Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - waarvoor dient buisje aan uitlaat?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1119 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64214 - waarvoor dient buisje aan uitlaat?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 9936 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

thomasv8 10-4-2011 19:31 Print topicpost
Posts: 74
Ik zat eens te kijken naar de uitlaat en nu vraag ik mij af waarom er vlak nadat de uitlaat begonnen is een buisje eruit steekt?
Het soort buisje waar het om gaat kun je wel zien in deze advertentie:



http://fietsen-bromm...rrx-goede-staat.html
 

st.nyksterdriver 10-4-2011 19:35 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thomasv8
Ik zat eens te kijken naar de uitlaat en nu vraag ik mij af waarom er vlak nadat de uitlaat begonnen is een buisje eruit steekt?
Het soort buisje waar het om gaat kun je wel zien in deze advertentie:



http://fietsen-bromm...rrx-goede-staat.html

Beetje moeilijk uit te leggen maar het heeft met milieu regeltjes te maken.
 
thomasv8 10-4-2011 19:36 Print reply
Posts: 74
niet dat het eens soort van begrenzer is? anders ging ik hem eraf halen natuurlijk
 
guidomtx 10-4-2011 19:56 Print reply

Posts: 78
is wel een begrenzer dacht ik, dit buisje verlaagt het toerental van de brommer.
 
-
st.nyksterdriver 10-4-2011 20:05 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: guidomtx
is wel een begrenzer dacht ik, dit buisje verlaagt het toerental van de brommer.

welke mongool heeft jou dat verteld ...

aan dit buisje zit een slang die vervolgens naar je luchtfilter gaat zodat een deel van je uitlaat gassen opnieuw verbrand wordt natuurlijk begrenst dit hem wel gedeeltelijk maar het is om milieu redenen gedaan
 
Pixl 10-4-2011 20:12 Print reply

Posts: 3125
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: st.nyksterdriver
[...]

welke mongool heeft jou dat verteld ...

aan dit buisje zit een slang die vervolgens naar je luchtfilter gaat zodat een deel van je uitlaat gassen opnieuw verbrand wordt natuurlijk begrenst dit hem wel gedeeltelijk maar het is om milieu redenen gedaan


maar alles wat je brommer langzamer laat rijden begrensd hem, is dus een begrenzer? En let ff op je taalgebruik man :')
 
So fuckin' what!?
MHsteven 10-4-2011 21:24 Print reply

Posts: 230
bij nieuwe brommers zit ook wel een buisje aan die afgeknepen is en ndus niet naar luchtfilter gaat, na de foto te hebben bekeken gaat dit buisje wl naar de luchtfilter, je kunt em er af halen en dicht lassen

Dit bericht is gewijzigd door MHsteven op 10-4-2011 om 21:26 uur.
 
Wesleyy 10-4-2011 22:58 Print reply

Posts: 46
meestal zoals bij de standaard zip 2000 uitlaten
zitten er 2 buizen op je uitlaat
1tje naar een slang die vervolgens naar je lucht filter gaat (carburateur verwarming) dus dan zal je brommer beter rijden met koud weer. en je uitlaatgassen worden weer opnieuw gebruikt

en dan het 2de buisje wat is afgeknepen
daar gaat uitlaatgassen in zitten. maar dat kan niet weg dus komt weer terug en dat bouwt een tegendruk op in je uitlaat waardoor je cilinder minder toeren gaat draaien , en daardoor langzamer loopt. dus dat is een begrenzer
die kan je er zo afslijpen en weer netjes dicht lassen.
dit scheelt zo 5km per uur

Dit bericht is gewijzigd door Wesleyy op 10-4-2011 om 22:59 uur.
 
-simon- 10-4-2011 23:02 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Wesleyy
meestal zoals bij de standaard zip 2000 uitlaten
zitten er 2 buizen op je uitlaat
1tje naar een slang die vervolgens naar je lucht filter gaat (carburateur verwarming) dus dan zal je brommer beter rijden met koud weer. en je uitlaatgassen worden weer opnieuw gebruikt

en dan het 2de buisje wat is afgeknepen
daar gaat uitlaatgassen in zitten. maar dat kan niet weg dus komt weer terug en dat bouwt een tegendruk op in je uitlaat waardoor je cilinder minder toeren gaat draaien , en daardoor langzamer loopt. dus dat is een begrenzer
die kan je er zo afslijpen en weer netjes dicht lassen.
dit scheelt zo 5km per uur

Dit bericht is gewijzigd door Wesleyy op 10-4-2011 om 22:59 uur.


en iets wat je net niet in je motor wilt is de al gebruikte(vuile) lucht waar veel minder zuurstof inzit.
dat is alleen om de emissie eisen te halen en niet om je carburateur te verwarmen. als er carb verwarming opzit gebeurt dit meestal met koelvloeistof.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
StineZ 11-4-2011 0:04 Print reply
Posts: 571
Dat is voor de turbo. Gaat een buisje naar je luchtfilter waarin een soort fan (ventilator) gaat draaien waardoor er meer lucht in je carburateur wordt geblazen..
 
Turbokit
Djrene007 11-4-2011 0:12 Print reply

Posts: 727
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hackomatic
Dat is voor de turbo. Gaat een buisje naar je luchtfilter waarin een soort fan (ventilator) gaat draaien waardoor er meer lucht in je carburateur wordt geblazen..

lol
 
Gang is alles, Boem is ho! plons is water...
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 11-4-2011 2:03 Print reply

Posts: 13700
Mooizo, weer aantal PP's erbij
 
RD50mx 11-4-2011 7:54 Print reply
Posts: 353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


en iets wat je net niet in je motor wilt is de al gebruikte(vuile) lucht waar veel minder zuurstof inzit.



okay, dus waarom werkt een expansieuitlaat dan zo goed? ik heb geen idee wat dat buisje daar doet, maar de cilinder heeft wel een bepaalde tegendruk nodig, en dit kan daarbij helpen.
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
remkef22 11-4-2011 8:48 Print reply
Posts: 66
Mij is bij de brommerboer verteld dat dit ding er alleen aanzit om lucht bij je uitlaatgassen te voegen. Omdat de mensen die keuren op hoeveel CO2 er uit je uitlaat komt aan het uiteinde van je demper meten. daarom doen ze er dan dat beetje lucht bij en zo krijg je een ''schonere'' brommer.

Dit bericht is gewijzigd door remkef22 op 11-4-2011 om 8:51 uur.
 
mini89 11-4-2011 9:02 Print reply

Posts: 495
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: remkef22
Mij is bij de brommerboer verteld dat dit ding er alleen aanzit om lucht bij je uitlaatgassen te voegen. Omdat de mensen die keuren op hoeveel CO2 er uit je uitlaat komt aan het uiteinde van je demper meten. daarom doen ze er dan dat beetje lucht bij en zo krijg je een ''schonere'' brommer.

Dit bericht is gewijzigd door remkef22 op 11-4-2011 om 8:51 uur.

de doodlopende buis is idd om toerental naar beneden te halen
de andere is om meer zuurstof in de uitlaat te krijgen waardoor de kat een hogere temperatuur krijgt en de gassen schoner zijn
 
Aprilia RX 50 2003 11-4-2011 9:11 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RD50mx
[...]


okay, dus waarom werkt een expansieuitlaat dan zo goed? ik heb geen idee wat dat buisje daar doet, maar de cilinder heeft wel een bepaalde tegendruk nodig, en dit kan daarbij helpen.


met een expansie uitlaat stop je er ''extra'' lucht bij
via de carb wordt maar een bepaalde hoeveelheid lucht aangezogen. daar komt los daarvan nog extra ''onverbrand'' mengsel bij.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 9936 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved