Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #64154 - NSR loopt slecht
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 3594 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Frysk |
4-4-2011 15:31 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: berus
ik heb het membraan gecontroleerd en ik zag 'm niet direkt openstaan in rust, maar misschien moet ik op iets anders letten waar ik geen weet van heb. Dus noem de tips maar, als het om membranen gaat.
Ik ga vanmiddag kijken hoe en wat het met de ontsteking.
membraan controlleer je door het membraan aan je mond te plaatsen en te zuigen, komt er amper tot geen lucht doorheen dan is ie goed.
ook even in de zon kijken of er licht doorkomt.
|
|
giggitybyte |
|
berus |
4-4-2011 16:07 |
Posts: 30 |
Ook daar ga ik zo naar kijken.
Hopelijk race ik vanavond het beton uit de grond..
|
|
|
|
thomasv8 |
4-4-2011 16:43 |
Posts: 74 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: berus
Ook daar ga ik zo naar kijken.
Hopelijk race ik vanavond het beton uit de grond..
niet te hopen!
beton storten is ook weer zon put klusje
|
|
|
|
berus |
4-4-2011 19:46 |
Posts: 30 |
Helaas, het beton ligt er nog...
Ik heb het membraan eruit gehaald en zag dat de kleppen een tikkie open stonden. Losgeschroefd, schoongemaakt, omgedraaid en weer vast. Nu sluiten ze perfect. Hele zooitje weer gemonteerd met vloeibare pakking op de papieren pakkingen. Zeker geen valse lucht!
Vol goede moed testen, maar geen verschil.
Toen heb ik een andere grondplaat gemonteerd. Ontstekingstijdstip verschilt ongeveer 20 graden, MAARRR naar rechts, dus vroeger.
Maar goed, toch geprobeerd, startte meteen, maar weer niet vol gas. Het gekke was wel dat ie meer toeren kon maken dan toen ie op het juiste tijdstip stond, maar niet overtuigend vol gas.
Ik heb de stroboscoop erop gezet en toen bleek dat het tijdstip ongeveer 35 à 40 graden te vroeg was. Met deze grondplaat kan ie niet later gezet. Is dit dan een mt/mb ontsteking?
Ik begin nu dus mijn haren uit mijn kop te trekken, want ik zie hier geen logica meer in.
Roep al je suggesties maar, want ik kan alle hulp gebruiken.
|
|
|
|
thomasv8 |
5-4-2011 12:28 |
Posts: 74 |
andere ontsteking al geprobeerd?
|
|
|
|
berus |
6-4-2011 10:18 |
Posts: 30 |
Ja, zoals hierboven staat, maar dat maakte de zaak alleen maar erger.
Ik heb nu alles weer teruggebracht naar de setup zoals ik in het begin van dit topic beschreef en ga maar eens denken aan race cdi's ofzo.
Er zit nu in de 20mm carb. dus weer een 130 sproeier en daarmee gaat het al stukken beter. Met die kleinere sproeiers moest ik de choke erbij gebruiken, anders ging ie weer hoesten.
Maar dat is toch niet normaal, 130 sproeier met een standaard uitlaat?
Een vriend van me heeft ongeveer dezelfde setup, maar dan op een zundapp blok. Die rijdt met een 85 sproeier.
Zit dat verschil in het feit dat honda een membraan heeft en zundapp een zuiger gestuurde inlaat? Of maakt dat geen reet uit?
|
|
|
|
honda-mbx |
6-4-2011 10:22 |
Posts: 1688 |
als je je gas een beetje dicht knijpt, wil hij dan meer toeren draaien dan wanneer je volgas geeft?
Zoja: dan zit het hem carb
wanneer dat niet uitmaakt zou ik het eerder elektronisch zoeken.
Ps. ik heb dit zelfde een keer gehad, toen was de ontsteking spoel doorgeslagen, wat ik ook probeerde het toerental was max 8k.
Dit bericht is gewijzigd door honda-mbx op 6-4-2011 om 10:26 uur.
|
|
ik vlam je.. |
|
berus |
6-4-2011 10:25 |
Posts: 30 |
Jazeker, want volgas sputtert ie. Minder gas, of heel voorzichtig steeds meer gas gaat beter, maar zeker niet optimaal. Er moeten meer toeren uit te halen zijn.
Maar wat jij zegt is, dat ik nog grotere sproeiers moet proberen?
|
|
|
|
honda-mbx |
6-4-2011 10:32 |
Posts: 1688 |
sputteren is in de regel altijd een kleinere sproeier.
Maar goed, eigenlijk is het verstandiger om eerst te posten wat er precies aan de hand is:
- tot hoeveel toeren heb je geen problemen?
- wat is nu het maximale toerental
- wat voor cilinderkop zit er op ?
- wat voor uitlaat heb je? (standaard is namelijk ook expansie)
- is het wel zeker een GE2 belg?
- etc (wees specifieker)
Stel dat je brommer loopt nu 9k en je hebt geen belgische cilinder is dat heel normaal.
|
|
ik vlam je.. |
|
berus |
6-4-2011 10:40 |
Posts: 30 |
-Ik kom uit op max 7000, denk ik, want ik heb geen toerenteller.
-Wat vooral problemen geeft is het gas geven, ik kan hem niet open trekken, alleen heel voorzichtig steeds verder.
-Het is zeker een belg, want er zitten grotere spoelers in en uitlaat is ook groter en er zit een extra spoeler boven de inlaat.
-Uitlaat is standaard nsr
-Hoge druk cilinderkop
-Powerfilter lucht
-cdi is standaard nsr
nog meer?
|
|
|
|
XDr4g0nX |
6-4-2011 10:44 |
Posts: 3526 |
Wat voor carburateur heb je?
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
berus |
6-4-2011 10:45 |
Posts: 30 |
20mm Mikuni carburateur
|
|
|
|
honda-mbx |
6-4-2011 10:48 |
Posts: 1688 |
een originele NSR cilinder heeft ook spoeler boven de inlaat poort, alleen aan de afmetingen van de poorten kun je zien dat het een snelle GE2 is.
Ik weet zo niet tot hoeveel toeren een originele NSR uitlaat loopt, deze zal uiteindelijk de setup wel begrenzen.
Het is lastig op afstand te zeggen waar je probleem zit, het zou in de afstelling kunnen zitten van je brandstof - lucht of in je elektronica.
Ik zou er eerst voor zorgen dat je elektronica goed voorelkaar is, dus meet de kabels door en test het evt. op een andere brommer.
Vanuit daar verder gaan met de afstelling.
|
|
ik vlam je.. |
|
XDr4g0nX |
6-4-2011 10:53 |
Posts: 3526 |
Als ik het zo allemaal lees zou ik denken (hou me te goede) dat het gewoon een kwestie is van afstellen.
En anders is er ergens iets met je ontsteking aan de hand, denk aan vliegwiel net magnetisch genoeg meer, grondplaat verkeerd, pick-up spoel stuk.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
honda-mbx |
6-4-2011 10:55 |
Posts: 1688 |
Overgens is dit nog steeds het zelfde blok waar je vorige topic ook over ging (keerring die steeds losloopt)?
|
|
ik vlam je.. |
|
Dit topic is 3594 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|