Mijn yamaha dt begon raar te doen toen ik bezig was met afstellen, want als ik hem in zijn 1 zette reed hij al vooruit en soms kreeg ik hem dan neit eens meer uit zijn 1, dan stond hij gwn vast. Maar als de brommer uitstaat en ik zet hem in zijn 1 en ik druk de koppeling in dan rijd hij gwn soepel weet iemand wat het kan zijn
Quote:Oorspronkelijk gepost door: yamaha richard
Mijn yamaha dt begon raar te doen toen ik bezig was met afstellen, want als ik hem in zijn 1 zette reed hij al vooruit en soms kreeg ik hem dan neit eens meer uit zijn 1, dan stond hij gwn vast. Maar als de brommer uitstaat en ik zet hem in zijn 1 en ik druk de koppeling in dan rijd hij gwn soepel weet iemand wat het kan zijn
jap.
koppelingetje afstellen.
kenny heeft daar een faq voor gemaakt. ff kijken of ik die kan vinden
edit: nee, niet gevonden.
Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 5-4-2011 om 18:55 uur.
Quote:Oorspronkelijk gepost door: yamaha richard
Mijn yamaha dt begon raar te doen toen ik bezig was met afstellen, want als ik hem in zijn 1 zette reed hij al vooruit en soms kreeg ik hem dan neit eens meer uit zijn 1, dan stond hij gwn vast. Maar als de brommer uitstaat en ik zet hem in zijn 1 en ik druk de koppeling in dan rijd hij gwn soepel weet iemand wat het kan zijn
misschien zijn je koppelingsplaten versleten, of je bakolie een keer verversen, en anders je koppeling strakker
Setup:
70cc Airsall kit met 50cc kop(past prima)
16 mm mikuni carb
Zover ik weet standaard uitlaat
De brommer heeft met de sproeiers ong boven 90 het geval dat hij niet hoger in zin toeren komt en niet harder wil en rond de 75-85 hakkelt hij maar komt ie wel in zijn toeren en dus ook wel in snelheid
Quote:Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Om te beginnen staat de ontsteking ook netjes afgestelt en is hij in goede conditie? (contactpuntjes niet ingebrand)
En wat doet hij als je bijvoorbeeld naar 120 gaat?
Heb alleen een 130 maar met 95 komt er ook al is ie warm een rookpluim van hier tot tokio(of iets korter) uit!
Quote:Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Om te beginnen staat de ontsteking ook netjes afgestelt en is hij in goede conditie? (contactpuntjes niet ingebrand)
En wat doet hij als je bijvoorbeeld naar 120 gaat?
Heb trouwens ook voor het afstellen bougie en bougiedop nog vervangen
Quote:Oorspronkelijk gepost door: kenny77
De contactpunten afstelling is die ook juist?
Wat dat scheelt al een hoop.
Verder is het misschien iets makkelijk als je een filmpje maakt van hoe hij nu rijd.
Er zit elektronysche of elektrische(idk) ontsteking op zei mijn oom en die wist ook niet of je daar ook contactpuntjes bij had en hoe je die dan moet afstellen