarten op 15-4-2011 om 18:34 uur.
 
Haus am See
energy verslaaft 15-4-2011 18:35 Print reply

Posts: 199
met ander uitlaat moet ie beter lopen had ik ook in ze 2 nu ander uitlaat en trekken dat dat ding doet en in 1 keer door naar zijn powerband.
 
Pixl 15-4-2011 18:35 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
Sproeier 88 of 90 erin en dan gasnaald wat lager zetten.


In de buurt van 88 of 90 is 't dan hé, ik weet hoe veel verstand KlaasMarten heeft van brommers, maar 't is dus zo dat voor een specifieke setup geen vaste sproeier is, dit verschilt weer per blok.

En ook niet zomaar de gasnaald wat lager zetten, eerst maar eens kijken hoe ie loopt met die sproeiers.
 
So fuckin' what!?
Tim-gpr99 15-4-2011 18:38 Print reply

Posts: 841
probeer eens een MPS300 cdi. heb wel eens gehoord dat je met die standaard CDI's een dip hebt voor de powerband, had een vriend van me met zn MTX ook, was duidelijk merkbaar tov de NSR van een vriend van me met MPS cdi.
 
GPR50 '99 streetfightert
KlaasMarten 15-4-2011 20:23 Print reply

Posts: 423
Nu ik mijn standaard snel eronder heb, (want dit heeft altijd goed gereden) met sproeier 85 en het clipje van de gasnaald helemaal boven gezet, rijd die wel goed, alleen een heel klein beetje gestotter nog.
Als ik hem in zijn lage toeren naar de 4 zet, dus dan komt ie langzaam op toeren, gaat ie alsnog weer stotteren voor de powerband. Het lijkt dat hij het dan net niet aankan.

Ik vind het erg vreemd want sinds ik een andere carburateur (van 20mm mikuni naar 18mm keihin) en uitlaat (homoet) erop heb gezet dat hij nu aan het stotteren is. (hij stotterde ook met 50cc Zeta 20mm mikuni en Homoet)

Het lijkt me sterk dat het de CDI is want hij deed het eerst wel goed met 70cc Parmakit 20mm Mikuni (sproeier 85) en standaard snel.
Waarom zou die dan met deze setup slecht lopen...

Ik typ grote verhalen, maar ik hoop dat jullie hier iets van kunnen zeggen om het zomaar te zeggen.

Bvd,

Klaas Marten



Dit bericht is gewijzigd door KlaasMarten op 15-4-2011 om 20:25 uur.
 
Haus am See
Aprilia RX 50 2003 15-4-2011 20:33 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KlaasMarten
Nu ik mijn standaard snel eronder heb, (want dit heeft altijd goed gereden) met sproeier 85 en het clipje van de gasnaald helemaal boven gezet, rijd die wel goed, alleen een heel klein beetje gestotter nog.
Als ik hem in zijn lage toeren naar de 4 zet, dus dan komt ie langzaam op toeren, gaat ie alsnog weer stotteren voor de powerband. Het lijkt dat hij het dan net niet aankan.

Ik vind het erg vreemd want sinds ik een andere carburateur (van 20mm mikuni naar 18mm keihin) en uitlaat (homoet) erop heb gezet dat hij nu aan het stotteren is. (hij stotterde ook met 50cc Zeta 20mm mikuni en Homoet)

Het lijkt me sterk dat het de CDI is want hij deed het eerst wel goed met 70cc Parmakit 20mm Mikuni (sproeier 85) en standaard snel.
Waarom zou die dan met deze setup slecht lopen...

Ik typ grote verhalen, maar ik hoop dat jullie hier iets van kunnen zeggen om het zomaar te zeggen.

Bvd,

Klaas Marten



Dit bericht is gewijzigd door KlaasMarten op 15-4-2011 om 20:25 uur.


offtopic: hoe uitgebreider hoe beter. kunnen we tenminste wat mee ipv die korte vragen zonder enige toelichting. houden we wel van hier
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
BenjaminDG 15-4-2011 20:58 Print reply

Posts: 4605
Sproeier heeft zijn maximale nut bij volgas (hoge toeren), als hij slecht rijd voor je powerband moet je het niet gaan zoeken in de maat van de sproeier maar heeft dit te maken met de gasnaald (stand, verkeerde dikte, etc).


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 15-4-2011 om 21:09 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Aprilia RX 50 2003 15-4-2011 21:01 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Sproeier heeft zijn maximale nut bij volgas (hoge toeren), als hij slecht rijd voor je powerband moet je het niet gaan zoeken in de maat van de sproeier maar heeft dit te maken met de gasnaald (stand, verkeerde dikte, etv).



als je sproeier gewoon veel te klein is zal ie in geen enkel toeren gebied lopen
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
BenjaminDG 15-4-2011 21:04 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


als je sproeier gewoon veel te klein is zal ie in geen enkel toeren gebied lopen


Hij heeft al van 60 tot in de 120 geprobeerd en dat heeft dus geen effect gehad (buiten het feit dat hij nog slechter ging rijden).

Derbij, zolang je gasschuif niet volledig open is kan je wel met een te kleine sproeier rijden.

Ik kan in mijn motor sproeier 115-134 steken en kan in de lagere toeren perfect rijden, met de stand van de gasnaalden verzetten kan ik zelfs nog iet of wat rijden in de hogere toeren maar valt hij dood richting maximale toeren.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 15-4-2011 om 21:04 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Aprilia RX 50 2003 15-4-2011 21:08 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Hij heeft al van 60 tot in de 120 geprobeerd en dat heeft dus geen effect gehad (buiten het feit dat hij nog slechter ging rijden).

Derbij, zolang je gasschuif niet volledig open is kan je wel met een te kleine sproeier rijden.

Ik kan in mijn motor sproeier 115-134 steken en kan in de lagere toeren perfect rijden, met de stand van de gasnaalden verzetten kan ik zelfs nog iet of wat rijden in de hogere toeren maar valt hij dood richting maximale toeren.


Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 15-4-2011 om 21:04 uur.


laat maar zat nog met dat andere topic met die tsx in me kop
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
KlaasMarten 15-4-2011 21:45 Print reply

Posts: 423
Hmm, ik zal morgen eens goed kijken hoe het motortje reageert als ik met de luchtstelschroef/stationairschroef speel.
Morgen krijgen jullie een update van me
 
Haus am See
BenjaminDG 15-4-2011 21:46 Print reply

Posts: 4605
Zal aleen maar helpen bij stationair...
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 3241 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved