Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - kawasaki kx 60

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 607 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64247 - kawasaki kx 60
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2330 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

smefke 13-4-2011 17:31 Print topicpost
Posts: 507
hallo,
het buurjongetje van mij heeft een kawasaki kx 60 gekocht.
dus ik vandaag kijke maar dat ding sloeg ten eerste erg slecht aan.
maar hij zei dat dat normaal was.
maar toen hij aanreed leek het net of hij te weinig benzine kreeg.
het was de hele tijd bij gas geven bwoaapp, maar als je het gas ff inhielt schoot hij naar voren, maar dit vond ik nogal erg gevaarlijk als hij onderhand stil staat en haast uitvalt en dan ineens vooruit schiet.

dus ik haal carb ervanaf en goed schoongemaakt
maar het probleem bleef.

nu had ik tege hem gevraagd hoe oud de zuiger was.
hij wist het niet, en van wie hij het had gekocht ook niet, het enigste wist hij dat hij er wel een zomer goed mee had gecrosst.
nu denk ik dat de zuiger zelf is versleten en vervangen moet worden.
en het bwoappen waarschijnlijk veroorzaakt.

maar ik wil dit wel even zeker weten.
de buurjongen wou wel niet dat ik de cilinder eraf haalde voordat ik het zeker wist daarom wil ik het even via deze weg doen.

mvg, sef janssen
 

Marcooow 13-4-2011 17:33 Print reply

Posts: 5713
heb je al naar de bougiekleur gekeken?
anders probeer eerst is een grotere sproeier voordat je de cilinder eraf trekt
luchtfilter al schoongemaakt? membraam gecheckt?
 
faster than a bullet!
smefke 13-4-2011 17:42 Print reply
Posts: 507
marco,
blijkbaar had die motor altijd goed gereden.
(was namelijk van een kennis) en ik heb het veel beter zien rijden.
luchtfilter zit net in de verse olie en is goed schoongemaakt.
en membraan weet ik niet.

 
Marcooow 13-4-2011 17:44 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
marco,
blijkbaar had die motor altijd goed gereden.
(was namelijk van een kennis) en ik heb het veel beter zien rijden.
luchtfilter zit net in de verse olie en is goed schoongemaakt.
en membraan weet ik niet.



membraam even nakijken, misschien is het toch de zuiger, want als het mengsel niet goed ontbrand zal die nooit goed lopen
 
faster than a bullet!
mx-jacob 13-4-2011 17:56 Print reply

Posts: 2938
hoe is je compressie ??
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
smefke 13-4-2011 17:59 Print reply
Posts: 507
hoe kan ik compressie meten dan.
want heb niet echt die instrumenten.
wat wel een oude truck is, de bougie eruit draaien en dan je duim op het gat zetten en dan kikken.
maar er zit wel wat op, maar hij slaat zowiezo erg moeilijk aan, en dat bwoappe het lijkt gwn op duchtige compressie verlies.

 
mx-jacob 13-4-2011 18:03 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
hoe kan ik compressie meten dan.
want heb niet echt die instrumenten.
wat wel een oude truck is, de bougie eruit draaien en dan je duim op het gat zetten en dan kikken.
maar er zit wel wat op, maar hij slaat zowiezo erg moeilijk aan, en dat bwoappe het lijkt gwn op duchtige compressie verlies.



nou ja dat is gewoon een beetje een kwestie van aan voelen, je voelt wel het verschil tussen wijnig of genoeg
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Derbi-Olaf 14-4-2011 12:36 Print reply

Posts: 14999
hehe. gewoon zuiger vervangen sowieso, beter nu het blok opentrekken dan over 2 uur alles in puin draaien
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 2330 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved