Apenzoon |
12-4-2011 19:06 |
Posts: 303 |
ik zou die kerel gwn opbellen, hij kan je vast wel een en ander vertellen
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
12-4-2011 19:09 |
Posts: 6717 |
bekijk dit eerst eens: http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/254
zo zit een puch blok in mekaar en die delen hoort het dus te hebben. kijk even of je de meeste onderdelen kan herkennen en weet wat ze doen. Zo ja, succes ermee. Zo nee, zou ik eerst nog even meer gaan leren over motorblokjes.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
12-4-2011 20:26 |
Posts: 9841 |
toen ik met zo'n idee bezig was was ik er al gauw achter dat het makkelijkst is om een puchblok voorop te monteren en gewoon via de normale trappers aan te drijven. Veel leuker dan een heet motorblok op je lichaam als je omslaat En je zwaartepunt ligt beter.
Was alleen dat puch zn tandwiel vlgs mij aan de verkeerde kant had, maar daar is vast een oplossing voor.
|
|
Too cool for school! |
|
daankoeman |
12-4-2011 20:55 |
Posts: 33 |
Ja srry mensen dit is allemaal nieuw voor mij vandaar dat ik er niks vanaf weet.
@martijn|| dus dan de motor vooropnzetten en de normale ketting die er al op zit helemaal verlengen van voor naar achter?
|
|
|
|
mx-jacob |
12-4-2011 20:56 |
Posts: 2938 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: daankoeman
Ja srry mensen dit is allemaal nieuw voor mij vandaar dat ik er niks vanaf weet.
@martijn|| dus dan de motor vooropnzetten en de normale ketting die er al op zit helemaal verlengen van voor naar achter?
wrrm maak je je blok niet waar nu de trappers zitten
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
Aprilia RX 50 2003 |
12-4-2011 20:57 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: daankoeman
Ja srry mensen dit is allemaal nieuw voor mij vandaar dat ik er niks vanaf weet.
@martijn|| dus dan de motor vooropnzetten en de normale ketting die er al op zit helemaal verlengen van voor naar achter?
geeft niks, hier leer je van. ik geef je gewoon wat tips. zie het maar als lesstof
Waarschijnlijk moet je een andere ketting en tandwielen. Anders kon het wel eens afbreken
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
ChielTZR |
12-4-2011 21:00 |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
12-4-2011 21:04 |
Posts: 9841 |
boeiend. knal je er een bredere op of een andere... als je het originele tandwiel niet kunt gebruiken moet je in élk geval een ander tandwiel eropmaken, dus dan doe je dat in plaats van de originele.
Ik zou idd het blok ipv de trappers zetten. Als je gek wilt doen maak je zelfs van de trapas een tussenoverbrenging, daarmee verlaag je je topsnelheid een beetje en trekt dat ding als een malle.
Dus blok voor je trappers zetten, ketting van blok naar trap-as en vanaf de as weer verder naar achteren. Moet je dus in plaats van je trapper een tandwiel (groot) eropzetten en kun je een blok gebruiken waar het tandwiel aan de verkeerde kant zit (zoals puch of tomos ofzo..tomos heeft mss het voordeel dat ze 2speed zijn)
edit: beter zorg je dat zo'n ding hard trekt en niet hard rijdt, want je gaat hartstikke dood als je probeert te sturen met 50km/h
edit2: je kunt het blok ook vlak voor je vooras zetten btw als je te weinig ruimte hebt voorin.
Ik zou het iig laag houden
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 12-4-2011 om 21:06 uur.
|
|
Too cool for school! |
|
daankoeman |
12-4-2011 21:09 |
Posts: 33 |
En als ik het blok onder me stoeltje doe? Dan zie je hem ook gelijk weer een stuk minder. En hoef maar een klein stukkie ketting er tussen te doen.
En dat hard optrekken en zo hoeft allemaal niet per sé. Komt miss later als ik er allemaal wat meer van snap.
Ik wil eerst dat het me gewoon lukt om hem aan de praat te krijgen
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
12-4-2011 21:13 |
|
mx-jacob |
12-4-2011 21:13 |
Posts: 2938 |
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
ChielTZR |
12-4-2011 21:16 |
Posts: 6016 |
ben zelf nu bezig met hetzelfde eigenlijk, maar dan met 4takt grasmaaier motor.
aandrijving van zon brommerblok is niet erg moeilijk. je hangt hem op een plek neer waar de aandrijving in 1 lijn is met het tandwiel dat je gebruiken wilt. verder is sturen toch al kut met een aangedreven skelter. er wordt maar 1 band aangedreven.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Aprilia RX 50 2003 |
12-4-2011 21:17 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
ben zelf nu bezig met hetzelfde eigenlijk, maar dan met 4takt grasmaaier motor.
aandrijving van zon brommerblok is niet erg moeilijk. je hangt hem op een plek neer waar de aandrijving in 1 lijn is met het tandwiel dat je gebruiken wilt. verder is sturen toch al kut met een aangedreven skelter. er wordt maar 1 band aangedreven.
hoezo 1 band? op die skelter die ik ooit vroeger had zat gewoon 1 rechte as
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
daankoeman |
12-4-2011 21:21 |
Posts: 33 |
Ja inderdaad de skelter wordt met 2 wielen aangedreven!
Ja dat is zo dat het me geld spaart, maar dit is meer voor de lol, en ik krijg binnenkort toch een scooter dus.
Ik doe dit ook meer om dat die skelter al 2 jaar niet gebruikt is en ik dacht he laat ik er is een motor opzetten (wat voor mij nog niet echt een makkelijke klus is :p) Maarja..
|
|
|
|
mx-jacob |
12-4-2011 21:22 |
Posts: 2938 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: daankoeman
Ja inderdaad de skelter wordt met 2 wielen aangedreven!
Ja dat is zo dat het me geld spaart, maar dit is meer voor de lol, en ik krijg binnenkort toch een scooter dus.
Ik doe dit ook meer om dat die skelter al 2 jaar niet gebruikt is en ik dacht he laat ik er is een motor opzetten (wat voor mij nog niet echt een makkelijke klus is :p) Maarja..
2 wielen aan gedreven volgens mij maar een hoor of zit er een diff tussen?
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|