Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - luchtfilter ''buitenboord hangen''

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 544 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64226 - luchtfilter ''buitenboord hangen''
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1595 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BRAMUS 11-4-2011 19:46 Print topicpost

Posts: 68
hey zou het zin hebben om mijn powerfilter als het ware buiten mijn kappen uit te laten steken?

aangezien hij nu alle hete lucht van boven mijn blok pakt zou de lucht die hij dan pakt veel kouder zijn..?


 
Haast je als je tijd hebt, dan heb je meer tijd als je je moet haasten

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 11-4-2011 19:48 Print reply

Posts: 17929
ja
 
Aprilia RX 50 2003 11-4-2011 19:50 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BRAMUS
hey zou het zin hebben om mijn powerfilter als het ware buiten mijn kappen uit te laten steken?

aangezien hij nu alle hete lucht van boven mijn blok pakt zou de lucht die hij dan pakt veel kouder zijn..?




of je steekt gewoon een buis recht naar voren zonder filter. Wordt het als het ware je cilinder in geperst. nadeel is al de bagger die mee komt
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
JB1 11-4-2011 19:50 Print reply

Posts: 14881
Ik denk dat het alleen zin heeft als je op een testbank die 0.1pk extra wil pakken, maar het zal wel weer teniet gedaan worden door de langere aanzuiging.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
mxbeunking 11-4-2011 19:56 Print reply

Posts: 2305
maar met koude lucht krijgt hij meer vermogen ofzo?
 
Draaiwerk nodig? = PB
Aprilia RX 50 2003 11-4-2011 20:00 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: piet van der voort
maar met koude lucht krijgt hij meer vermogen ofzo?


Ja, koude lucht neemt minder ruimte in.

Dus met zelfde volume lucht. meer zuurstof. dus betere verbranding
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Hondamt snoek 11-4-2011 20:29 Print reply

Posts: 516
Mooi uitgelegt.
 
Ebbe Ebbe EHHHHHHHHHHHHH
Aprilia RX 50 2003 11-4-2011 20:31 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondamt snoek
Mooi uitgelegt.


sarcastisch bedoeld?

heel simpel gezegt is het iig wel zo
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
JB1 11-4-2011 20:31 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


Ja, koude lucht neemt minder ruimte in.

Dus met zelfde volume lucht. meer zuurstof. dus betere verbranding


bijna goei.
Doordat er meer zuurstof per liter lucht zit kun je meer benzine (chemische energie) toevoegen zonder dat je verbranding er onder lijdt
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Aprilia RX 50 2003 11-4-2011 20:33 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


bijna goei.
Doordat er meer zuurstof per liter lucht zit kun je meer benzine (chemische energie) toevoegen zonder dat je verbranding er onder lijdt


dit was ook gwn even een snelle reactie. ik kan wel hele citaten uit mijn warmteleer boek hier neer pleuren. maar dan snappen veel mensen het niet meer en ben ik de hele avond bezig

edit: ook doordat de concentratie zuurstof hoger ligt zal het makkelijker/volediger reageren/verbranden met benzine.

dus met koudere lucht is het net alsof je meer cilinder inhoud hebt. nu zal het in dit geval niet veel uitmaken maar het idee is hetzelfde

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 11-4-2011 om 20:35 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Hondamt snoek 11-4-2011 20:38 Print reply

Posts: 516
Nee serieus
 
Ebbe Ebbe EHHHHHHHHHHHHH
Maeddy 11-4-2011 22:45 Print reply

Posts: 1059
Betwijfel of dit alles gaat werken.

Stel je rijdt 10k rpm, met 50 cc slagvolume. 50/1000 * 10000 = 500 liter per minuut.
500 liter per minuut wordt nooit dusdanig snel opgewarmd dat dit invloed heeft op je prestaties. Je inlaattraject zelf zal enigszins warmte overdragen aan lucht door geleiding. Echter, verwaarloosbaar. Zeker voor een bromfiets.

Powerfilter naast je brommer hangen heeft ook weinig zin. Zoggebied achter zo'n klein cilindertje is ook te verwaarlozen. Je wilt aanzuigen uit zo hoog mogelijke druk. Powerfilters bij viercilinders kunnen afhankelijk van de plaatsing wel falen vanwege bovengenoemd verschijnsel. Echter, bij een brommer doet dit niets.

Buis naar voren, zoals hier boven wordt gesuggereerd is ook not done. Zo'n lang inlaattraject zal je topvermogen doen verdwijnen.

Ram air heeft ook geen zin, gaat pas op bij hogere snelheden die je met een brommer toch niet haalt. En dan moet het ook nog eens proper uitgevoerd zijn.

Conclusie: lekker laten zitten zo


 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
- Han - 12-4-2011 9:33 Print reply

Posts: 9667
heet toch ram-air?

zoek dat maar even op interent op,

en nee dit gaat niet werken op en brommer
 
<10.000 posts
Meathausen 12-4-2011 12:55 Print reply

Posts: 726
wat Maeddy zegt, Zo grote hoeveelheid lucht kan niet worden opgewarmd in zo'n korte tijd.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!

Dit topic is 1595 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved