tosser |
13-4-2011 17:07 |
Posts: 393 |
daar zit achter de koppeling ook vertanding in het carter!(op de as waar het wiel mee vast zit!)
dit topic kan dicht, ging net 75 en dat is tot nu toe hard zat!
|
|
|
|
j0ren |
13-4-2011 19:18 |
Posts: 1298 |
Omfg....
Je vind 67 veels te langzaam, je wilt geen andere carb of cilinder of rolletjes en nu gaat hij 75 met wind mee oid en dan is het goed?
Open dan geen topic!!
|
|
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel |
|
mx-jacob |
13-4-2011 19:21 |
Posts: 2938 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tosser
daar zit achter de koppeling ook vertanding in het carter!(op de as waar het wiel mee vast zit!)
dit topic kan dicht, ging net 75 en dat is tot nu toe hard zat!
wow je bent 8 km/per uur harder gegaan
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
13-4-2011 20:26 |
Posts: 1558 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tosser
met een grotere carb ga je echt niet harden rijden..
cilinder hoeft niet sneller, en na 90 km mag je echt wel een paar keer volgas geven hoor anders word hij juist tam...
dit bewijst je intelligentie maar weer. met een grotere carbu ga je harder rijden met minder toeren. je vario stopt meestal te versnellen als je luchtweerstand en je rolweerstand samen gelijk zijn aan de kracht uit je blok. wil je dus harder met minder toeren gaan dan moet je op bijv 7k het vermogen krijgen wat je nu op 10k hebt. grotere carbu dus. en hoe de f wil jij je cilinder tam krijgen? de grote van je in- een uitlaat poort veranderen heus niet als je minder gas gaat geven in je inrijperiode. het enige wat je hebt is meer kans op een vastnaaier.
het woord beunhaas verdien je nog niet eens met al je gelul. lutser
dat volk als jou zouden ze gewoon executeren moeten
Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 13-4-2011 om 20:26 uur.
|
|
I Can Play With Madness |
|
maerijn |
13-4-2011 20:36 |
Posts: 2455 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
[...]
dat volk als jou zouden ze gewoon executeren moeten
Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 13-4-2011 om 20:26 uur.
gaat het?
|
|
|
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
13-4-2011 20:42 |
Posts: 1558 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maerijn
[...]
gaat het?
Ja hoor prima mag ik ook eens?
|
|
I Can Play With Madness |
|
thomasv8 |
13-4-2011 20:43 |
Posts: 74 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maerijn
[...]
gaat het?
nu is vast weer zijn druk van de ketel en kan die er wel weer even tegen !
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
13-4-2011 20:50 |
Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
[...]
dit bewijst je intelligentie maar weer. met een grotere carbu ga je harder rijden met minder toeren. je vario stopt meestal te versnellen als je luchtweerstand en je rolweerstand samen gelijk zijn aan de kracht uit je blok. wil je dus harder met minder toeren gaan dan moet je op bijv 7k het vermogen krijgen wat je nu op 10k hebt. grotere carbu dus. en hoe de f wil jij je cilinder tam krijgen? de grote van je in- een uitlaat poort veranderen heus niet als je minder gas gaat geven in je inrijperiode. het enige wat je hebt is meer kans op een vastnaaier.
het woord beunhaas verdien je nog niet eens met al je gelul. lutser
dat volk als jou zouden ze gewoon executeren moeten
Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 13-4-2011 om 20:26 uur.
Hoezo zou je met een grotere carburateur harder kunnen rijden met minder toeren?
Leg het maar eens uit ja, want je bralt nu een hoop onzin dat niet eens onderbouwt is.
Afaik lopen relatief kleine carburateurs beter op lage toeren dan grote.
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
13-4-2011 20:53 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]
Hoezo zou je met een grotere carburateur harder kunnen rijden met minder toeren?
Leg het maar eens uit ja, want je bralt nu een hoop onzin dat niet eens onderbouwt is.
Afaik lopen relatief kleine carburateurs beter op lage toeren dan grote.
als je harder gaat met minder toeren is je vario anders afgesteld, maakt geen kut uit welke carb erop zit
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
13-4-2011 20:56 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
als je harder gaat met minder toeren is je vario anders afgesteld, maakt geen kut uit welke carb erop zit
vario anders afstellen idd, en dan de grotere carb zodat je het koppel krijgt wat nodig is om die zwaardere overbrenging te halen
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
lexyver |
13-4-2011 21:08 |
Posts: 553 |
|
|
Group B rally, Some say it's just rally, I say is pornography! |
|
Paul de Salmiakbal |
13-4-2011 21:08 |
Posts: 5285 |
Je vario moet zo afgesteld staan dat hij optrekt in het toerengebied waarin je de meeste power hebt, dus die moet je niet zomaar anders gaan doen. Eerst je vermogen verplaatsen (wat jij dus wilt, op lagere toeren) en dan je vario daar op afstellen.
Ik weet niet hoe jij het voor elkaar wilt krijgen om je vermogen bij een lager toerental te krijgen met een grotere carb, zoals ik al zei lopen kleinere carbs fijner bij lagere toerentallen dan grote, en zolang hij nu iets heeft rond de 15mm oid kan hij hem echt wel houden.
Als ik hem was zou ik me gaan interesseren in een laagtoerige uitlaat.
|
|
|
|
tosser |
13-4-2011 21:29 |
Posts: 393 |
ik snap niet wat iedereen hier gaat zeiken nu hoor maar als ik 75 hard zat vind dan is dat zo...
nee ben geen beunhaas maar altijd als je hier iets fout post krijg je gezeik, is op andere sites niet zo... goedzo!!!
|
|
|
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
13-4-2011 21:31 |
Posts: 1558 |
als je harder wil met lagere toeren heb je toch een groter carbu nodig om hetzelfde vermogen te halen met een lager toerental?
|
|
I Can Play With Madness |
|
Aprilia RX 50 2003 |
13-4-2011 21:32 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tosser
ik snap niet wat iedereen hier gaat zeiken nu hoor maar als ik 75 hard zat vind dan is dat zo...
nee ben geen beunhaas maar altijd als je hier iets fout post krijg je gezeik, is op andere sites niet zo... goedzo!!!
zo houden we het niveau hier toch nog beetje op peil
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|