Frysk |
12-4-2011 23:16 |
Posts: 34928 |
Waarom zijn auto's fabrieksaf geknepen op vermogen door de chip ?
Ik lees overal veel voordelen van chiptuning maar nergens waarom ze fabrieksaf slomer zijn ?
Milieu lijkt me niet aangezien bij chippen ze zich aan een bepaalde marge moeten houden.
Betrouwbaarheid misschien ?
Aangezien ik eraan denk om mn auto ooit eens te chippen.
|
|
giggitybyte |
|
Paul de Salmiakbal |
12-4-2011 23:24 |
Posts: 5285 |
Ik denk niet dat ze echt ''geknepen'' zijn (dus doelbewust slomer gemaakt), niet elke auto hoeft als een race auto top getuned de fabriek uit te rollen, het is maar een gebruiks auto dus zit er een wat tammere chip in, het hoeft immers geen bakken vermogen te leveren.
Net als bij standaard uitlaat zoals bijvoorbeeld bij een TZR ofzo, ook niet echt begrenzend (zonder prop en shit dan) maar met een andere uitlaat gaat het wel harder.
Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 12-4-2011 om 23:26 uur.
|
|
|
|
ikkejw |
13-4-2011 1:09 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Waarom zijn auto's fabrieksaf geknepen op vermogen door de chip ?
Ik lees overal veel voordelen van chiptuning maar nergens waarom ze fabrieksaf slomer zijn ?
Milieu lijkt me niet aangezien bij chippen ze zich aan een bepaalde marge moeten houden.
Betrouwbaarheid misschien ?
Aangezien ik eraan denk om mn auto ooit eens te chippen.
minder vermogen = minder verbruik = verkoopt beter = winst..?
ik zeg ook maar wat hoor
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Frysk |
13-4-2011 7:43 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
minder vermogen = minder verbruik = verkoopt beter = winst..?
ik zeg ook maar wat hoor
Volgens de cijfertjes is een gechipte diesel 5% zuiniger, bijna 40pk winst, en heeft 30% aan koppel winst,
Pakt beter op vanuit lage toeren, ook schijnt hij dan de turbolag wat weg te werken.
Dus alleen maar voordelen ten opzichte van standaard.
Of zijn er dingen die nergens vermeld staan ?
|
|
giggitybyte |
|
StineZ |
13-4-2011 8:50 |
Posts: 571 |
Als je je carb. afstelt en daarmee bedoel ik sproeier vervangt moet je dan elke keer die benzine eruit laten lopen?
|
|
Turbokit |
|
XDr4g0nX |
13-4-2011 8:52 |
Posts: 3526 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hackomatic
Als je je carb. afstelt en daarmee bedoel ik sproeier vervangt moet je dan elke keer die benzine eruit laten lopen?
Ja.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
ChielTZR |
13-4-2011 8:53 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hackomatic
Als je je carb. afstelt en daarmee bedoel ik sproeier vervangt moet je dan elke keer die benzine eruit laten lopen?
benzine kan rustig in de vlotterbak blijven zitten, maar 't werkt onhandig.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
RD50mx |
13-4-2011 10:01 |
Posts: 353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Waarom zijn auto's fabrieksaf geknepen op vermogen door de chip ?
Ik lees overal veel voordelen van chiptuning maar nergens waarom ze fabrieksaf slomer zijn ?
Milieu lijkt me niet aangezien bij chippen ze zich aan een bepaalde marge moeten houden.
Betrouwbaarheid misschien ?
Aangezien ik eraan denk om mn auto ooit eens te chippen.
volgens mij inderdaad een issue van betrouwbaarheid; er wordt immers meer specifiek vermogen (pk/liter) gevraagd dan misschien goed voor de auto is. waarom denk je dat een sterk uitgeveilde cilinder geen 20dkm mee gaat? dit is immers wat ze doen; extra vermogen er in stoppen, maar dan dmv een chip ipv uitveilen. de Amerikaanse V8's hebben een laag specifiek vermogen (rond de 50-70pk/liter), maar die draaien enorm lang door! uitzonderingen bevestigen natuurlijk de regel...
|
|
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos |
|
Tom96 |
13-4-2011 10:17 |
Posts: 1719 |
|
|
|
|
Frysk |
13-4-2011 13:04 |
Posts: 34928 |
Nog een vraag, wat voor sproeier heb ik ONGEVEER nodig met de volgende setup :
Mbx80 blok
93cc malossi
18mm keihin
Leeggehaalde ns1 pijp
Standaard luchtfilter
Heb al een tijdje niks met keihin gedaan dus ik zou bij god niet weten met wat voor sproeier ik moet beginnen...
|
|
giggitybyte |
|
XDr4g0nX |
13-4-2011 13:05 |
Posts: 3526 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Nog een vraag, wat voor sproeier heb ik ONGEVEER nodig met de volgende setup :
Mbx80 blok
93cc malossi
18mm keihin
Leeggehaalde ns1 pijp
Standaard luchtfilter
Heb al een tijdje niks met keihin gedaan dus ik zou bij god niet weten met wat voor sproeier ik moet beginnen...
Denk zelf rond de 120 beginnen voor de zekerheid (zit bij je pretpakketje ).
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
Maeddy |
13-4-2011 13:09 |
Posts: 1059 |
Gasten,
Weet iemand wat voor cilinders er op een hyosung rush passen? Ik kan alleen maar std 50 cc's vinden.
Groet Mathys
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
Frysk |
13-4-2011 13:11 |
|
Robin 1993 |
13-4-2011 14:11 |
Posts: 1234 |
ik heb een honda mt5 4 bak met de volgende setup:
70cc airsal
70cc kop
18mm carburateur (de orgingele 80cc versie)
proma uitlaat
orginele demper
16-42
En het geke is dat dit alles maar zo'n 80 kmh gaat. Ik vind dit niet echt snel eerlijk gezegt voor deze setup. Volgens mij zijn er honda mt'tjes die met een mindere setup veel sneller gaan.
Waar ligt het volgens jullie aan dat toch niet zo snel gaat?
|
|
!!2 takt!! |
|
rensss |
13-4-2011 14:54 |
Posts: 1110 |
Wie weet wat het probleem is bij mijn Puch maxi? Ik heb hem vandaag even uit de schuur getrokken en opgelapt. Hij stond er zo verbeund bij. Dus even nieuwe bougie in gedraaid. Hij vonkt perfect maar wanneer ik hem start dan gaat ie al vooruit dus hij staat heel laat afgesteld hij gaat dan voorruit terwijl ik zelf geen gas geef. En hij is ook heel hoogtoerig. Maar ik heb al aan de luchtschroef lopen draaien alleen dat helpt geen zak:p Wat kan ik nu proberen?
Contactpunten gaan duidelijk goed open, ik had even de schuifmaat tegen de zuigerkop gedaan en het bdp bepaalt en de contact punten staan dan open.
|
|
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast? |
|