Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Squish te groot -> cilinder afdraaien.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 653 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64198 - Squish te groot -> cilinder afdraai...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2548 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Maup 8-4-2011 13:36 Print topicpost

Posts: 4353
Heren,

De squish van m'n roze top 80 (75cc) is 1.78mm

Opzich prima mee te rijden, maar aangezien ik hem alleen gebruik voor af en toe een plezierritje wil ik toch wat meer uit de cilinder halen.

Ik dacht dus om de squish op 0.7 mm te zetten. (is dit een verstandige waarde?)

Wat is nu verstandig om te doen? Cilinder 1.1 mm afdraaien aan de bovenkant?
Cilinder 1.1mm affrezen aan de bovenkant?

Verder wil ik de cilinder in de (nabije) toekomst wat laten bewerken zodat het nog wat leuker loopt. Is het verstandig om eerst te laten bewerken, of eerst af te draaien?

En weet iemand een adresje/persoon die dit kundig voor mij kan doen?

nogmaals: het zal niet voor dagelijks gebruik worden.

De setup wordt/is:
Roze top 80cc (bewerkt)
Doppler endurance krukas
Malossi vl6 membraan
Yasuni hmr2 uitlaat (Zou een r3 oid verbetering brengen?)
Dellorto 21mm (heb hier een keihin 28mm liggen, is dat overkill of niet?)
originele luchtfilterbox


Het zijn heel wat vraagjes, maar toch alvast bedankt.


Dit bericht is gewijzigd door Maup op 8-4-2011 om 13:36 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 8-4-2011 om 13:38 uur.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 8-4-2011 13:44 Print reply

Posts: 13700
Zodra je cilinder afdraait wijzig je automatisch ook je compressie. Ik zou kopje naar iemand opsturen en daar juiste squish erin laten draaien en juiste compressie verhouding.
 
Maeddy 8-4-2011 13:59 Print reply

Posts: 1059
Heb je een idee van je huidige compressieverhouding? Wellicht even meten. Vervolgens reken je uit wat er gebeurd met deze verhouding als je een bepaalde afstand van je cilinderbus afhaalt. Blijft je verhouding binnen de marges, dan gewoon bus afdraaien zou ik zeggen.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
PRO TUNING 8-4-2011 14:33 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maup
Heren,

De squish van m'n roze top 80 (75cc) is 1.78mm

Opzich prima mee te rijden, maar aangezien ik hem alleen gebruik voor af en toe een plezierritje wil ik toch wat meer uit de cilinder halen.

Ik dacht dus om de squish op 0.7 mm te zetten. (is dit een verstandige waarde?)

Wat is nu verstandig om te doen? Cilinder 1.1 mm afdraaien aan de bovenkant?
Cilinder 1.1mm affrezen aan de bovenkant?

Verder wil ik de cilinder in de (nabije) toekomst wat laten bewerken zodat het nog wat leuker loopt. Is het verstandig om eerst te laten bewerken, of eerst af te draaien?

En weet iemand een adresje/persoon die dit kundig voor mij kan doen?

nogmaals: het zal niet voor dagelijks gebruik worden.

De setup wordt/is:
Roze top 80cc (bewerkt)
Doppler endurance krukas
Malossi vl6 membraan
Yasuni hmr2 uitlaat (Zou een r3 oid verbetering brengen?)
Dellorto 21mm (heb hier een keihin 28mm liggen, is dat overkill of niet?)
originele luchtfilterbox


Het zijn heel wat vraagjes, maar toch alvast bedankt.


Dit bericht is gewijzigd door Maup op 8-4-2011 om 13:36 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Maup op 8-4-2011 om 13:38 uur.



Heb je je MSV uitgerekend ?? - Dan weet je pas of je squishhoogte niet goed is.
 
Maup 8-4-2011 14:40 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
Heb je een idee van je huidige compressieverhouding? Wellicht even meten. Vervolgens reken je uit wat er gebeurd met deze verhouding als je een bepaalde afstand van je cilinderbus afhaalt. Blijft je verhouding binnen de marges, dan gewoon bus afdraaien zou ik zeggen.

Ik heb het even proberen op te meten, maar ik heb niet zo'n doktersspuit.
Toen nog ff met een babyvoedingsfels geprobeert maar dat lukte niet echt nauwkeurig genoeg.
Ff kijken waar ik zo'n spuit kan scoren dus.

@PRO-TUNING: nee.
MSV, help me even. Hoe reken ik die uit?
Zal zo even de cilinder eraf halen, dat rekent/meet allemaal wat makkelijker.

 
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Dit topic is 2548 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved