Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #64240 - primer over spuitplamuur?
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 5960 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
ChielTZR |
12-4-2011 18:56 |
Posts: 6016 |
Ik zou na die plamuur effe GOED ontvetten en dan gewoon erover spuiten.
de lak welteverstaan.
Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 12-4-2011 om 18:58 uur.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
maxisport |
12-4-2011 18:57 |
Posts: 4206 |
geen primer meer nodig.
goed schuren en spuiten
|
|
|
|
kreidlergek |
12-4-2011 19:30 |
Posts: 335 |
primer kun je wel degelijk glad krijgen hoor. als je maar goede spullen gebruikt.
|
|
nothing sounds like a V8 |
|
drestar |
12-4-2011 19:45 |
Posts: 631 |
oké prima bedankt allemaal,dus de spuitplamuur gewoon mooi glad schuren met korrel 1000-1200 en dan eindlak erover en klaar.ik ga trouwens autoflex lak erop zetten met een elektrische spuit,
|
|
|
|
StefanB |
13-4-2011 11:14 |
Posts: 2591 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: drestar
oké prima bedankt allemaal,dus de spuitplamuur gewoon mooi glad schuren met korrel 1000-1200 en dan eindlak erover en klaar.ik ga trouwens autoflex lak erop zetten met een elektrische spuit,
ja, vooral met korrel 2000 gaan schuren.. dan weet je zeker dat de verf er met no-time af ligt.
Verder schuren dan korrel 400 is tijdverspilling.
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
drestar |
13-4-2011 11:41 |
Posts: 631 |
korrel 400 is toch wel erg grof..? dan krijg je gelijk weer diepe krassen, dan kun je net zo goed geen spuitplamuur gebruiken,
|
|
|
|
Danny_H |
13-4-2011 12:26 |
Posts: 333 |
Als jij met 2000 schuurt hecht de lak helemaal niet meer.
Wat je ook kan doen is de primer spuiten en voor dat het net droog is een laag je lak er op spuiten.
Dan hecht het ook.
Dit bericht is gewijzigd door Danny_H op 13-4-2011 om 12:28 uur.
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
13-4-2011 12:56 |
Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: drestar
korrel 400 is toch wel erg grof..? dan krijg je gelijk weer diepe krassen, dan kun je net zo goed geen spuitplamuur gebruiken,
400 is niet grof hoor.
Als je het met 1200 schuurt is het net een spiegel, je moet natuurlijk wel een beetje textuur behouden.
|
|
|
|
drestar |
13-4-2011 13:49 |
Posts: 631 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Danny_H
Als jij met 2000 schuurt hecht de lak helemaal niet meer.
Wat je ook kan doen is de primer spuiten en voor dat het net droog is een laag je lak er op spuiten.
Dan hecht het ook.
Dit bericht is gewijzigd door Danny_H op 13-4-2011 om 12:28 uur.
ik heb het ook niet over 2000 maar 1000-1200,
maar even voor de duidelijkheid, ik heb net mijn tank opgeschuurd met korrel 1000, de plamuur kwam er met gemak af, vergeet niet,het gaat hier wel om spray-putty van motip, en die is heel erg zacht,en al droog en schuurbaar in 1 uurtje,en met korrel 400 schuur je er alles met gemak zo weer af,
ik heb ook nog een ander onderdeel in de spuitplamuur gespoten van een ander merk ,deze plamuur is van K autoracing en is veel hardere plamuur dan de spray-putty van motip en heeft ook een langere droogtijd, en die krijg ik dus ook niet opgeschuurd met korrel 1000 maar gaat wel lekker met 400, dus misschien daarom bevelen ze voor de spray-putty nog een extra primer aan omdat die zo zacht is..?
|
|
|
|
ChielTZR |
13-4-2011 14:08 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: drestar
[...]
ik heb het ook niet over 2000 maar 1000-1200,
maar even voor de duidelijkheid, ik heb net mijn tank opgeschuurd met korrel 1000, de plamuur kwam er met gemak af, vergeet niet,het gaat hier wel om spray-putty van motip, en die is heel erg zacht,en al droog en schuurbaar in 1 uurtje,en met korrel 400 schuur je er alles met gemak zo weer af,
ik heb ook nog een ander onderdeel in de spuitplamuur gespoten van een ander merk ,deze plamuur is van K autoracing en is veel hardere plamuur dan de spray-putty van motip en heeft ook een langere droogtijd, en die krijg ik dus ook niet opgeschuurd met korrel 1000 maar gaat wel lekker met 400, dus misschien daarom bevelen ze voor de spray-putty nog een extra primer aan omdat die zo zacht is..?
hoelang moet die sprayputty harden/drogen dan?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
drestar |
13-4-2011 14:29 |
Posts: 631 |
na 1 uur al schuurbaar/overspuitbaar staat er op de bus,en dat klopt ook,het is zo droog,verder staat er voor het aanbrengen van de aflaklaaf een primer aanbrengen,waarom vraag je dat?
Dit bericht is gewijzigd door drestar op 13-4-2011 om 14:32 uur.
|
|
|
|
ChielTZR |
13-4-2011 14:31 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: drestar
na 1 uur al overspuitbaar staat er op de bus,en dat klopt ook,het is zo droog,waarom vraag je dat?
waar heb je gespoten en bij welke temp?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
drestar |
13-4-2011 14:34 |
Posts: 631 |
verwerkingtemp, 15 tot 25 graden, ik heb het zeker gespoten boven de 15 graden
|
|
|
|
drestar |
13-4-2011 14:42 |
Posts: 631 |
ik heb wel vanochtend een proefstukje gespoten met lak rechtstreeks op de spuitplamuur en lak op de spuitplamuur met een primer er nog tussen, tot nu toe kan ik melden dat de lak in beide gevallen er net zo vast opzit, ik vraag me dan toch sterk af waarom motip dan nog een primer op de spuitplamuur aanbeveelt,
Dit bericht is gewijzigd door drestar op 13-4-2011 om 14:43 uur.
|
|
|
|
Dit topic is 5960 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|