Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 47"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1076 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64236 - "Kleine vragen Topic Deel 47"
Pagina 203 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 202, 203, 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 139018 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

j0ren 4-9-2011 19:50 Print reply

Posts: 1298
Geen extreme tunebeurt, gewoon alle poortjes wat groter maken en netjes afwerken. Uitlaat poortje wat omhoog om hem ietsje hoogtoeriger te maken.

Maar aangezien ik het in 1x laat doen kan ik waarschijnlijk wel een leuke combo prijs maken, denk 50-60 euro?
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
mxbeunking 4-9-2011 19:52 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Geen extreme tunebeurt, gewoon alle poortjes wat groter maken en netjes afwerken. Uitlaat poortje wat omhoog om hem ietsje hoogtoeriger te maken.

Maar aangezien ik het in 1x laat doen kan ik waarschijnlijk wel een leuke combo prijs maken, denk 50-60 euro?


moet je van te voren ff vragen
 
Draaiwerk nodig? = PB
j0ren 4-9-2011 20:05 Print reply

Posts: 1298
Dat snap ik. Maar hij kan net zo goed zeggen; 100 euro.
Zo heb ik een beetje een indicatie.

Maar als het veel duurder word doe ik het sowieso niet, koop ik wel een andere cilinder.
 
ach ik ken wel idioten die hun cilinderkop vlakken met een stoeptegel
mxbeunking 4-9-2011 20:07 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: j0ren
Dat snap ik. Maar hij kan net zo goed zeggen; 100 euro.
Zo heb ik een beetje een indicatie.

Maar als het veel duurder word doe ik het sowieso niet, koop ik wel een andere cilinder.


reken dan idd rond de 60 euro. als het veel duurder is niet doen
 
Draaiwerk nodig? = PB
rensss 4-9-2011 21:13 Print reply

Posts: 1110
Ik heb een vraagje,

Zoals je in dit filmpje ziet heeft deze motor brommer 46 pk,
http://www.youtube.com/watch?v=RqlmmJTT764
Met een 125cc cilinder, maar in vergelijking met andere getunde 125 cc brommers, heeft deze wel veel pk's

Hoe komt het dat dit blok zoveel pk's levert?

Kan iemand mij de theorie hierover uitleggen, ik neem aan dat niemand hier ervaring heeft met deze brommers. Maar mij misschien wel kan uitleggen waarom dit blok zoveel kan weerstaan..

gr rens

Dit bericht is gewijzigd door rensss op 4-9-2011 om 21:14 uur.
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 4-9-2011 21:28 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
Ik heb een vraagje,

Zoals je in dit filmpje ziet heeft deze motor brommer 46 pk,
http://www.youtube.com/watch?v=RqlmmJTT764
Met een 125cc cilinder, maar in vergelijking met andere getunde 125 cc brommers, heeft deze wel veel pk's

Hoe komt het dat dit blok zoveel pk's levert?

Kan iemand mij de theorie hierover uitleggen, ik neem aan dat niemand hier ervaring heeft met deze brommers. Maar mij misschien wel kan uitleggen waarom dit blok zoveel kan weerstaan..

gr rens

Dit bericht is gewijzigd door rensss op 4-9-2011 om 21:14 uur.


ding zit 10 pk boven het originele, dus dat valt nog wel mee

en wat heb je het over ene brommer? ding is gewoon een motor

 
rensss 4-9-2011 21:33 Print reply

Posts: 1110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


ding zit 10 pk boven het originele, dus dat valt nog wel mee

en wat heb je het over ene brommer? ding is gewoon een motor





Daar zeg je iets verkeerds,

ding zit 10pk over het orgineel heen, orgineel hebben die dingentjes 4 pk ofzo, en deze 46? Of we begrijpen elkaar verkeerd.

Het is alleen een andere cilinder watergekoeld zo te zien,
En het blok zelf is wel aangepast ik denk de bak.





Dit bericht is gewijzigd door rensss op 4-9-2011 om 21:34 uur.
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
kenny77 4-9-2011 21:35 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
[...]




Daar zeg je iets heel verkeerds,

ding zit 10pk over het orgineel heen, orgineel hebben die dingentjes 4 pk ofzo, en deze 46? Of we begrijpen elkaar verkeerd.

Het is alleen een andere cilinder watergekoeld zo te zien,
En het blok zelf is wel aangepast ik denk de bak.






Volgens mij zit er een heel ander blok onder.

of aprilia rs125 of honda rs125.
laatste blokje heeft al ergens in de 40pk.

en kan totaal niet vergeleken worden met een brommer blokje.
 
De Schout 4-9-2011 21:37 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
Ik heb een vraagje,

Zoals je in dit filmpje ziet heeft deze motor brommer 46 pk,
http://www.youtube.com/watch?v=RqlmmJTT764
Met een 125cc cilinder, maar in vergelijking met andere getunde 125 cc brommers, heeft deze wel veel pk's

Hoe komt het dat dit blok zoveel pk's levert?

Kan iemand mij de theorie hierover uitleggen, ik neem aan dat niemand hier ervaring heeft met deze brommers. Maar mij misschien wel kan uitleggen waarom dit blok zoveel kan weerstaan..

gr rens

Dit bericht is gewijzigd door rensss op 4-9-2011 om 21:14 uur.



dat ze meer vermogen claimen bij een lager toerental dan b.v. een honda rs125je, dan heb ik er toch mijn twijfels bij hoor.

edit: hmm een iets te snelle conclusie. maar dat neemt niet weg dat ik het in twijfel durf te trekken.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 4-9-2011 om 21:38 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
rensss 4-9-2011 21:37 Print reply

Posts: 1110
Volgens mij niet,

Ik zie duidelijk dat de carters van een simson brommer zijn, en de cilinder watergekoeld is als ik het goed heb,

Kan het ook goed fout hebben
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
RikDT50MX - Nieuws Poster 4-9-2011 22:08 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
even een vraagje als mijn bestaande zuiger 40.75 is en mijn cilinder origineel 40mm is moet ik dan een derde overmaat zuiger hebben als ik deze vervang?

Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 4-9-2011 om 22:08 uur.


 
I Can Play With Madness
jr customs 4-9-2011 22:16 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
[...]




Nope,
Eerste is 40,25 tweede 40.50 derde 40.75 jij moet nu dus de vierde, 41.00 hebben als je hem laat honen, als je dat niet laat doen moet er inderdaad weer een derde overmaat in.

Dit bericht is gewijzigd door jr customs op 4-9-2011 om 22:16 uur.
 
kenny77 4-9-2011 22:20 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
Volgens mij niet,

Ik zie duidelijk dat de carters van een simson brommer zijn, en de cilinder watergekoeld is als ik het goed heb,

Kan het ook goed fout hebben

Kan ook dat ze alle rotax onderdelen in simson carters hebben gepropt.
Doen ze bij die simsons om een of andere vage reden wel vaker.
 
THE CRAZY DOCTOR 5-9-2011 0:32 Print reply

Posts: 1302
Is er een site van XSH tuning hengelo?

 
kenny77 5-9-2011 0:40 Print reply

Posts: 29286
via google kom ik op dit uit

http://www.scooter-f...r/xsh-tuning-hengelo

alleen de site werkt niet.
 

Dit topic is 139018 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 203 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 202, 203, 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved