Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - wallaroo loopt maar 67?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1242 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64241 - wallaroo loopt maar 67?
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6226 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tosser 13-4-2011 17:07 Print reply
Posts: 393
daar zit achter de koppeling ook vertanding in het carter!(op de as waar het wiel mee vast zit!)
dit topic kan dicht, ging net 75 en dat is tot nu toe hard zat!

 
j0ren 13-4-2011 19:18 Print reply

Posts: 1298
Omfg....

Je vind 67 veels te langzaam, je wilt geen andere carb of cilinder of rolletjes en nu gaat hij 75 met wind mee oid en dan is het goed?
Open dan geen topic!!
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
mx-jacob 13-4-2011 19:21 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tosser
daar zit achter de koppeling ook vertanding in het carter!(op de as waar het wiel mee vast zit!)
dit topic kan dicht, ging net 75 en dat is tot nu toe hard zat!



wow je bent 8 km/per uur harder gegaan

 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
RikDT50MX - Nieuws Poster 13-4-2011 20:26 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tosser
met een grotere carb ga je echt niet harden rijden..
cilinder hoeft niet sneller, en na 90 km mag je echt wel een paar keer volgas geven hoor anders word hij juist tam...

dit bewijst je intelligentie maar weer. met een grotere carbu ga je harder rijden met minder toeren. je vario stopt meestal te versnellen als je luchtweerstand en je rolweerstand samen gelijk zijn aan de kracht uit je blok. wil je dus harder met minder toeren gaan dan moet je op bijv 7k het vermogen krijgen wat je nu op 10k hebt. grotere carbu dus. en hoe de f wil jij je cilinder tam krijgen? de grote van je in- een uitlaat poort veranderen heus niet als je minder gas gaat geven in je inrijperiode. het enige wat je hebt is meer kans op een vastnaaier.
het woord beunhaas verdien je nog niet eens met al je gelul. lutser

dat volk als jou zouden ze gewoon executeren moeten

Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 13-4-2011 om 20:26 uur.
 
I Can Play With Madness
maerijn 13-4-2011 20:36 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
[...]


dat volk als jou zouden ze gewoon executeren moeten

Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 13-4-2011 om 20:26 uur.

gaat het?
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 13-4-2011 20:42 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
[...]

gaat het?

Ja hoor prima mag ik ook eens?
 
I Can Play With Madness
thomasv8 13-4-2011 20:43 Print reply
Posts: 74
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maerijn
[...]

gaat het?


nu is vast weer zijn druk van de ketel en kan die er wel weer even tegen !
 
Paul de Salmiakbal 13-4-2011 20:50 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
[...]

dit bewijst je intelligentie maar weer. met een grotere carbu ga je harder rijden met minder toeren. je vario stopt meestal te versnellen als je luchtweerstand en je rolweerstand samen gelijk zijn aan de kracht uit je blok. wil je dus harder met minder toeren gaan dan moet je op bijv 7k het vermogen krijgen wat je nu op 10k hebt. grotere carbu dus. en hoe de f wil jij je cilinder tam krijgen? de grote van je in- een uitlaat poort veranderen heus niet als je minder gas gaat geven in je inrijperiode. het enige wat je hebt is meer kans op een vastnaaier.
het woord beunhaas verdien je nog niet eens met al je gelul. lutser

dat volk als jou zouden ze gewoon executeren moeten

Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 13-4-2011 om 20:26 uur.

Hoezo zou je met een grotere carburateur harder kunnen rijden met minder toeren?
Leg het maar eens uit ja, want je bralt nu een hoop onzin dat niet eens onderbouwt is.
Afaik lopen relatief kleine carburateurs beter op lage toeren dan grote.

 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 13-4-2011 20:53 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Hoezo zou je met een grotere carburateur harder kunnen rijden met minder toeren?
Leg het maar eens uit ja, want je bralt nu een hoop onzin dat niet eens onderbouwt is.
Afaik lopen relatief kleine carburateurs beter op lage toeren dan grote.




als je harder gaat met minder toeren is je vario anders afgesteld, maakt geen kut uit welke carb erop zit
 
Aprilia RX 50 2003 13-4-2011 20:56 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



als je harder gaat met minder toeren is je vario anders afgesteld, maakt geen kut uit welke carb erop zit


vario anders afstellen idd, en dan de grotere carb zodat je het koppel krijgt wat nodig is om die zwaardere overbrenging te halen
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
lexyver 13-4-2011 21:08 Print reply
Posts: 553
Group B rally, Some say it's just rally, I say is pornography!
Paul de Salmiakbal 13-4-2011 21:08 Print reply

Posts: 5285
Je vario moet zo afgesteld staan dat hij optrekt in het toerengebied waarin je de meeste power hebt, dus die moet je niet zomaar anders gaan doen. Eerst je vermogen verplaatsen (wat jij dus wilt, op lagere toeren) en dan je vario daar op afstellen.
Ik weet niet hoe jij het voor elkaar wilt krijgen om je vermogen bij een lager toerental te krijgen met een grotere carb, zoals ik al zei lopen kleinere carbs fijner bij lagere toerentallen dan grote, en zolang hij nu iets heeft rond de 15mm oid kan hij hem echt wel houden.
Als ik hem was zou ik me gaan interesseren in een laagtoerige uitlaat.
 
tosser 13-4-2011 21:29 Print reply
Posts: 393
ik snap niet wat iedereen hier gaat zeiken nu hoor maar als ik 75 hard zat vind dan is dat zo...
nee ben geen beunhaas maar altijd als je hier iets fout post krijg je gezeik, is op andere sites niet zo... goedzo!!!
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 13-4-2011 21:31 Print reply

Posts: 1558
als je harder wil met lagere toeren heb je toch een groter carbu nodig om hetzelfde vermogen te halen met een lager toerental?
 
I Can Play With Madness
Aprilia RX 50 2003 13-4-2011 21:32 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tosser
ik snap niet wat iedereen hier gaat zeiken nu hoor maar als ik 75 hard zat vind dan is dat zo...
nee ben geen beunhaas maar altijd als je hier iets fout post krijg je gezeik, is op andere sites niet zo... goedzo!!!


zo houden we het niveau hier toch nog beetje op peil
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 6226 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved