Sind de laatste keer dat ik op de crossbaan was, doet mijn cr125 wat vreemd.
Hij deed het eerst altijd helemaal goed, stationair draaien ook.
Nu merkte ik het zo:
Ik kickte zoals gebruikelijk de motor aan op de bok om hem alvast wat warm te laten worden en mijn helm enz op/aan te doen. Altijd bleef hij mooi lopen, en nu viel hij ineens uit terwijl ik mijn helm op deed.
Hij pruttelde niet ofzo of zakte in toeren maar gewoon in een keer uit.
Ik dacht eerst kan gebeuren.
Dus kickte hem weer aan en liep naar het rennerskwartier, terwijl onderweg hetzelfde gebeurde. Toen bedacht ik om maar af en toe wat gas bij te geven en hij viel niet meer uit. Bij het rennerskwartier heb ik hem ook heel even uit gehad om even met iemand te praten. Toen startte hij in plaats van in 1 of 2 keer kicken, pas in 5 keer ofzo.
Toen gewoon goed gereden, op de baan niet uitgevallen en deed het gewoon goed trok goed door enz.
Alleen toen ik onderuitging viel hij uit. Toen kreeg ik hem toch wel moeilijk aan, en toen ik hem aan had gelijk de baan af gereden omdat ook mijnkoppingshenxel was gebroken
Maargoed,
Eenmaal thuis alles afgespoeld/schoon gemaakt.
Tijdje daarna koppelingshendels binnen gekregen en gelijk een gemonteerd.
Toen wilde ik hem natuurlijk weer even brijden.
Ik maar kicken en kicken, kreeg hem niet aan.
Toen bougie eruit enz. En ik zag dat hij een slecht klein wit vonkje had.
Toen dacht ik dus misschien zorg de killswitch daarvoor, dat die en beetje kortsluiting maakt. Dus de killswitch ontkoppeld en kicken. Ik weet niet of hij toen in 1 kick startte, maar in ieder geval veel sneller dan toen hij dus aangsloten zat.
Toen kon ik hem in ieder geval aan krijgen dus dacht ook dat het opgelost was maar merkte tijdens het rijden snel genoeg dat dat niet zo was. Hij reed gewoon goed, behalve hoog in toeren, aan het eind van de powerband. Als ik met de koppeling in het gas helemaal open deed hoorde je dat hij de ene seconde niks deed, dan weer aan het ontsteken was, en de seconde daarop weer nik deed en zo de hele tijd door.
Precies alsof je hem in de vrij hebt, vol gas, en dan op de killswitch zit te tikken.
Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is?
Komt het door een slechte aarding ofzo?
Mijn excuses voor hoe vreselijk lang het verhaal is.