Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tsx wil maar niet aanslaan

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1137 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64245 - Tsx wil maar niet aanslaan
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1253 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Santa Cruz 13-4-2011 11:10 Print topicpost

Posts: 716
Beste forumvrienden,

Ik wordt zo stilaan gek van achter mn tsx aan te rennen .
Ik heb hem overgekocht van mn neef omdat hij er geen tijd meer voor had. Hij heeft hem de cilinder goed onder handen genomen, dat wil zeggen poorten gepolijst en uitgefreesd.

Alles is zeer proper en met kennis van zaken uitgevoerd. Laat daar geen twijfel over bestaan.
Nu wil ik hem sinds enkele dagen gaan starten maar krijg hem niet aan de praat.
Hij vonkt en krijgt benzine.

Heb hem al kunnen doen draaien door hem voort te trekken met een andere brommer en dan volgas te geven. Hij slaat dan aan maar moet heel hoog op toeren worden gehouden.

Hieruit besloot ik dat hij te weinig compressie had. Toen ik me cilinderkop eraf haalde zag ik dat er lange bougie in moet en geen korte. Ik er een andere, lange ingestoken en dacht probleem opgelost
Toch niet, wil nog steeds niet aanslaan. Toch lukt het al om enkele plofjes op te wekken. Hij heeft wel de indruk te willen aanslaan maar van zodra ik stop met lopen, valt hij uit.

Daarna heb ik mn compressieverhouding opgemeten en kwam aan 5.35. Dit lijkt me veel te weinig?...
Afstand boven de uitlaatpoort is 19mm, cilinderkopinhoud is 5cc. Boring is 41.8mm.
Dan heb ik mn koppakking ervan tussen gelaten. Ook dit zorgde ervoor dat hij nog iets beter plofte. Maar opnieuw wil hij niet zelfstandig blijven draaien

Terwijl ik de compressie opmat, zag ik zat er een zuigerveer ontbreekt. Mijn neef heeft deze er bewust vantussen gelaten, maar de reden hiervoor weet ik niet

Ik heb de zuigerveer liggen, moet deze erop?
Moet ik verder mn compressie opbouwen door mn cilinderkop af te vlakken?
Zijn er andere redenen waarom hij niet wil starten?

Setup:
53cc origineel cilinder (getuned)
20mm mikuni
originele uitlaatbocht
geen luchtfilter

MVG
 
2takt of 4takt? Supermotard!

Derbi-Olaf 13-4-2011 12:49 Print reply

Posts: 14999
Membraan ertussen? zuiger niet versleten?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Tomez 13-4-2011 13:51 Print reply

Posts: 265
Ik zou inderdaad maar even die zuigerveer erop zetten. Eentje weglaten heeft volgens mij geen enkel nut?


 
http://www.youtube.com/watch?v=pW51VPaioT8
Frysk 13-4-2011 14:00 Print reply

Posts: 34928
Al met choke/hand voor carb geprobeerd te starten ? Vaak zijn het de simpele dingetjes waarom hij niet start.
Extra veertje kan ook helpen
 
giggitybyte
De Schout 13-4-2011 14:05 Print reply
Posts: 5327
compressie verhouding moet je je probleem niet gaan zoeken.

als hij erg hoog in toeren wel wil lopen zou ik denken aan
- verstropte stationair sproeier
- membraan lek
- inlaat timing VEEL te hoog
 
tune tweak fiddle bang bummer
tosser 13-4-2011 17:10 Print reply
Posts: 393
misschien, ik weet het niet zeker maar zou het dit ook kunnen zijn?
1 zuigerveer is beter voor hoog in toeren en 2 zuigerveren voor onder in toeren, zou het dan niet kunnen dat hij alleen hoog in toeren goed loopt omdat hij maar 1 zuigerveer heeft?
ik zou zeggen die er 2 nieuwe op en kijk dan nog eens!
 
Santa Cruz 14-4-2011 12:30 Print reply

Posts: 716
Heb net de twee zuigerveren erop gestoken en compressie nog iets verhoogd.
Opnieuw proberen aanlopen, maar lukt weer niet
Het is al veel beter, hij blijft bijna zelfstandig draaien op choke.

Wat nu? Compressie nog verhogen? luchttoevoer meer afsluiten?
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Meathausen 14-4-2011 15:56 Print reply

Posts: 726
koppakking ertussenuit lijkt me niet echt verstandig.
Zuigt hij niet ergens valse lucht? omdat hij met choke bijna zelfstandig wil lijkt het te veel lucht.
al geprobeerd met verschillende sproeiers?
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Santa Cruz 15-4-2011 9:30 Print reply

Posts: 716
Nu heb ik hem aan de praat gekregen, maar echt zelfstandig wil hij nog niet draaien.
Bovendien heeft hij niets van kracht, wanneer ik ermee wil rijden valt hij dood. zelfs op hoge toeren

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
 
2takt of 4takt? Supermotard!
timoty-dt 15-4-2011 10:49 Print reply

Posts: 1802
Je neef heeft er toch niet zoveel verstand van denk ik...


 
kut voetbal
Santa Cruz 15-4-2011 19:38 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timoty-dt
Je neef heeft er toch niet zoveel verstand van denk ik...

die conclusie heb jij iets te snel getrokken. Kerel weet perfect wat hij gedaan heeft. Hij heeft namelijk samengewerkt en overlegd van een scooter-raceteam.
Als die gasten al niet weten waarmee ze bezig zijn.

nogmaals die reactie had je beter weggelaten
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Aprilia RX 50 2003 15-4-2011 19:48 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cedric
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timoty-dt
Je neef heeft er toch niet zoveel verstand van denk ik...

die conclusie heb jij iets te snel getrokken. Kerel weet perfect wat hij gedaan heeft. Hij heeft namelijk samengewerkt en overlegd van een scooter-raceteam.
Als die gasten al niet weten waarmee ze bezig zijn.

nogmaals die reactie had je beter weggelaten


als ie het zo goed kan had die tsx wel gelopen.

maar iig als ie op choke beter loopt... misschien eens grotere sproeier proberen
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Santa Cruz 15-4-2011 19:55 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


als ie het zo goed kan had die tsx wel gelopen.

maar iig als ie op choke beter loopt... misschien eens grotere sproeier proberen


Hij heeft hem nooit afgewerkt, ik heb hem in onderdelen gekocht.
Grotere sproeier ga ik morgen eens proberen

 
2takt of 4takt? Supermotard!

Dit topic is 1253 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved