Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NSR loopt slecht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 987 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64154 - NSR loopt slecht
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 3593 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 6-4-2011 11:01 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: berus
20mm Mikuni carburateur

Heb je gasnaald al eens bekeken?
http://www.brommerfo...rint/reply/1/1646428
 
berus 6-4-2011 12:57 Print reply

Posts: 30
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
Overgens is dit nog steeds het zelfde blok waar je vorige topic ook over ging (keerring die steeds losloopt)?


Ja dit is datzelfde blok. De keerring houdt het tot nu toe goed. Ik heb er destijds rode locktite voor gebruikt en dat lijkt de truc te zijn. Er komt geen witte rook meer uit de uitlaat.

En wat betreft de cilinder, ik heb deze naast een ori gehouden en het verschil is goed te zien, ik dacht alleen dat die ori's geen extra spoelers hebben. Kwam die zeker van een snor

Het gasnaald verhaal heb ik bekeken en ga ik vanmiddag checken bij mijn carb. Resultaat daarvan volgt nog.

De elektronica is doorgemeten en goed, zonder kabelbreuken o.i.d. De grondplaat die er nu weer onder heb zitten is zeker weten de goeie, want met de strobe staat ie weer prima op de 'f' de knetteren.
Op een andere brommer testen wordt lastig, want mijn andere bakbrommer heeft een 124cc viertakt blok.

Overigens waardeer ik het enorm dat er zo meegedacht wordt. Veel dank daarvoor.

Ik geef het nog lang niet op
Dat beton zal verdomme een keer gaan brokkelen!
 
JB1 6-4-2011 13:05 Print reply

Posts: 14881
Een Honda NSR snorfiets?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
berus 6-4-2011 13:23 Print reply

Posts: 30
nogmaals:
 
berus 6-4-2011 19:22 Print reply

Posts: 30
Okee,
ben er net achter gekomen dat al mijn sproeiers niet de maat hebben die erop staat. 130 bleek 110 te zijn, 85 was 65. Ik heb ze gemeten met meetpinnetjes die wel kloppen. Ik heb voor de grap een 70 sproeier geruimd tot 130 en daar gaat ie als een kanon mee. In ieder geval veel beter dan met kleinere. Nu ga ik ze allemaal ruimer maken en stappen van 5 maken die allemaal boven 110 liggen. Dus 115, 120, 125, 130 enz.
Ik vind het nog steeds vreemd maar bij mijn 20mm mikuni horen blijkbaar hele grote sproeiers.
 
JB1 6-4-2011 19:26 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: berus
Okee,
ben er net achter gekomen dat al mijn sproeiers niet de maat hebben die erop staat. 130 bleek 110 te zijn, 85 was 65. Ik heb ze gemeten met meetpinnetjes die wel kloppen. Ik heb voor de grap een 70 sproeier geruimd tot 130 en daar gaat ie als een kanon mee. In ieder geval veel beter dan met kleinere. Nu ga ik ze allemaal ruimer maken en stappen van 5 maken die allemaal boven 110 liggen. Dus 115, 120, 125, 130 enz.
Ik vind het nog steeds vreemd maar bij mijn 20mm mikuni horen blijkbaar hele grote sproeiers.


Mikuni werkt niet met hele grote sproeiers hoor, maatgeving is gewoon anders dan bij een Dellie of Keihin
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
De Schout 6-4-2011 19:59 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: berus
Okee,
ben er net achter gekomen dat al mijn sproeiers niet de maat hebben die erop staat. 130 bleek 110 te zijn, 85 was 65. Ik heb ze gemeten met meetpinnetjes die wel kloppen. Ik heb voor de grap een 70 sproeier geruimd tot 130 en daar gaat ie als een kanon mee. In ieder geval veel beter dan met kleinere. Nu ga ik ze allemaal ruimer maken en stappen van 5 maken die allemaal boven 110 liggen. Dus 115, 120, 125, 130 enz.
Ik vind het nog steeds vreemd maar bij mijn 20mm mikuni horen blijkbaar hele grote sproeiers.


waarschijnlijk ben je nu sproeier type's aan het mixen. en nogmaals controleer je vliegwiel, bij fout vliegwiel vonkt hij wel netjes op f, maaaar zit je bdp niet bij de T, dus ga je alsnog de mist in!

doe anders eens een foto van je vliegwiel?

en verder, wat de moeite is om te testen met zo'n 20mm met externe sproeier, probeer hem eens zonder sproeier. vaak loopt het dan nogsteeds. duidelijk teken dat je gasnaald niet goed is.
 
tune tweak fiddle bang bummer
berus 6-4-2011 20:32 Print reply

Posts: 30
Ik heb het wel zonder sproeier geprobeerd en dat liep voor geen meter, dikke knallen en blauwe lucht, zonder te lopen. Met de gasnaald is voorlopig dus nix mis. Als ik nou verder ga tunen met goed berekende pijp en andere poorttiming enzo, zal ik misschien wel problemen krijgen, dat zie ik dan wel.

Mijn vliegwiel is die van een nsr, zoals ik hier op dit forum meerdere keren ben tegen gekomen. Die van de mt heeft twee sleufgaten en de mijne heeft ronde gaten en vier zwarte blokjes die waarschijnlijk de magneten vasthouden. Of heb ik het helemaal verkeerd?
BDP heb ik gecontoleerd en die staat gewoon op T.

@ JB1, ik heb er dan nu vast kehin maten van gemaakt, maar dat maakt mij niet zoveel uit. Hij loopt nu aardig op een kehin-maat 130. Dat is dan nu mijn nieuwe uitgangspunt. Maar het blijft veel, vind ik.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik viertakt maten gewend ben en een 20mm carburateur met een 130 sproeier loopt echt te ruk op een viertakt, ook op een 124cc.
 
berus 6-4-2011 22:55 Print reply

Posts: 30
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]



doe anders eens een foto van je vliegwiel?




Ik ben niet zo goed met een computer, dus ik heb geen idee hoe je foto's moet laten zien hier, sorry
 
berus 6-4-2011 23:01 Print reply

Posts: 30
Weet iemand of de Daytona race cdi een mooie curve heeft? Of is Malossi beter?
Motoimport.nl verkoopt deze allebei, maar ik heb geen idee welke echt zin heeft. Die gast die je aan de telefoon krijgt, weet van de meeste dingen die hij verkoopt geen reet af. Dus ik vraag het liever hier
 
De Schout 6-4-2011 23:03 Print reply
Posts: 5327
tip: zorg eerst dat je het ding zo aan het lopen krijgt voordat je nog meer dingen aan gaat passen. anders zie je straks helemaal door de bomen het bos niet meer.
 
tune tweak fiddle bang bummer
berus 6-4-2011 23:17 Print reply

Posts: 30
Ja natuurlijk, maar ik denk dat het nu nog een kwestie is van de juiste sproeier vinden, want hij begint nu aardig te draaien.

Als ik hem goed aan het lopen heb, wil ik 'm wat serieuzer gaan tunen. Dan wil ik de poorttiming gaan verbeteren door wat van de bovenkant van de cilinder af te frezen en een aluminium vulling tussen de cilinder en het blok te zetten. Of ik ga een sobw poortmap proberen na te maken in een van mijn andere cilinders. (ik had er ergens op dit forum een gezien die wel aardig leek)
Dan wil ik een uitlaat berekenen, dan weer nieuwe sproeiers proberen en dan een cdi die verder dan de mijne wil verlaten.

Ik dacht alleen, eens kijken wat men van deze cdi's weet.

Het probleem was nu alleen dat ie het met een 'normale' setup niet normaal deed, maar dat lijkt verholpen te zijn, dankzij een hoop tips en veel gepuzzel.
 
berus 22-5-2011 23:17 Print reply

Posts: 30
Inmiddels loopt ie alweer een tijdje vrij goed. Het probleem zat 'm erin dat het een 4takt cdi was. Die gast verkocht 'm als nsr cdi, maar dat was dus gelul.
Nu zit er dus een nsr cdi erop en dat loopt al meteen een heel stuk beter. In de carb zit nu een 135(kehin-maat) sproeier en daar loopt ie al heel lekker mee.
Ik wil nu alleen meer dan 10.000 toeren halen, liefst 12 of 13k. Maar ik heb het idee dat ik dan toch echt aan een race cdi moet.
Ik heb al een uitlaat berekend en gelast, maar daar haal ik het ook niet echt mee. Hij klimt nu sneller in toeren en trekt ook goed, maar de top is nog niet hoog.

Dus mijn vraag: Heeft iemand ervaring met goeie race cdi's die verder verlaat dan een standaard nsr cdi?
Daytona??
 

Dit topic is 3593 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved