Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NSR loopt slecht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 799 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64154 - NSR loopt slecht
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3604 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

berus 3-4-2011 18:29 Print topicpost

Posts: 30
Hallo, ik heb een probleem. Om te racen met mijn ultra lichte bakbrommer heb ik er een NSR blok onder geknutseld.

Set up: 6 bak, belgische GE2, 20mm Mikuni carburateur, 4-kleps membraan.

Nou wil hij dus heel snel klimmen in toeren, maar als ik het gas verder dan een kwart opentrek, gaat het mis. Meer gas is stikken, of verzuipen, daar lijkt het op. Hij doet het dan echt heel slecht met veel sputteren en backfire uit de carb. en af en toe een knal uit de uitlaat.

Nu heb ik verschillende dingen al geprobeerd, te weten. -Nieuwe bougie(want waar begin je anders?),
-2 verschillende cdi's(1 met vast tijdstip, 1 met curve);
-andere bobine;
-alle sproeiers van 65 tot 130;
-verschillende uitlaten(standaard, expansie, of zonder);
-ontsteking gemeten met stroboscoop(staat nu keurig op 'F');
-membraan ziet er goed uit;
-luchtinlaat meer en meer afgedekt;
-gasnaald in verschillende standen;
maar geen verschil.

Ik heb er een paar keer mee geprobeerd te rijden en dan wil hij heel graag heel hard, maar zoals gezegd, kan ik het gas niet ver genoeg opentrekken om er mee door te kunnen rijden. Het gewicht van de brommer is het probleem niet, want in z'n vrij heeft ie het probleem ook.

Wie o wie kan mij nuttige tips geven?
 

Marcooow 3-4-2011 18:30 Print reply

Posts: 5713
valse lucht?
 
faster than a bullet!
berus 3-4-2011 18:31 Print reply

Posts: 30
nope, al gechecked
 
Marcooow 3-4-2011 18:33 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: berus
nope, al gechecked


andere carb. proberen misschien
ik gok maar wat want je hebt al zoveel geprobeerd
 
faster than a bullet!
berus 3-4-2011 18:35 Print reply

Posts: 30
ik neem aan dat valse lucht bij de krukaskeerringen niet mogelijk is, want die zijn nieuw, maar hoe controleer je of die lekken? Ik heb ooit iets gehoord over rook blazen in je bougiegat?
 
Marcooow 3-4-2011 18:39 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: berus
ik neem aan dat valse lucht bij de krukaskeerringen niet mogelijk is, want die zijn nieuw, maar hoe controleer je of die lekken? Ik heb ooit iets gehoord over rook blazen in je bougiegat?


met deo, check voor de zekerheid of je carb. 100% geen valse lucht trekt


 
faster than a bullet!
berus 3-4-2011 18:44 Print reply

Posts: 30
deo, hmmm, ik zal er de roller eens overheen halen
ik heb het met remmenreiniger(wasbenzine) gedaan, maar geen effect.
Een andere carb zou kunnen, maar ik heb alleen een 12mm. Dat zou hetzelfde effect zijn als nu een kwart opentrekken. En dat reest niet zo goed...
 
berus 3-4-2011 22:39 Print reply

Posts: 30
Is het misschien de bedoeling dat zo'n belgische cilinder eerder ontsteekt dan op het F teken?
 
Frysk 3-4-2011 22:45 Print reply

Posts: 34928
zou niks uit moeten maken.

M'n MTX deedhetzelfde.. controleer je krukasspie eens, ding mag NIET beschadigd zijn en moet netjes in die inkeping in je krukas vallen.. direkt het vliegwiel ook even controleren of de spie daar in heeft zitten vreten.

Wat ook mogelijk is is dat je een Honda MT/MB vliegwiel op een NSR hebt, of net andersom
 
giggitybyte
berus 3-4-2011 23:03 Print reply

Posts: 30
Spietje heb ik gecontoleerd, maar was niks mis mee, ook in het vliegwiel.
Maar hoe zie ik of ik een mt/mb vliegwiel heb, en wat is daar anders aan dan een nsr vliegwiel?
 
berus 3-4-2011 23:12 Print reply

Posts: 30
Trouwens, het zou ook nog kunnen dat er een mt/mb grondplaat op zit. Hoe herken ik die t.o.v. een nsr grondplaat?
 
kenny77 3-4-2011 23:18 Print reply

Posts: 29286
Wat voor type 20mm mikuni carburateur heb je?

En wat voor gasnaald zit daar in?
(als het een is met externe sproeier kan het zijn dat je gasnaald te dik is, dan laat hij ook niet genoeg benzine door )

http://www.brommerfo...rint/reply/1/1389996
 
Frysk 4-4-2011 9:00 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: berus
Trouwens, het zou ook nog kunnen dat er een mt/mb grondplaat op zit. Hoe herken ik die t.o.v. een nsr grondplaat?


zitten een paar zéér kleine tekentjes op...
Moet je ikkejw ff inboxen, die heeft dat een tijdje geleden helemaal uitgezocht.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
ik ben het niet met joost eens,

mijn mtx sh vliegwiel is aan de buitenkant erg verroest (Doet het nog steeds goed hoor btw)
dus dacht ik van laat ik die van mijn mt er eens op zetten. die zag er wel mooi uit. maar die kwam dus niet boven de 5000rpm uit! toen we de mtx sh vliegwiel er op gedaan en toen maakte hij gewoon weer 11000rpm!

dus na mijn mening zit er wel degelijk verschil in. heb ze alleen nooit naast mekaar gehouden om te vergelijken.


Dit doet een NSR blok met een MT vliegwiel dus.
Het kan ook zijn dat je een imitatie ontsteking hebt, die kun je weggooien.
 
giggitybyte
candydogg 4-4-2011 10:05 Print reply
Posts: 34
membraamplaatje controleren dit kan wijzen op de bakefire en het half gas
 
Frysk 4-4-2011 10:09 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: candydogg
membraamplaatje controleren dit kan wijzen op de bakefire en het half gas


heeft hij al gedaan staat er
 
giggitybyte
berus 4-4-2011 15:23 Print reply

Posts: 30
ik heb het membraan gecontroleerd en ik zag 'm niet direkt openstaan in rust, maar misschien moet ik op iets anders letten waar ik geen weet van heb. Dus noem de tips maar, als het om membranen gaat.

Ik ga vanmiddag kijken hoe en wat het met de ontsteking.
 

Dit topic is 3604 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved