Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Contest Forum - Topic #64184 - Photoshot 9.76
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 7523 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
kenny77 |
6-4-2011 21:07 |
Posts: 29286 |
Ingestuurd door Niek de Wildt.
Deze motor zorgde destijds in Japan tot commotie, maar waarom?
(goed uitleggen, de site waar deze foto vandaan komt vertelt niet het hele verhaal)
Ook het merk van de motor wil ik weten.
Ik zet hem eens op 10 punten.
|
|
|
|
RD50mx |
6-4-2011 21:36 |
Posts: 353 |
is dat niet zo'n Honda MVX250F racer? omdat 't een 250cc 3cilinder 2takt was, en 3cilinders niet gemaakt werden door jappen.
edit; nee dat is 't niet, 't merk weet ik al.. nu 't verhaal nog
Dit bericht is gewijzigd door RD50mx op 6-4-2011 om 21:39 uur.
|
|
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos |
|
RD50mx |
6-4-2011 21:43 |
Posts: 353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RD50mx
is dat niet zo'n Honda MVX250F racer? omdat 't een 250cc 3cilinder 2takt was, en 3cilinders niet gemaakt werden door jappen.
edit; nee dat is 't niet, 't merk weet ik al.. nu 't verhaal nog
Dit bericht is gewijzigd door RD50mx op 6-4-2011 om 21:39 uur.
Yamaha (YZR500) , hiermee wonnen ze hun eerste race in de "MotoGP" van toen. even later was hij ook met YVPS uitgerust, (power valves). ze gebruikten eerst een "nieuw" soort staal, wat veel sterker was.
|
|
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos |
|
Tobias Verhoef |
6-4-2011 22:13 |
Posts: 1832 |
Ik denk zelf dat dit de 1e 2 takt racer van honda is die zonder toestemming van de baas van honda is gebouwt. En toen moesten ze in een hele korte tijd een andere 4 takt racer bouwen. Maar ik heb echt geen idee wat het type is.
Dus miss is dit wel een hele goede tip.
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
6-4-2011 22:34 |
Posts: 7728 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Ik denk zelf dat dit de 1e 2 takt racer van honda is die zonder toestemming van de baas van honda is gebouwt. En toen moesten ze in een hele korte tijd een andere 4 takt racer bouwen. Maar ik heb echt geen idee wat het type is.
Dus miss is dit wel een hele goede tip.
misschien kun je het tipgeven beter aan kenny over laten als dat nodig is, snap je.
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
Tobias Verhoef |
6-4-2011 22:39 |
Posts: 1832 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]
misschien kun je het tipgeven beter aan kenny over laten als dat nodig is, snap je.
Klopt maar ik weet niet of ik goed zit.
Dus daarom zeg ik ook van misschien is het een goede tip.
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
kenny77 |
6-4-2011 22:42 |
|
yamahaman |
7-4-2011 8:21 |
Posts: 387 |
Als dit em is, vond ik em wel makkelijk!
http://motorbike-sea...ha-tz125-gallery.php
Yamaha tz125
De eerste watergekoelde tweetakt 125cc wegracer van Yamaha laat was uitgebracht in 1979 in de vorm van de TZ 125G. Deze single cilinder racer gedeeld weinig met het grote broers, afgezien van items zoals remschijven, instrumenten, controles en graphics.
1980's "G"-model geproduceerd 30bhp @ 12.000 rpm zin dat de aandacht voor het onderhoud kruk was van het grootste belang. De fiets woog op slechts 72kg droog. Het liep een Hitachi CDI die eigenlijk identiek is aan die gemonteerd op de YZ 125 G motorcrosser.
( er zullen een paar google vertaler foutjes tussenzitten)
Edit: @Tom, oja, zie het nu
Dit bericht is gewijzigd door yamahaman op 7-4-2011 om 9:30 uur.
|
|
Alles hat ein ende, nur ein bratwurst hat zwei |
|
Tom96 |
7-4-2011 9:12 |
Posts: 1719 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: yamahaman
Als dit em is, vond ik em wel makkelijk!
http://motorbike-sea...ha-tz125-gallery.php
Yamaha tz125
De eerste watergekoelde tweetakt 125cc wegracer van Yamaha laat was uitgebracht in 1979 in de vorm van de TZ 125G. Deze single cilinder racer gedeeld weinig met het grote broers, afgezien van items zoals remschijven, instrumenten, controles en graphics.
1980's "G"-model geproduceerd 30bhp @ 12.000 rpm zin dat de aandacht voor het onderhoud kruk was van het grootste belang. De fiets woog op slechts 72kg droog. Het liep een Hitachi CDI die eigenlijk identiek is aan die gemonteerd op de YZ 125 G motorcrosser.
( er zullen een paar google vertaler foutjes tussenzitten)
als ik het niet fout heb heeft deze dubbele schijf en is het geen ééncilinder.
|
|
|
|
4takker |
7-4-2011 11:26 |
Posts: 2395 |
ik gok zo als ik die cilinders bekijk op een suzuki tr750
daar over vond ik dit ongeveer
TR750: De fabrieks GT
Veertien TR750 replica's zijn er gebouwd van 1972 tot 1975. De basis motor was inderdaad die van de GT750. De meest zichtbare modificaties waren het gebruik van zeer lichte materialen, zoals magnesium, het gebruik van een droge plaatkoppeling en grote carburateurs. De motor had 107Pk in 1972. Om 116Pk bij 8250Rpm te kunnen halen in de laatste versie (zoals op de foto), woog de motor niet meer dan 148kg en was het in staat om 293 km/h te rijden op Daytona.
met andere woorden het zal geen populaire motor zijn geweest op het circuit bij de 4 takt rijders in die tijd.
het valt me tegen dat ze hier alleen maar op de proppe komen met die kleine lichte teezetters
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
kenny77 |
7-4-2011 11:33 |
Posts: 29286 |
Je verbrand bijna je vingers, maar je moet het nog iets dichter bij het vuur houden.
|
|
|
|
kenny77 |
11-4-2011 18:48 |
Posts: 29286 |
Hij blijft nog tot morgen open, heeft dan nog niemand het precieze antwoord, dan krijgt 4takker gewoon de punten.
|
|
|
|
BenjaminDG |
11-4-2011 18:52 |
Posts: 4605 |
http://www.ozebook.c...gordine/gordine2.htm
Stond zo op de site.
'The illegal TR750 prototype in Japan! (The magnesium head and barrel on this machine led to a 6 month AMA ban from racing)'
Foto in kwestie:
Kut zie net de intro opgave
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 11-4-2011 om 18:53 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
kenny77 |
11-4-2011 18:57 |
Posts: 29286 |
Bijna.
Als je ook kan zeggen waarom het magnesium cilindertje een ban veroorzaakte heb je de punten te pakken.
|
|
|
|
JB1 |
11-4-2011 19:05 |
Posts: 14881 |
Omdat de cylinder van hetzelfde materiaal moest zijn als het straat-model
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
BenjaminDG |
11-4-2011 19:07 |
Posts: 4605 |
quote van dit forum:
http://forums.autosp...p/t103476-20600.html
'GT KarlJan 6 2011, 09:00
QUOTE (Paul Collins @ Jan 2 2011, 15:50)
Yamaha did produce a prototype of a road bike called something like the GL750 which was shown at a bike show but was never produced and people in the know say it was just a mock up, it seems they were somehow allowed to sidestep the homologation rule a bit like Petronas in WSB.
I think the rules were fairly fluid in those days and subject to interpretation, I remember the TR750's being excluded from a result somewhere because the 3 or 4 shallow fins which run along the top of the head on the GT750 had disappeared from the TR heads and this was protested by someone.
Suzuki was banned for 6 month from the AMA series cause of a protest following the Suzuki win in the Road Atlanta race on the 16th April 1972. The rule book of the Formula 750 was slightely different to the AMA rules. As i know, maybe i'm wrong, the difference was , FIM Formula 750: "similar (to the road bike) cylinder casting material" AMA: "similar cylinder casting and material".
The TR 750 barrels were made from Aluminium like the roadsters, but they were sandcasted specials, ...the protest was accepted. Guess it had something to do with a "green" concurrent.
The real problem was that the national japanese motorcycle association has, ignoring the FIM rulebook, homologated the TZ 700 without a corresponding roadbike. The FIM banned the TZ700/750 for the Formula 750 races in 1974, so the Daytona 200 (counting for AMA and FIM Formula 750)and the Imola 200 were declared as open races, most of the guys were TZ 700 riders, so they couldn't get championchip points there, ....but a lot of money!
The AMA was very strict with the rules..., when the Suzuki TR750 got a 6speed gearbox in 1975, the manufacturer has to show 200 roadbikes with 6Speed gearbox, the GT750 just have a 5speed cluster. Suzuki has solved the Problem, not allowed to tell you how !
cheers
Karl '
Staat nog meer info rond het voorval van de tr750 en de ban van AMA.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Dit topic is 7523 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|