Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 47"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1163 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64236 - "Kleine vragen Topic Deel 47"
Pagina 196 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 195, 196, 197 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 139685 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Knipperlicht 30-8-2011 9:54 Print reply

Posts: 1833
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
Stel ik neem als setup:

Airsal 70cc
Originele ontsteking
16mm dellortho
evt andere krukas

vraag 1:
wat voor uitlaat zou hier goed bij passen?
het de gehele combi hoeft maar max 90 te lopen en moet laagtoerig worden.

vraag 2:
Als ik het her en der zo lees is de Airsal standaard slecht afgewerkt, kan iemand dat hier bevestigen?

vraag 3:
Mijn std. kruk heeft nu 13k gelopen, wat zouden jullie in dit geval doen, deze zo erin gooien, of reviseren, of een nieuwe kopen?




Ik rijd airsal 70 met een giannelli, rijd wel leuk! Maar zeker niet laagtoerig. Mijn blokje heeft 12k erop staan, krukas houd het prima. Alleen de koppelingsplaten slipte bij mij.
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
ChielTZR 30-8-2011 10:00 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Knipperlicht
[...]


Ik rijd airsal 70 met een giannelli, rijd wel leuk! Maar zeker niet laagtoerig. Mijn blokje heeft 12k erop staan, krukas houd het prima. Alleen de koppelingsplaten slipte bij mij.


welke giannelli?
hoeveel toeren vind jij niet laagtoerig?
en welke kruk heb je erin zitten ?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Knipperlicht 30-8-2011 10:23 Print reply

Posts: 1833
Gewoon die giannelli enduro, denk zo'n 12k toeren dat ik maak. Bij mij zit er gewoon nog de std. krukas in
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
Cas DT 30-8-2011 15:21 Print reply

Posts: 3131
Chiel, ik zou voor een dr70 of dr80 gaan. Ik heb zelf een dr80 in combinatie met een originele uitlaat en de originele 16mm. Dit loopt prima, en +-90 echt kilometer.

Ik rijd ook nog met de originele krukas, die heeft ruim 18k gelopen, en dat gaat prima.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
ChielTZR 30-8-2011 15:33 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
Chiel, ik zou voor een dr70 of dr80 gaan. Ik heb zelf een dr80 in combinatie met een originele uitlaat en de originele 16mm. Dit loopt prima, en +-90 echt kilometer.

Ik rijd ook nog met de originele krukas, die heeft ruim 18k gelopen, en dat gaat prima.


oke, waarom zeg jij van een DR80 en geen airsal?
waarom heb jij gekozen DR en niet bijvoorbeeld de TP 75cc?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
rensss 30-8-2011 15:44 Print reply

Posts: 1110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


hoeft niet minder te slijten, dat ligt aan het toerental en de poortgrootes.

als deze cilinder meer vermogen in de lage toeren heeft dan de 60cc, zou je dit blok zwaarder kunnen vertanden, zodat je op een lager toerental de zelfde snelheid kan halen als de 60cc.

Maar of het sneller slijt en wel of niet meer vermogen heeft, dat is een kwestie van proberen.
Niks staat vast bij een 2 takt cilinder.
(in de trant van 50cc = hoogtoerig dus slijt snel en 70cc = laagtoerig en slijt dus minder snel, dat klopt dus niet. Ligt aan de cilinder en de rest van de setup.)

Meeste vermogen krijg je onderin door het hele feestje op elkaar af te stemmen.
is de cilinder hoogtoerig en je zet een laagtoerige uitlaat erop, dat werkt niet en omgedraaid.

dus is meer een kwestie van de cilinder eraf halen en kijken wat voor vlees je in de kuip hebt.
Wel kan je er sowieso voor zorgen dat de squish binnen de perken blijft.



Okee harstikke bedankt,

Als ik het blok heb trek ik de cilinder enzo eraf,

En dan maak ik wel wat foto's


Verder hoorde ik dat een eletronische ontsteking niet boven een bepaald toerenaantal kan komen,

Rond de 11000 dan stopt het, dus functioneert het niet meer.
Het fijne aan een electronische ontsteking vindt ik dat je niks af te stellen hebt aan de contactpunten.

Maar klopt dit?
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
kenny77 30-8-2011 15:46 Print reply

Posts: 29286
Ligt ook weer aan het type.
sommige ontstekingen stoppen bij een bepaald punt, maar zeker niet allemaal, dus is ook een kwestie van proberen.
 
rensss 30-8-2011 15:54 Print reply

Posts: 1110
Okee,

Maar we zullen zien,

Ik hoop dat het blok nog in een goede conditie is als ik kom kijken, in ieder geval was hij het er over eens om er over een mooie prijs te handelen.

Waar moet ik op letten?
Speling op big end lagers voel je door aan het vliegwiel te druk en axiaal te bewegen?
En verder even aan het vliegwiel draaien om te horen of de zuiger mooi gaat. En de bak nog goed schakeld.
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
Pixl 30-8-2011 16:02 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
Okee,

Maar we zullen zien,

Ik hoop dat het blok nog in een goede conditie is als ik kom kijken, in ieder geval was hij het er over eens om er over een mooie prijs te handelen.

Waar moet ik op letten?
Speling op big end lagers voel je door aan het vliegwiel te druk en axiaal te bewegen?
En verder even aan het vliegwiel draaien om te horen of de zuiger mooi gaat. En de bak nog goed schakeld.


Beter maak je gewoon een testrit, of loopt ie niet?
 
So fuckin' what!?
rensss 30-8-2011 16:07 Print reply

Posts: 1110
Nee is een los blok
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
Cas DT 30-8-2011 18:59 Print reply

Posts: 3131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


oke, waarom zeg jij van een DR80 en geen airsal?
waarom heb jij gekozen DR en niet bijvoorbeeld de TP 75cc?


Volgens mij is DR het laagtoerigst. Vandaar mijn keuze.

 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
yamahaman 30-8-2011 19:09 Print reply

Posts: 387
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
[...]


Volgens mij is DR het laagtoerigst. Vandaar mijn keuze.



Ik rijd nu met een 74cc tp.
Rijdt erg lekker, maar is inderdaad hoogtoeriger dan een dr.

 
Alles hat ein ende, nur ein bratwurst hat zwei
ChielTZR 30-8-2011 20:24 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
[...]


Volgens mij is DR het laagtoerigst. Vandaar mijn keuze.



Oke, zijn er nog vergelijkbare cilinder die ik over het hoofd zie?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
wespa 30-8-2011 21:25 Print reply

Posts: 518
iemand nog een spartamet blokje in de aanbieding?
 
Tie rips: De oplossing voor alles!!!
ChielTZR 30-8-2011 21:27 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wespa
iemand nog een spartamet blokje in de aanbieding?


volgende week weer bij AH.

OT: lijkt me iets voor sales, niet?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 139685 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 196 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 195, 196, 197 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved