Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #64199 - husq slaat af tijdens belasten,
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 6735 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
tdi driver |
8-4-2011 15:44 |
Posts: 9 |
Hallo,
We hebben hier een husqvarna 55 kettingzaag die afslaat als ik hem ga belasten.
Onbelast loopt de motor goed, ook in toeren, maar ga ik hem belasten dan slaat hij plots af.
De bougie is grijs/wit van kleur.
Nu krijg ik hem daarna ook moeilijk weer aan. Ik doe een drupje kruipolie in de cilinder en daarna loopt hij onbelast weer prima.
Ik heb even de uitlaat gedemonteerd en het lijkt of de cilinder eens is aangelopen. Hij heeft redelijk wat sporen.
Maar goed onbelast doet hij het en trekt goed maar daar heb je geen vermogen bij nodig. Iemand hier ervarng met een geijk iets, maar dan met een 2t bromfiets?
Het kan natuurlijk ook zijn dat hij te weinig brandstof krijgt, vanwege die grijze/witte bougie kleur, maar dan zou hij onbelast toch ook niet moeten lopen?
Alvast bedankt voor het antwoorden,
Groet,
Tdi driver.
|
|
|
|
JB1 |
8-4-2011 15:44 |
Posts: 14881 |
Denk dat je een hele bult compressie verlies hebt.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
tdi driver |
8-4-2011 15:49 |
Posts: 9 |
Ik twijfel nog. Zuiger lijkt wel versleten.
Het is 5 seconden belasten, dus vlink zagen, en dan slaat hij direct af, normaal zou hij dan eerst in moeten houden.
Wat zou een compleet setje, zuiger + cilinder, kosten?
En de zuigerveer (zit er maar eentje in) er in plaatsen zonder speciaal gereedschap kan dat?
Dit bericht is gewijzigd door tdi driver op 8-4-2011 om 15:52 uur.
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
8-4-2011 15:51 |
Posts: 17929 |
voel je compressie met aantrekken? anders carb vies
|
|
|
|
tdi driver |
8-4-2011 16:04 |
Posts: 9 |
Het is niet zo dat de motor totaal geen compressie heeft. Voel duidelijk compressie, Kan hem gewoon laten lopen, alleen dus onbelast.
Het kan ook niet aan de onsteking ligen? Dit is een spoel, die je met afstandverandering kunt afstellen. Ik heb hem zo afgesteld met een dik papiertje er tussen. Verder zit er alleen een stopkabel met schakelaar aan die doet het niet maar de draad is ook niet beschadigd dus hij komt niet tegen de massa aan. Zet je de Kettingzaag uit dan verbind je hem aan de massa, als ik het goed heb, en slaat hij af.
Twijfel tussen brandstof toevoer en compressie.
Zo'n vleigtuig cab' is best een ingewikkeld ding.
|
|
|
|
old timer |
8-4-2011 16:07 |
Posts: 469 |
te weinig benzine mss, carbu vuil, benziene leiding verstopt...?
|
|
bijna goed, is goed genoeg |
|
tdi driver |
8-4-2011 16:48 |
Posts: 9 |
Brandstoffilter ziet er nog als nieuw uit.
Caburateur is moeilijk te testen. Het is een complex ding voor mij, want het is zo genoemde membraam caburateur.
Wat kan ik nog aan zo'n de caburateur doen/testen? Ik heb wel perslucht.
Maar goed als zo'n zaag voltoeren kan lopen dan denk ik toch dat hij genoeg brandstof krijgt. Krijgt hij tijdens het zagen, dus in belastig, dan meer brandstof?
Het lijkt me dat tijdens het zagen alleen het toerental terug moet vallen maar de brandstoftoevoer blijft dan gelijk.
Dit bericht is gewijzigd door tdi driver op 8-4-2011 om 16:50 uur.
Dit bericht is gewijzigd door tdi driver op 8-4-2011 om 16:52 uur.
|
|
|
|
De Schout |
8-4-2011 16:54 |
Posts: 5327 |
Ding loopt 100% zeker te arm. dan wil hij onbelast idd lekker in toeren, klinkt hij ook lekker fel.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
tdi driver |
8-4-2011 17:20 |
Posts: 9 |
Ja, hij loopt goed fel.
Te arm dan zou ik eingelijk naar de afstelling moeten gaan kijken.
Onbelast dan moet hij zeker een beetje prutelen bij vol gas, zodat hij het belast beter doet??
Een te arme afstelling heeft dat ook invloed op het starten?
Dit bericht is gewijzigd door tdi driver op 8-4-2011 om 17:22 uur.
|
|
|
|
tdi driver |
8-4-2011 17:26 |
Posts: 9 |
Ik heb er nog nergens aangesteld, want vorig jaar is hij afgesteld door een pro iemand.
Er zitten 3 schroeven op. Is dat, één voor stationair, één voor lagetoeren, en één voor hoge toeren?
Misschien dat ik hem bij hoger toeren wat rijker kan zetten.
Da trekt hij misschien beter als ik ga zagen en zakt hij niet in een keer in.
Dit bericht is gewijzigd door tdi driver op 8-4-2011 om 17:27 uur.
Dit bericht is gewijzigd door tdi driver op 8-4-2011 om 17:30 uur.
|
|
|
|
markgoud |
8-4-2011 17:29 |
Posts: 80 |
Stel hem eerst maar eens af, luchtstelschroef dus op een halve slag open. L is voor stationair, H is voor max.
Dit bericht is gewijzigd door markgoud op 8-4-2011 om 17:30 uur.
|
|
|
|
tdi driver |
8-4-2011 17:35 |
Posts: 9 |
Het zijn 3 schroeven.
Het is mijn vraag hoe zo'n 2takt onbelast op volgas moet laten lopen?
Hoe kan ik horen of hij te arm of te rijk staat?
Dit bericht is gewijzigd door tdi driver op 8-4-2011 om 17:37 uur.
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
8-4-2011 18:15 |
Posts: 17929 |
of ja gaat naar die pro van je, en voor 10 euro staat dat ding weer als nieuw?
|
|
|
|
mtx-motard |
8-4-2011 18:34 |
Posts: 14947 |
ff die vlotterbak eronder weg en die sproeier schoonmaken. gelijk benzine filter monteren.
ik zou niet aan de afstelling komen want dat stond goed, dus nu nogsteeds
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
tdi driver |
8-4-2011 19:17 |
Posts: 9 |
Vlotterbak? Het is een membraam caburateur en een zogenaamde vleigtuig caburateur die kun je dus op zijn kop nog laten lopen. hij heeft dus geen vlotterbak.
Weet iemand hoe je die op hoge toeren dient af te stellen. Hij loopt nog maals goed maar tijdens zagen slaar hij in een klap af. ik hoop dat als ik hem rijker kan afstellen, in hoge toeren, dat hij dan blijft lopen.
|
|
|
|
mtx-motard |
8-4-2011 19:22 |
Posts: 14947 |
zit er ergens een sproeier in? of slechts een klep?
het is mogelijk dat de sproeier deels verstopt is waardoor hij belast te weinig krijgt.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Dit topic is 6735 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|