Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen Topic Deel 47"

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1091 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64236 - "Kleine vragen Topic Deel 47"
Pagina 194 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 193, 194, 195 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 139693 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

maerijn 28-8-2011 13:07 Print reply

Posts: 2455
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: luc-hendriks
[...]


ik heb het net nagekeken en heb sproeier 110 in mijn standaart tsx.


Ok, zit nu op 98, en daar loopt die nog niet helemaal lekker mee, dus probeer ik 110
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 28-8-2011 13:29 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]



Het is voor een skelter, we zijn er nog niet helemaal uit of we nu de aandrijving willen gaan doen met poulie's of een ketting.
we hebben nu de as doormidden geslepen, en hebben nu het probleem dat we hem niet 100% gecentreerd kunnen krijgen.

tandwiel en poulie zijn idd zonder bouten.

[...]


Snap niet precies wat je bedoelt. Je wilt door het krom trekken van het lassen de slingering eruit krijgen?


ik dacht dat je axiale slingering bedoelde, maar je bedoeld dus radiaal.
Zonder fatsoenlijk gereedschap gaat dat moeilijk worden.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
MaXi-PuCh 28-8-2011 17:40 Print reply

Posts: 1531
Sind de laatste keer dat ik op de crossbaan was, doet mijn cr125 wat vreemd.
Hij deed het eerst altijd helemaal goed, stationair draaien ook.

Nu merkte ik het zo:
Ik kickte zoals gebruikelijk de motor aan op de bok om hem alvast wat warm te laten worden en mijn helm enz op/aan te doen. Altijd bleef hij mooi lopen, en nu viel hij ineens uit terwijl ik mijn helm op deed.
Hij pruttelde niet ofzo of zakte in toeren maar gewoon in een keer uit.
Ik dacht eerst kan gebeuren.
Dus kickte hem weer aan en liep naar het rennerskwartier, terwijl onderweg hetzelfde gebeurde. Toen bedacht ik om maar af en toe wat gas bij te geven en hij viel niet meer uit. Bij het rennerskwartier heb ik hem ook heel even uit gehad om even met iemand te praten. Toen startte hij in plaats van in 1 of 2 keer kicken, pas in 5 keer ofzo.
Toen gewoon goed gereden, op de baan niet uitgevallen en deed het gewoon goed trok goed door enz.
Alleen toen ik onderuitging viel hij uit. Toen kreeg ik hem toch wel moeilijk aan, en toen ik hem aan had gelijk de baan af gereden omdat ook mijnkoppingshenxel was gebroken

Maargoed,
Eenmaal thuis alles afgespoeld/schoon gemaakt.
Tijdje daarna koppelingshendels binnen gekregen en gelijk een gemonteerd.
Toen wilde ik hem natuurlijk weer even brijden.
Ik maar kicken en kicken, kreeg hem niet aan.
Toen bougie eruit enz. En ik zag dat hij een slecht klein wit vonkje had.
Toen dacht ik dus misschien zorg de killswitch daarvoor, dat die en beetje kortsluiting maakt. Dus de killswitch ontkoppeld en kicken. Ik weet niet of hij toen in 1 kick startte, maar in ieder geval veel sneller dan toen hij dus aangsloten zat.

Toen kon ik hem in ieder geval aan krijgen dus dacht ook dat het opgelost was maar merkte tijdens het rijden snel genoeg dat dat niet zo was. Hij reed gewoon goed, behalve hoog in toeren, aan het eind van de powerband. Als ik met de koppeling in het gas helemaal open deed hoorde je dat hij de ene seconde niks deed, dan weer aan het ontsteken was, en de seconde daarop weer nik deed en zo de hele tijd door.
Precies alsof je hem in de vrij hebt, vol gas, en dan op de killswitch zit te tikken.

Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is?
Komt het door een slechte aarding ofzo?

Mijn excuses voor hoe vreselijk lang het verhaal is.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
jong 28-8-2011 17:44 Print reply

Posts: 1445
Probeer een nieuwe bougie
 
old timer 28-8-2011 18:52 Print reply

Posts: 469
mn yamaha rd 200 heeft 2 cilinders van 100cc met 2 apparte carb's.
weet iemand wat de ideale grote is?
 
bijna goed, is goed genoeg
Paultje Pils 28-8-2011 19:08 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: old timer
mn yamaha rd 200 heeft 2 cilinders van 100cc met 2 apparte carb's.
weet iemand wat de ideale grote is?


Is een of andere formule voor, staat hier wel ergens. Denk alleen niet dat deze in de praktijk de ideale grootte aangeeft.

Zoekfunctie *zucht* http://www.brommerforum.nl/print/faq/115

Dit bericht is gewijzigd door Paul_GTS50 op 28-8-2011 om 19:10 uur.
 
If you can't dodge it, ram it.
kenny77 28-8-2011 19:13 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: old timer
mn yamaha rd 200 heeft 2 cilinders van 100cc met 2 apparte carb's.
weet iemand wat de ideale grote is?

Als de setup voor de rest niet veranderd gewoon de originele erop houden.

worden de cilinder, cilinderkoppen, uitlaten, membranen ook aangepast dan zou ik voor 26~28mm's gaan.

standaard zijn ze of 20mm of 16mm
ideale grote tsja dat is ook nog wat je ervan verwacht, dus dat is voor iedereen verschillend.
 
THE CRAZY DOCTOR 28-8-2011 21:12 Print reply

Posts: 1302
Net een cilinder van een cr250 uit 1986 gehaald en tot mijn grote verbazing staat er iets ingeslagen onder de cilinder waar de pakking zit

Er lijkt te staan: Mar schoutem

iemand een idee wat dit betekent?

Of nog een foto nodig?
 
mxbeunking 28-8-2011 21:18 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THE CRAZY DOCTOR
Net een cilinder van een cr250 uit 1986 gehaald en tot mijn grote verbazing staat er iets ingeslagen onder de cilinder waar de pakking zit

Er lijkt te staan: Mar schoutem

iemand een idee wat dit betekent?

Of nog een foto nodig?


waarschijnlijk door wie die ooit gehoond is. staat er ook een datum bij?
 
Draaiwerk nodig? = PB
THE CRAZY DOCTOR 28-8-2011 21:28 Print reply

Posts: 1302
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: piet van der voort
[...]


waarschijnlijk door wie die ooit gehoond is. staat er ook een datum bij?

nee voor de rest niks ook niet op de cilinder zelf!
Maar het rare vind ik dat het echt onder de cilinder staat
 
mxbeunking 28-8-2011 21:34 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THE CRAZY DOCTOR
[...]

nee voor de rest niks ook niet op de cilinder zelf!
Maar het rare vind ik dat het echt onder de cilinder staat


ja hadden wij ook eronder geloof ik met de ktm. Maar dit was met een nieuwe nicasil laag. Maar met honen doen ze het ook wel is. Dus ik zou het daar maar op houden

heb je de naam al gegoogled?

 
Draaiwerk nodig? = PB
THE CRAZY DOCTOR 28-8-2011 21:43 Print reply

Posts: 1302
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: piet van der voort
[...]


ja hadden wij ook eronder geloof ik met de ktm. Maar dit was met een nieuwe nicasil laag. Maar met honen doen ze het ook wel is. Dus ik zou het daar maar op houden

heb je de naam al gegoogled?


Ja heb ik gedaan en die naam kom ik eigenlijk alleen uit op een nederlandse motor racer en kan geen verband vinden tussen een crossmotor!
 
mxbeunking 28-8-2011 21:51 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THE CRAZY DOCTOR
[...]

Ja heb ik gedaan en die naam kom ik eigenlijk alleen uit op een nederlandse motor racer en kan geen verband vinden tussen een crossmotor!


mmm raar, misschien vroeger een bedrijfje geweest of iets dergelijks. zou me er niet te veel van voorstellen.
 
Draaiwerk nodig? = PB
wespa 29-8-2011 10:38 Print reply

Posts: 518
Even een vraagje tussendoor:
Kan ik op een motor tot 125cc met een autorijbewijs?
Heb het geprobeerd op te zoeken, maar is me niet echt duidelijk geworden.
 
Tie rips: De oplossing voor alles!!!
sammb 29-8-2011 10:45 Print reply
Posts: 132
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wespa
Even een vraagje tussendoor:
Kan ik op een motor tot 125cc met een autorijbewijs?
Heb het geprobeerd op te zoeken, maar is me niet echt duidelijk geworden.


nee, heb je motorrijbewijs voor nodig.

Dit bericht is gewijzigd door sammb op 29-8-2011 om 10:45 uur.
 

Dit topic is 139693 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 194 van 206
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 193, 194, 195 ... 204, 205, 206Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved