Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 47"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1121 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64236 - "Kleine vragen Topic Deel 47"
Pagina 195 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 194, 195, 196 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 139690 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

grasmaaier89 29-8-2011 10:50 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wespa
Even een vraagje tussendoor:
Kan ik op een motor tot 125cc met een autorijbewijs?
Heb het geprobeerd op te zoeken, maar is me niet echt duidelijk geworden.


In Belgie kan dat wel, in Nederland niet.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Paultje Pils 29-8-2011 10:56 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]


ik dacht dat je axiale slingering bedoelde, maar je bedoeld dus radiaal.
Zonder fatsoenlijk gereedschap gaat dat moeilijk worden.


Als de de as op een waterpas vloer legt, (een gietvloer ofzo?) heb je de as iig op het horizontaalvlak vlak liggen. En vervolgens een rechte lat er tegenaan legt, ligt ie al in twee richtingen recht?

klinkt beun, is het ook.
 
If you can't dodge it, ram it.
ChielTZR 29-8-2011 11:55 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]


Als de de as op een waterpas vloer legt, (een gietvloer ofzo?) heb je de as iig op het horizontaalvlak vlak liggen. En vervolgens een rechte lat er tegenaan legt, ligt ie al in twee richtingen recht?

klinkt beun, is het ook.



hmn.. zit wat in wat je zegt. nadeel is dat er alleen een beuntandwiel op moet komen, en ik weet niet hoe ik dat zou moeten plaatsen op de grond oid. Hoeft ook niet helemaal waterpas en in het lood en wat nog meer, ketting moet er gewoon niet aflopen. Ik probeer nog wel even. Thanks to all!
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
JB1 29-8-2011 11:59 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]


In Belgie kan dat wel, in Nederland nog niet.


 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
MaXi-PuCh 29-8-2011 12:41 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]


In Belgie kan dat wel, in Nederland niet.

Ik heb er ook ooit een tijdje naar gezocht, bij mij kwam er uit dat:

De Europese unie geeft eu landen de mogelijkheid om bij het autorijbewijs ook het rijbewijs voor een motor tot 125cc te 'geven', dat doen ze om fileproblemen te verminderen. Het is echter aan het land zelf om te kiezen of ze dat rijbewijs wel of niet bij het autorijbewijs geven.
Een groot aantal landen hebben gekozen om dat wel te doen.
Nederland is een van de landen die er voor koos om dat niet te doen.
Dus officie mag het niet.
Toch word er niet op beboet.
Stel dat je er wel een boete voor krijgt, kun je die aanvechten.(ik geloof op grond van een of andere regels van de Europese unie)

Hier staat ook heel veel:
klik

Edit:
Maar mag je met een Nederlands autorijbewijs in België op een <125cc motor rijden? Of moet je dan ook verplicht je rijbewijs in België hebben gehaald?

Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 29-8-2011 om 12:44 uur.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Tobias Verhoef 29-8-2011 12:51 Print reply

Posts: 1832
Wat is er met 2stroke-tuning.nl gebeurd?

De site doet het niet meer.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 29-8-2011 13:00 Print reply

Posts: 8631
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
[...]

Edit:
Maar mag je met een Nederlands autorijbewijs in België op een <125cc motor rijden? Of moet je dan ook verplicht je rijbewijs in België hebben gehaald?




Volgens mij mag je als Nederlander met een Nederlands rijbewijs niet in Belgie met een 125cc rijden, je gaat bij een ongeval problemen krijgen met je verzekering.
Ik denk niet dat het probleem veel voorkomt, misschien als je net verhuisd bent als Nederlander naar België, dat het een open vraag blijft of het nu mag of niet. Je zal dan wel je rijbewijs moeten omzetten in een Belgisch en de verzekering in Belgie afsluiten.
Wat wel zeker is, een Belg met enkel een autorijbewijs mag niet buiten de landsgrenzen rijden met een 125cc.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
zx7r 29-8-2011 14:02 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
[...]

Ik heb er ook ooit een tijdje naar gezocht, bij mij kwam er uit dat:

De Europese unie geeft eu landen de mogelijkheid om bij het autorijbewijs ook het rijbewijs voor een motor tot 125cc te 'geven', dat doen ze om fileproblemen te verminderen. Het is echter aan het land zelf om te kiezen of ze dat rijbewijs wel of niet bij het autorijbewijs geven.
Een groot aantal landen hebben gekozen om dat wel te doen.
Nederland is een van de landen die er voor koos om dat niet te doen.
Dus officie mag het niet.
Toch word er niet op beboet.
Stel dat je er wel een boete voor krijgt, kun je die aanvechten.(ik geloof op grond van een of andere regels van de Europese unie)

Hier staat ook heel veel:
klik

Edit:
Maar mag je met een Nederlands autorijbewijs in België op een <125cc motor rijden? Of moet je dan ook verplicht je rijbewijs in België hebben gehaald?

Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 29-8-2011 om 12:44 uur.

Ik denk dat je gewoon een bekeuring kan verwachten, en die ook zal moeten betalen.
Je hebt hier gewoon met deze regelgeving te maken. Wat ze in spanje doen met std. brommers is hier ook niet van toepassing.

Als je er ook niet voor beboet kan worden. Waar slaat de hele 25kw regeling dan op?
 
De Schout 29-8-2011 14:13 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Wat is er met 2stroke-tuning.nl gebeurd?

De site doet het niet meer.



Volgens mij heeft Marcel de site uit de lucht gehaald nadat er een tijd lang een iets in de sales heeft gestaan in de trant van 'admin gezocht'
 
tune tweak fiddle bang bummer
rensss 29-8-2011 20:49 Print reply

Posts: 1110
Ik heb binnenkort een reserve blok voor de simson,

is een 70cc , met of 20 mikuni of 16mm.

Maar het is toch zo dat dit minder snel slijt dan bijv: 60cc omdat het niet zoveel toeren hoeft te janken? Door de grotere cilinderinhoud, hoeft de zuiger minder malen op en neer te gaan om de zelfde snelheid te bereiken als een 60 cc er?

En hoe behaal je het meeste vermogen onderin? Gaat dit het best met een snelle uitlaat, of ik heb wel eens gelezen om de poorten te vebreden?

Mvg Rens
 
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast?
Makrolon 29-8-2011 22:05 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zx7r
[...]

Ik denk dat je gewoon een bekeuring kan verwachten, en die ook zal moeten betalen.
Je hebt hier gewoon met deze regelgeving te maken. Wat ze in spanje doen met std. brommers is hier ook niet van toepassing.

Als je er ook niet voor beboet kan worden. Waar slaat de hele 25kw regeling dan op?

Daarbij, zon boete is je grootste zorg niet. Wel of je verzekerd bent bij een aanrijding. En ik denk niet dat de verzekeringsmaatschappijen zich iets aan hoeven te trekken van wat de eu heeft bepaald.
 
KTM 525 EXC Supermoto
kenny77 29-8-2011 22:59 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rensss
Ik heb binnenkort een reserve blok voor de simson,

is een 70cc , met of 20 mikuni of 16mm.

Maar het is toch zo dat dit minder snel slijt dan bijv: 60cc omdat het niet zoveel toeren hoeft te janken? Door de grotere cilinderinhoud, hoeft de zuiger minder malen op en neer te gaan om de zelfde snelheid te bereiken als een 60 cc er?

En hoe behaal je het meeste vermogen onderin? Gaat dit het best met een snelle uitlaat, of ik heb wel eens gelezen om de poorten te vebreden?

Mvg Rens


hoeft niet minder te slijten, dat ligt aan het toerental en de poortgrootes.

als deze cilinder meer vermogen in de lage toeren heeft dan de 60cc, zou je dit blok zwaarder kunnen vertanden, zodat je op een lager toerental de zelfde snelheid kan halen als de 60cc.

Maar of het sneller slijt en wel of niet meer vermogen heeft, dat is een kwestie van proberen.
Niks staat vast bij een 2 takt cilinder.
(in de trant van 50cc = hoogtoerig dus slijt snel en 70cc = laagtoerig en slijt dus minder snel, dat klopt dus niet. Ligt aan de cilinder en de rest van de setup.)

Meeste vermogen krijg je onderin door het hele feestje op elkaar af te stemmen.
is de cilinder hoogtoerig en je zet een laagtoerige uitlaat erop, dat werkt niet en omgedraaid.

dus is meer een kwestie van de cilinder eraf halen en kijken wat voor vlees je in de kuip hebt.
Wel kan je er sowieso voor zorgen dat de squish binnen de perken blijft.
 
luc-hendriks 30-8-2011 7:59 Print reply
Posts: 424
hoe kan ik het beste de ketting van mijn tsx spannen?
het is moeilijk te zien.
gr
 
ChielTZR 30-8-2011 9:31 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: luc-hendriks
hoe kan ik het beste de ketting van mijn tsx spannen?
het is moeilijk te zien.
gr


wat is moeilijk te zien?
als je je ketting spant, ga dan op de brommer zitten en zorg dat je ketting altijd speling heeft, als hij te strak staat trek je dingen krom, alla achteras of uitgaande as van je blok.

verder moet je kijken of meten, wat je wil, of je achterwiel netjes recht in je achterbrug zit.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
ChielTZR 30-8-2011 9:38 Print reply

Posts: 6016
Stel ik neem als setup:

Airsal 70cc
Originele ontsteking
16mm dellortho
evt andere krukas

vraag 1:
wat voor uitlaat zou hier goed bij passen?
het de gehele combi hoeft maar max 90 te lopen en moet laagtoerig worden.

vraag 2:
Als ik het her en der zo lees is de Airsal standaard slecht afgewerkt, kan iemand dat hier bevestigen?

vraag 3:
Mijn std. kruk heeft nu 13k gelopen, wat zouden jullie in dit geval doen, deze zo erin gooien, of reviseren, of een nieuwe kopen?


 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 139690 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 195 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 194, 195, 196 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved