Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Xl500r probleempjes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 992 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64248 - Xl500r probleempjes
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4054 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

maikel-1991 13-4-2011 17:58 Print topicpost

Posts: 545
na 4 maandjes rijden zijn er wat probleempjes opgetreden en ik heb niet erg veel verstand van 4 takt dus ik stel hier de vraag.

- de koppeling slipt volgas tussen 4.500 en hoger
(heb de olie vervangen met 2 van die gele honda oil busjes, verder op peil)
- knallen uit de uitlaat bij loslaten gas (ook tijdens schakelen, bougie al verwisseld)
- in neutraal tijdens stationair in 1 klap volgas geven verzuipt ie. tijdens rijden merk je dat niet

heeft verder iemand een handboek voor xl500 s/r digitaal?

alvast bedankt

 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D

Maeddy 13-4-2011 18:00 Print reply

Posts: 1059
Lijkt mij een te rijke afstelling.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
st.nyksterdriver 13-4-2011 18:00 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maikel-1991
na 4 maandjes rijden zijn er wat probleempjes opgetreden en ik heb niet erg veel verstand van 4 takt dus ik stel hier de vraag.

- de koppeling slipt volgas tussen 4.500 en hoger
(heb de olie vervangen met 2 van die gele honda oil busjes, verder op peil)
- knallen uit de uitlaat bij loslaten gas (ook tijdens schakelen, bougie al verwisseld)
- in neutraal tijdens stationair in 1 klap volgas geven verzuipt ie. tijdens rijden merk je dat niet

heeft verder iemand een handboek voor xl500 s/r digitaal?

alvast bedankt


heb je je luchtfilter al eens schoon gemaakt ? daar kan het knallen wel eens van komen
en heb je de koppelings kap er al af gehad ?
 
Paul de Salmiakbal 13-4-2011 18:03 Print reply

Posts: 5285
Klinkt misschien vaag maar ik had ook last van knallen uit de uitlaat bij gas los laten (en het was echt bij de demper dus niet bij de cilinderkop).
Bleek dat mijn uitlaat niet goed in de cilinderkop vast zat, boutje zat beetje los. Vraag me niet hoe dat de knallen uit de uitlaat bij de demper veroorzaakt, maar het was wel voorbij nadat ik het aandraaide.

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 13-4-2011 om 18:03 uur.
 
maikel-1991 13-4-2011 18:06 Print reply

Posts: 545
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

heb je je luchtfilter al eens schoon gemaakt ? daar kan het knallen wel eens van komen
en heb je de koppelings kap er al af gehad ?



hmm ja ik heb mijn luchtfilter open gemaakt, en ik heb er nieuw schuim in gemaakt, misschien wel te dik ?
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D
crossgek - Forum en Sales Moderator 13-4-2011 18:08 Print reply

Posts: 10560
uitlaat gasdicht ?

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Maeddy 13-4-2011 18:13 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maikel-1991
[...]



hmm ja ik heb mijn luchtfilter open gemaakt, en ik heb er nieuw schuim in gemaakt, misschien wel te dik ?


Zou goed kunnen. Smoort de lucht misschien wel dusdanig dat je nu met een te rijk mengsel rijdt.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
leonmt5 13-4-2011 18:21 Print reply

Posts: 799
hoe staat het met je klepspeling?
heb zelf een xl600r en die reageerde ook erg slecht op gas geven.
wat ik toen gedaan heb: carb ( 2 stuks ) losgehaald en schoongemaakt in ultrasoon op het werk. en kleppen gesteld.
dus controleer dat ook even.
 
bert : bezopen en rijd toch.
Makrolon 13-4-2011 18:23 Print reply

Posts: 6733
Klappen bij gasdicht is een te arme afstelling of je uitlaat is niet tot het einde gasdicht.
Dat ie uitvalt als je opeens gas geeft is normaal, door dat je je gas opeens open trekt komt er ene hoop lucht in een keer. De luchtsnelheid word kleiner waardoor deze geen of amper benzine mee neemt. Moderne motoren hebben een acceleratiepomp die een spuit benzine in spuit op het moment dat gas word gegeven om dit probleem te verhelpen.

En heeft je koppelingskabel nog wel speling? Anders koppeling gewoon versleten.
 
KTM 525 EXC Supermoto
maikel-1991 13-4-2011 18:28 Print reply

Posts: 545
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
Klappen bij gasdicht is een te arme afstelling of je uitlaat is niet tot het einde gasdicht.
Dat ie uitvalt als je opeens gas geeft is normaal, door dat je je gas opeens open trekt komt er ene hoop lucht in een keer. De luchtsnelheid word kleiner waardoor deze geen of amper benzine mee neemt. Moderne motoren hebben een acceleratiepomp die een spuit benzine in spuit op het moment dat gas word gegeven om dit probleem te verhelpen.

En heeft je koppelingskabel nog wel speling? Anders koppeling gewoon versleten.



dat heeft een xl 500r uit 1983 ook al
dat is dat de accelerator pump toch ?

Dit bericht is gewijzigd door maikel-1991 op 13-4-2011 om 18:29 uur.
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D
Makrolon 13-4-2011 18:30 Print reply

Posts: 6733
Ik geloof er geen reet van dat een xl dat heeft.
 
KTM 525 EXC Supermoto
maikel-1991 13-4-2011 18:32 Print reply

Posts: 545
dit is mijn carb




btw handboek inmiddels verkregen

Dit bericht is gewijzigd door maikel-1991 op 13-4-2011 om 18:33 uur.
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D
st.nyksterdriver 13-4-2011 18:34 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
Ik geloof er geen reet van dat een xl dat heeft.

de carb van een 500r schijnt het wel te hebben maar die van een 500s weer niet
 
Makrolon 13-4-2011 18:37 Print reply

Posts: 6733
Verrek, zit er nog op ook :/ vreemd dat honda het 'tour offroadmodel' wel uitrust met een acc pomp en de meer hardcore offroad (xr) niet.

Zit er niet ergens een schroef waarmee je het inspuitmoment (timing) kan afstellen? Of haal die carb er af en kijk of die pomp uberhaupt werkt.
 
KTM 525 EXC Supermoto
maikel-1991 13-4-2011 18:43 Print reply

Posts: 545
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
Verrek, zit er nog op ook :/ vreemd dat honda het 'tour offroadmodel' wel uitrust met een acc pomp en de meer hardcore offroad (xr) niet.

Zit er niet ergens een schroef waarmee je het inspuitmoment (timing) kan afstellen? Of haal die carb er af en kijk of die pomp uberhaupt werkt.



dat komt denk ik omdat xr 2 carbs heeft, waar de 2e carb pas begint te openen als de eerste eerste half open is
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D
Makrolon 13-4-2011 18:44 Print reply

Posts: 6733
Nee hoor, nieuw model xr heeft 1 carb.
 
KTM 525 EXC Supermoto

Dit topic is 4054 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved