Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cilinder honda nsr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1211 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64222 - cilinder honda nsr
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4105 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bas93 11-4-2011 16:32 Print topicpost
Posts: 13
Toen ik de cilinderkop demonteerde en aan het vliegwiel draaide zag ik dat de uitlaatpoort en de spoelpoorten niet helemaal openden. Als de zuiger naar beneden gaat blijft ongeveer 1.5mm van de poorten nog gesloten. Maakt dit veel uit? want ik kan wel een grotere voetpakking monteren, maar dan krijg ik minder compressie neem ik aan.
of hoort het zo dat de poorten een niet helemaal open gaan?


 

Robin 1993 11-4-2011 16:58 Print reply

Posts: 1234
bij de standaart cilinder is het inderdaad meestal zo dat de poorten niet helemaal openen daar word die cilinder ook nog een soort van op begrenst. Verder kan je best een dubbele voetpakking monteren, de compressieverlies valt dan echt nog wel mee, maar het resultaat zul je niet of nauwelijks merken

Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 11-4-2011 om 16:58 uur.
 
!!2 takt!!
XDr4g0nX 11-4-2011 17:01 Print reply

Posts: 3526
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
bij de standaart cilinder is het inderdaad meestal zo dat de poorten niet helemaal openen daar word die cilinder ook nog een soort van op begrenst. Verder kan je best een dubbele voetpakking monteren, de compressieverlies valt dan echt nog wel mee, maar het resultaat zul je niet of nauwelijks merken

Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 11-4-2011 om 16:58 uur.

Verschil in compressie zal je niet echt merken nee, maar het verlies in KVS wel.

Werken met dubbele pakkingen is vragen om problemen, je kunt beter een ophoogplaatje maken met een pakking een weerszijde en dan je cilinder ietsjes afdraaien.

Welke cilinder heb je er nu op gemonteerd?
 
Signature: [==||========] 20% complete
kenny77 11-4-2011 17:05 Print reply

Posts: 29286
1.5mm de cilinder verhogen is best veel, zal die alleen maar slechter gaan lopen als je de bovenkant van de cilinder niet inkort of de cilinderkop doet aanpassen.

Wat is de complete setup?
Wat is de deckheight?

Misschien is het wel mooi om meteen een goede squish te maken.
 
bas93 11-4-2011 21:02 Print reply
Posts: 13
m'n setup is volgens mij bijna helemaal standaard, alleen andere uitlaat (proma gp).
Verder weet ik niet precies wat voor carburateur, maar ik meette met de schuifmaat 13mm.
Hier een foto van de cilinder:




en de carburateur:


Wat is deck height ook al weer?
 
kenny77 11-4-2011 21:20 Print reply

Posts: 29286
ow dat is een originele nerderlandse cilinder.
is er naast de aux poorten (die kanalen wat vanuit de membraanruimte naar de spoelkanalen gaan) nog wat aan de cilinder gedaan?

De deckheight is, als de zuiger in bovenste dode punt staat, zuigerrand tot cilinderrand:


De bolling van de zuiger niet mee tellen!

Maar verder is het spul allemaal wel langzaam, echt veel winst zul je er niet mee krijgen.
Maar alle beetjes helpen natuurlijk.
 
bas93 11-4-2011 21:43 Print reply
Posts: 13
Ok bedankt voor de info,
Maar als ik mn brommer iets harder wil laten lopen, wat kan ik dan het beste veranderen? Hij hoeft geen 80 of 90 te lopen, maar dat ie wat harder trekt bijv. Kan ik het beste een grotere carb nemen met een andere twv ofzo?
 
De Schout 11-4-2011 22:27 Print reply
Posts: 5326
andere cilinder is de makkelijkste optie.

maar, deze 1,5mm ophogen gaat de prestatie's wel ten goede komen. kameraad van me heeft een tijdje met mijn gjol rondgereden met 5 voetpakkingen en dat liep nog best aardig. dan zou ik persoonlijk liever een ophoogplaatje maken met twee pakkingen, maar oke.

zo iets dus: dit zat onder m'n mbx80 cilinder in de goede oude tijd
 
tune tweak fiddle bang bummer
Marcooow 11-4-2011 22:29 Print reply

Posts: 5713
hoe wil je zorgen dat die goed gecentreerd zit met je spoelers van je cilinder/carter?

want die gaten moeten natuurlijk iets groter geboord worden dan de tapeinden
 
faster than a bullet!
De Schout 11-4-2011 22:32 Print reply
Posts: 5326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
hoe wil je zorgen dat die goed gecentreerd zit met je spoelers van je cilinder/carter?

want die gaten moeten natuurlijk iets groter geboord worden dan de tapeinden



precies pas rond het cilinderhemd. en hadden originele tapeinden geen verdikking boven en onder? te lang geleden, maar hij paste in ieder geval goed.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Marcooow 11-4-2011 22:35 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]



precies pas rond het cilinderhemd. en hadden originele tapeinden geen verdikking boven en onder? te lang geleden, maar hij paste in ieder geval goed.


ohja, en wat ik net bedenk, eerst de ophoogplaat onder de cilinder en daarna de tapeinden erdoor, vanwege die verdikking
 
faster than a bullet!
Voetentje 11-4-2011 22:36 Print reply

Posts: 2356
Ik heb precies het zelfde gedaan alleen dan voor mn ex-sobw GE2 cilinder.



Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 11-4-2011 om 22:37 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 11-4-2011 om 22:37 uur.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
bas93 12-4-2011 7:14 Print reply
Posts: 13
Ok dan weet ik wat ik kan doen,

Alleen de zuiger die er in zat was aardig versleten, dus als ik een nieuwe wil kopen, welke zuiger zou ik er dan in kunnen doen?

Dit bericht is gewijzigd door bas93 op 12-4-2011 om 7:15 uur.
 
De Schout 12-4-2011 17:30 Print reply
Posts: 5326
vertexje zou ik doen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
appie_1988 12-4-2011 23:59 Print reply

Posts: 322
Hoi,

Aangezien je toch beetje sneller wil.
Zou ik als ik jou was snelle cilinder kopen.
Voor 75ยค heb je al snelle 50.

Die orginale is wel erg langzaam.
Je kan er beetje aan gaan vijlen, ophogen, en bovenkant afvlakken.
Maar snelle 50 is toch denk de makkelijkste en snelste optie.
 
bas93 14-4-2011 7:53 Print reply
Posts: 13
Ik zie nu alleen dat een vertex een gat in de zuiger heeft, maar dat heeft de zuiger die er nu in zit niet. Kan ik deze dan gewoon nemen of beter iets anders?
En gewoon 39mm is goed toch?

Dit bericht is gewijzigd door bas93 op 14-4-2011 om 8:01 uur.
 

Dit topic is 4105 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved