Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - wat zegt mijn bougie?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1049 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64168 - wat zegt mijn bougie?
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2584 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Meathausen 5-4-2011 9:30 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mekanix
Sorry voor mijn korte bericht. Ik vind het wel leuke reacties die jullie plaatsen, hahaa.

Ik heb een piaggio 2-takt ac die problemen oplevert. De brommer start heel goed en rijdt goed maar er is iets waardoor hij na 5 minuten uitvalt. Hij komt even in een hoog toerental en valt dan vervolgens uit. Ik heb vanaf sproeier 60 tot en met 82 geprobeerd maar het probleem blijft. De reden dat ik de bougie laat zien is omdat ik blijf denken dat de brommer tekort krijgt. De luchtschroef staat 2 slagen open.

Het blok heb ik volledig gereviseerd. Dit is overigens niet de eerste keer dat ik reviseer. Ik heb het nodige aan ervaring qua brommersleutelen.

Thnx!


dan weet je toch heus wel wat een bougie kleur is betekend.
maar ontopic:
probeer even je benzine aanvoer te bekijken en of de vlotter niet blijft steken.
klinkt alsof je vlotterbak langzaam leegtrekt dus dat de benzine toevoer het verbruik niet kan bijhouden.
Alles even doorspuiten en klaar ben je lijkt me.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
XDr4g0nX 5-4-2011 10:23 Print reply

Posts: 3526
Je bougie zegt helemaal niks, dat is een levenloos voorwerp dat gebruikt word om stoten elektriciteit om te zetten in een vonk voor een ontsteking.

Maar aan de rest van je probleemomschrijving zou ik zeggen dat je vlotter niet goed werkt, ik zou die dus ff nakijken en ff goed schoonmaken.
 
Signature: [==||========] 20% complete
RD50mx 5-4-2011 10:51 Print reply
Posts: 353
de bougie zegt au! die bankschroef peinigt hem. maar goed; ik zou je vlotterback checken zoals @Meathausen al zegt. is het zo dat als je eventjes gereden hebt, en je wacht dan even een minuut (even met de scootert schudden bijv), dat hij 't dan wel weer gewoon even doet?
't is vaak zo dat als de benzine op is, dat ie dan even meer toeren maakt.
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
grasmaaier89 5-4-2011 10:55 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
bougie kleur ziet er prima uit voor een tweetakt, dat is wat ik zeg, denk niet dat je bougie me tegen gaat spreken



hij mag wel een beetje bruiner naar mijn koffiesmaak...
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 5-4-2011 10:58 Print reply

Posts: 8593
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



hij mag wel een beetje bruiner naar mijn koffiesmaak...


second that.

Volgens mij zegt ie dus "help ik zit ondersteboven" en "kijk eens naar mijn niet te bruine onderkantje"
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
mekanix 5-4-2011 19:03 Print reply
Posts: 5
Gelukkig zit ik na jullie reacties niet zomaar op de kast, kheb wel gevoel voor humor. Het probleem was dat hij hoog stationair begon te draaien en daarna uitviel. Als ik even ging wachten startte hij daarna gewoon weer. Ik stuitte uiteindelijk op een slang van de beluchting waar ik per ongeluk de buddybak op had gezet. De tank zoog dus uiteindelijk vacuum en dat duur de een minuut of 5 voordat het zich voor deed.

Nou ben ik gister erop heen en weer naar me werk gegaan wat geen problemen opleverde.. Vervolgens pak ik hem in de avond en heeft ie weer hetzelfde probleem met een tekort. Hoog stationair en uitvallen. Ik wilde er gewoon zeker van zijn dat ik goed zat te zoeken.

Ik ga verder afstellen.. Bedankt voor de reacties..

Dit bericht is gewijzigd door mekanix op 5-4-2011 om 19:07 uur.
 
Meathausen 7-4-2011 9:19 Print reply

Posts: 726
als ik jou was zou ik gewoon even de slangetjes doorspuiten met een compressor even als je carb.
vriend van mij had precies hetzelfde met een MTX, nu verholpen
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
mekanix 9-4-2011 9:34 Print reply
Posts: 5
Tis verholpen Slangetjes door gespoten met lucht en gaatje (1mm) in tankdop geboord.

Dit bericht is gewijzigd door mekanix op 9-4-2011 om 9:34 uur.
 

Dit topic is 2584 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved