Robin 1993 |
11-4-2011 16:58 |
Posts: 1234 |
bij de standaart cilinder is het inderdaad meestal zo dat de poorten niet helemaal openen daar word die cilinder ook nog een soort van op begrenst. Verder kan je best een dubbele voetpakking monteren, de compressieverlies valt dan echt nog wel mee, maar het resultaat zul je niet of nauwelijks merken
Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 11-4-2011 om 16:58 uur.
|
|
!!2 takt!! |
|
XDr4g0nX |
11-4-2011 17:01 |
Posts: 3526 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
bij de standaart cilinder is het inderdaad meestal zo dat de poorten niet helemaal openen daar word die cilinder ook nog een soort van op begrenst. Verder kan je best een dubbele voetpakking monteren, de compressieverlies valt dan echt nog wel mee, maar het resultaat zul je niet of nauwelijks merken
Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 11-4-2011 om 16:58 uur.
Verschil in compressie zal je niet echt merken nee, maar het verlies in KVS wel.
Werken met dubbele pakkingen is vragen om problemen, je kunt beter een ophoogplaatje maken met een pakking een weerszijde en dan je cilinder ietsjes afdraaien.
Welke cilinder heb je er nu op gemonteerd?
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
kenny77 |
11-4-2011 17:05 |
Posts: 29286 |
1.5mm de cilinder verhogen is best veel, zal die alleen maar slechter gaan lopen als je de bovenkant van de cilinder niet inkort of de cilinderkop doet aanpassen.
Wat is de complete setup?
Wat is de deckheight?
Misschien is het wel mooi om meteen een goede squish te maken.
|
|
|
|
bas93 |
11-4-2011 21:02 |
Posts: 13 |
m'n setup is volgens mij bijna helemaal standaard, alleen andere uitlaat (proma gp).
Verder weet ik niet precies wat voor carburateur, maar ik meette met de schuifmaat 13mm.
Hier een foto van de cilinder:
en de carburateur:
Wat is deck height ook al weer?
|
|
|
|
kenny77 |
11-4-2011 21:20 |
Posts: 29286 |
ow dat is een originele nerderlandse cilinder.
is er naast de aux poorten (die kanalen wat vanuit de membraanruimte naar de spoelkanalen gaan) nog wat aan de cilinder gedaan?
De deckheight is, als de zuiger in bovenste dode punt staat, zuigerrand tot cilinderrand:
De bolling van de zuiger niet mee tellen!
Maar verder is het spul allemaal wel langzaam, echt veel winst zul je er niet mee krijgen.
Maar alle beetjes helpen natuurlijk.
|
|
|
|
bas93 |
11-4-2011 21:43 |
Posts: 13 |
Ok bedankt voor de info,
Maar als ik mn brommer iets harder wil laten lopen, wat kan ik dan het beste veranderen? Hij hoeft geen 80 of 90 te lopen, maar dat ie wat harder trekt bijv. Kan ik het beste een grotere carb nemen met een andere twv ofzo?
|
|
|
|
De Schout |
11-4-2011 22:27 |
Posts: 5327 |
andere cilinder is de makkelijkste optie.
maar, deze 1,5mm ophogen gaat de prestatie's wel ten goede komen. kameraad van me heeft een tijdje met mijn gjol rondgereden met 5 voetpakkingen en dat liep nog best aardig. dan zou ik persoonlijk liever een ophoogplaatje maken met twee pakkingen, maar oke.
zo iets dus: dit zat onder m'n mbx80 cilinder in de goede oude tijd
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Marcooow |
11-4-2011 22:29 |
Posts: 5713 |
hoe wil je zorgen dat die goed gecentreerd zit met je spoelers van je cilinder/carter?
want die gaten moeten natuurlijk iets groter geboord worden dan de tapeinden
|
|
faster than a bullet! |
|
De Schout |
11-4-2011 22:32 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
hoe wil je zorgen dat die goed gecentreerd zit met je spoelers van je cilinder/carter?
want die gaten moeten natuurlijk iets groter geboord worden dan de tapeinden
precies pas rond het cilinderhemd. en hadden originele tapeinden geen verdikking boven en onder? te lang geleden, maar hij paste in ieder geval goed.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Marcooow |
11-4-2011 22:35 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]
precies pas rond het cilinderhemd. en hadden originele tapeinden geen verdikking boven en onder? te lang geleden, maar hij paste in ieder geval goed.
ohja, en wat ik net bedenk, eerst de ophoogplaat onder de cilinder en daarna de tapeinden erdoor, vanwege die verdikking
|
|
faster than a bullet! |
|
Voetentje |
11-4-2011 22:36 |
Posts: 2356 |
Ik heb precies het zelfde gedaan alleen dan voor mn ex-sobw GE2 cilinder.
Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 11-4-2011 om 22:37 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 11-4-2011 om 22:37 uur.
|
|
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse |
|
bas93 |
12-4-2011 7:14 |
Posts: 13 |
Ok dan weet ik wat ik kan doen,
Alleen de zuiger die er in zat was aardig versleten, dus als ik een nieuwe wil kopen, welke zuiger zou ik er dan in kunnen doen?
Dit bericht is gewijzigd door bas93 op 12-4-2011 om 7:15 uur.
|
|
|
|
De Schout |
12-4-2011 17:30 |
Posts: 5327 |
vertexje zou ik doen.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
appie_1988 |
12-4-2011 23:59 |
Posts: 322 |
Hoi,
Aangezien je toch beetje sneller wil.
Zou ik als ik jou was snelle cilinder kopen.
Voor 75ยค heb je al snelle 50.
Die orginale is wel erg langzaam.
Je kan er beetje aan gaan vijlen, ophogen, en bovenkant afvlakken.
Maar snelle 50 is toch denk de makkelijkste en snelste optie.
|
|
|
|
bas93 |
14-4-2011 7:53 |
Posts: 13 |
Ik zie nu alleen dat een vertex een gat in de zuiger heeft, maar dat heeft de zuiger die er nu in zit niet. Kan ik deze dan gewoon nemen of beter iets anders?
En gewoon 39mm is goed toch?
Dit bericht is gewijzigd door bas93 op 14-4-2011 om 8:01 uur.
|
|
|
|