Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Motor op skelter. Hulp gevraagd.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1128 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64238 - Motor op skelter. Hulp gevraagd.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8846 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Apenzoon 12-4-2011 19:06 Print reply

Posts: 303
ik zou die kerel gwn opbellen, hij kan je vast wel een en ander vertellen
 
Aprilia RX 50 2003 12-4-2011 19:09 Print reply

Posts: 6717
bekijk dit eerst eens: http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/254

zo zit een puch blok in mekaar en die delen hoort het dus te hebben. kijk even of je de meeste onderdelen kan herkennen en weet wat ze doen. Zo ja, succes ermee. Zo nee, zou ik eerst nog even meer gaan leren over motorblokjes.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 12-4-2011 20:26 Print reply

Posts: 9841
toen ik met zo'n idee bezig was was ik er al gauw achter dat het makkelijkst is om een puchblok voorop te monteren en gewoon via de normale trappers aan te drijven. Veel leuker dan een heet motorblok op je lichaam als je omslaat En je zwaartepunt ligt beter.

Was alleen dat puch zn tandwiel vlgs mij aan de verkeerde kant had, maar daar is vast een oplossing voor.

 
Too cool for school!
daankoeman 12-4-2011 20:55 Print reply
Posts: 33
Ja srry mensen dit is allemaal nieuw voor mij vandaar dat ik er niks vanaf weet.
@martijn|| dus dan de motor vooropnzetten en de normale ketting die er al op zit helemaal verlengen van voor naar achter?

 
mx-jacob 12-4-2011 20:56 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daankoeman
Ja srry mensen dit is allemaal nieuw voor mij vandaar dat ik er niks vanaf weet.
@martijn|| dus dan de motor vooropnzetten en de normale ketting die er al op zit helemaal verlengen van voor naar achter?




wrrm maak je je blok niet waar nu de trappers zitten

 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Aprilia RX 50 2003 12-4-2011 20:57 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daankoeman
Ja srry mensen dit is allemaal nieuw voor mij vandaar dat ik er niks vanaf weet.
@martijn|| dus dan de motor vooropnzetten en de normale ketting die er al op zit helemaal verlengen van voor naar achter?



geeft niks, hier leer je van. ik geef je gewoon wat tips. zie het maar als lesstof

Waarschijnlijk moet je een andere ketting en tandwielen. Anders kon het wel eens afbreken
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
ChielTZR 12-4-2011 21:00 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


geeft niks, hier leer je van. ik geef je gewoon wat tips. zie het maar als lesstof

Waarschijnlijk moet je een andere ketting en tandwielen. Anders kon het wel eens afbreken



+ dat een fietsketting niet op puch past.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Martijn II - Forum en Sales Moderator 12-4-2011 21:04 Print reply

Posts: 9841
boeiend. knal je er een bredere op of een andere... als je het originele tandwiel niet kunt gebruiken moet je in élk geval een ander tandwiel eropmaken, dus dan doe je dat in plaats van de originele.

Ik zou idd het blok ipv de trappers zetten. Als je gek wilt doen maak je zelfs van de trapas een tussenoverbrenging, daarmee verlaag je je topsnelheid een beetje en trekt dat ding als een malle.
Dus blok voor je trappers zetten, ketting van blok naar trap-as en vanaf de as weer verder naar achteren. Moet je dus in plaats van je trapper een tandwiel (groot) eropzetten en kun je een blok gebruiken waar het tandwiel aan de verkeerde kant zit (zoals puch of tomos ofzo..tomos heeft mss het voordeel dat ze 2speed zijn)

edit: beter zorg je dat zo'n ding hard trekt en niet hard rijdt, want je gaat hartstikke dood als je probeert te sturen met 50km/h

edit2: je kunt het blok ook vlak voor je vooras zetten btw als je te weinig ruimte hebt voorin.
Ik zou het iig laag houden

Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 12-4-2011 om 21:06 uur.
 
Too cool for school!
daankoeman 12-4-2011 21:09 Print reply
Posts: 33
En als ik het blok onder me stoeltje doe? Dan zie je hem ook gelijk weer een stuk minder. En hoef maar een klein stukkie ketting er tussen te doen.

En dat hard optrekken en zo hoeft allemaal niet per sé. Komt miss later als ik er allemaal wat meer van snap.
Ik wil eerst dat het me gewoon lukt om hem aan de praat te krijgen
 
Aprilia RX 50 2003 12-4-2011 21:13 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daankoeman
En als ik het blok onder me stoeltje doe? Dan zie je hem ook gelijk weer een stuk minder. En hoef maar een klein stukkie ketting er tussen te doen.

En dat hard optrekken en zo hoeft allemaal niet per sé. Komt miss later als ik er allemaal wat meer van snap.
Ik wil eerst dat het me gewoon lukt om hem aan de praat te krijgen


als je het blokje voorop hebt heb je het voordeel dat je beter stuurt.
Als je al het gewicht (jezelf en blokje) achterop legt komt er minder druk op je voorwielen en op t moment dat je stuurt kan het zijn dat ie gewoon recht door gaat
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
mx-jacob 12-4-2011 21:13 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daankoeman
En als ik het blok onder me stoeltje doe? Dan zie je hem ook gelijk weer een stuk minder. En hoef maar een klein stukkie ketting er tussen te doen.

En dat hard optrekken en zo hoeft allemaal niet per sé. Komt miss later als ik er allemaal wat meer van snap.
Ik wil eerst dat het me gewoon lukt om hem aan de praat te krijgen


je kan het beter in een keer goed doen dat scheelt je een hoop geld

 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
ChielTZR 12-4-2011 21:16 Print reply

Posts: 6016
ben zelf nu bezig met hetzelfde eigenlijk, maar dan met 4takt grasmaaier motor.

aandrijving van zon brommerblok is niet erg moeilijk. je hangt hem op een plek neer waar de aandrijving in 1 lijn is met het tandwiel dat je gebruiken wilt. verder is sturen toch al kut met een aangedreven skelter. er wordt maar 1 band aangedreven.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Aprilia RX 50 2003 12-4-2011 21:17 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
ben zelf nu bezig met hetzelfde eigenlijk, maar dan met 4takt grasmaaier motor.

aandrijving van zon brommerblok is niet erg moeilijk. je hangt hem op een plek neer waar de aandrijving in 1 lijn is met het tandwiel dat je gebruiken wilt. verder is sturen toch al kut met een aangedreven skelter. er wordt maar 1 band aangedreven.


hoezo 1 band? op die skelter die ik ooit vroeger had zat gewoon 1 rechte as
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
daankoeman 12-4-2011 21:21 Print reply
Posts: 33
Ja inderdaad de skelter wordt met 2 wielen aangedreven!
Ja dat is zo dat het me geld spaart, maar dit is meer voor de lol, en ik krijg binnenkort toch een scooter dus.
Ik doe dit ook meer om dat die skelter al 2 jaar niet gebruikt is en ik dacht he laat ik er is een motor opzetten (wat voor mij nog niet echt een makkelijke klus is :p) Maarja..
 
mx-jacob 12-4-2011 21:22 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daankoeman
Ja inderdaad de skelter wordt met 2 wielen aangedreven!
Ja dat is zo dat het me geld spaart, maar dit is meer voor de lol, en ik krijg binnenkort toch een scooter dus.
Ik doe dit ook meer om dat die skelter al 2 jaar niet gebruikt is en ik dacht he laat ik er is een motor opzetten (wat voor mij nog niet echt een makkelijke klus is :p) Maarja..



2 wielen aan gedreven volgens mij maar een hoor of zit er een diff tussen?
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam

Dit topic is 8846 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved