Betwijfel of dit alles gaat werken.
Stel je rijdt 10k rpm, met 50 cc slagvolume. 50/1000 * 10000 = 500 liter per minuut.
500 liter per minuut wordt nooit dusdanig snel opgewarmd dat dit invloed heeft op je prestaties. Je inlaattraject zelf zal enigszins warmte overdragen aan lucht door geleiding. Echter, verwaarloosbaar. Zeker voor een bromfiets.
Powerfilter naast je brommer hangen heeft ook weinig zin. Zoggebied achter zo'n klein cilindertje is ook te verwaarlozen. Je wilt aanzuigen uit zo hoog mogelijke druk. Powerfilters bij viercilinders kunnen afhankelijk van de plaatsing wel falen vanwege bovengenoemd verschijnsel. Echter, bij een brommer doet dit niets.
Buis naar voren, zoals hier boven wordt gesuggereerd is ook not done. Zo'n lang inlaattraject zal je topvermogen doen verdwijnen.
Ram air heeft ook geen zin, gaat pas op bij hogere snelheden die je met een brommer toch niet haalt. En dan moet het ook nog eens proper uitgevoerd zijn.
Conclusie: lekker laten zitten zo
|