Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Merkwaardige krukas (in balans)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1279 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #64161 - Merkwaardige krukas (in balans)
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1389 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

markgoud 4-4-2011 15:38 Print topicpost
Posts: 80
Ik wilde een gebruikte krukas van een CR 125 bouwjaar 1984 monteren, echter zag ik dat de krukaswang aan één zijde een veel grotere uitsparing heeft dan de andere. Leg ik de krukas op een vlakke tafel, dan draait hij door de zwaartekracht zo dat het bigend op het hoogste punt komt. Dit is bij mijn andere krukassen juist andersom! Kan iemand hier meer over vertellen?

Wat wordt onder balanceren verstaan, balanceren in de lengte van de as, of om het draaipunt?



Dit bericht is gewijzigd door markgoud op 4-4-2011 om 15:39 uur.

Dit bericht is gewijzigd door markgoud op 4-4-2011 om 15:42 uur.
 

Hondamt snoek 4-4-2011 15:39 Print reply

Posts: 516
Hij heeft meer te verduren aan de ene kant als aan de andere.
 
Ebbe Ebbe EHHHHHHHHHHHHH
Tobias Verhoef 4-4-2011 16:11 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondamt snoek
Hij heeft meer te verduren aan de ene kant als aan de andere.


Dat is onzin.


Het zal waarschijnlijk met het gewicht van de zuiger te maken. Maar ook al wil je er goed antwoord op hebben zal ik een balanceer bedrijf gewoon opbellen.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Pixl 4-4-2011 16:22 Print reply

Posts: 3125
Dat het big-end naar boven draait is logisch als er rond het big-end uitsparingen zitten hé.

Verder lijkt het me dat er aan de rechterkant meer uitsparingen zitten omdat daar de as langer is, dat weet ik alleen niet zeker.

Dit bericht is gewijzigd door Pixl op 4-4-2011 om 16:23 uur.
 
So fuckin' what!?
Maeddy 4-4-2011 16:24 Print reply

Posts: 1059
Heeft te maken met balansfactor van je krukas.

edit: dan doel ik op het feit dat je big-end naar boven komt ipv naar beneden.

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 4-4-2011 om 16:33 uur.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Blukaap2 4-4-2011 16:25 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]
Dat is onzin.


Dus krukassen torderen niet ?
 
Stoere brommers
Sypie_Honda 4-4-2011 16:27 Print reply

Posts: 13830
sow deze kruk hebben ze aardig geholpen

dat stuk blik wat je aan de rechter kant ziet, hoort er links ook omheen te zitten. hebben ze gedaan om meer carterdruk te verkrijgen.

weet je trouwens zeker dat het een '84 as is? lijkt mij meer een '90 - '97 as.

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 4-4-2011 om 16:30 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
markgoud 4-4-2011 16:33 Print reply
Posts: 80
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
sow deze kruk hebben ze aardig geholpen

dat stuk blik wat je aan de rechter kant ziet, hoort er links ook omheen te zitten. hebben ze gedaan om meer carterdruk te verkrijgen.

weet je trouwens zeker dat het een '84 as is? lijkt mij meer een '90 - '97 as.

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 4-4-2011 om 16:30 uur.


Bingo, je hebt gelijk, hoe stom kan ik wezen, zie nu ook dat de krukas niet geheel horizontaal ligt op een plat vlak, de uitsparing zit dus ook aan de andere kant maar die zie je niet door de metalen schaal.

Het is een 84-er krukas, tot 83-er hadden ze wangen die niet geheel rond waren, neem aan dat je die bedoelt.

Dit bericht is gewijzigd door markgoud op 4-4-2011 om 16:33 uur.
 
Sypie_Honda 4-4-2011 16:37 Print reply

Posts: 13830
aha oke dat wist ik niet, dacht dat ze dat pas vanaf '90 kregen.

Wiseco maar voor veel CR modellen nog nieuwe assen voor relatief weinig geld, miss is dat wat voor je? deze zou ik niet meer gebruiken.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
PRO TUNING 4-4-2011 19:35 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markgoud
[...]


Bingo, je hebt gelijk, hoe stom kan ik wezen, zie nu ook dat de krukas niet geheel horizontaal ligt op een plat vlak, de uitsparing zit dus ook aan de andere kant maar die zie je niet door de metalen schaal.

Het is een 84-er krukas, tot 83-er hadden ze wangen die niet geheel rond waren, neem aan dat je die bedoelt.

Dit bericht is gewijzigd door markgoud op 4-4-2011 om 16:33 uur.


Het is geen 1984 model krukas, omdat pas vanaf 1990 opvul platen gebruikt worden.
Hiervoor levert Honda ook geen big end sets omdat je dan deze resultaten krijgt bij onoordelig kundig gebruik
 

Dit topic is 1389 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved