zo fftjes vast een beschrijving he, straks maak ik (indien gewenst) wel een schematje voor je:
Quote:
ik wil:
- voor en achter, groot en klein licht
- contactslot
- neutraallampje in cockpit
Licht:
Neem de gele draad die uit je blok komt, sluit hierop de spanningsregelaar/gelijkrichter aan, als je die geen hebt omdat hij uit 86 is, zou ik die gewoon eentje gaan halen, werkt heel handig. hoe je deze aan sluit vind je in de verlichting FAQ. De gele draad laat je na de aftapping naar de spanningsregelaar doorlopen naar je lichtknop, sluit hem daar ook op geel aan, het witte draadje uit je lichtknop sluit je op je lamp aan (normaal licht) en het blauwe draadje sluit je ook op je lamp aan (blauw draadje, groot licht), verder sluit je de groene draad uit je lamp aan op de massa (groene draad uit blok of op frame)
Je achterlicht sluit je aan op de massa (groen) en op de BRUINE draad uit je lichtschakelaar. Als je wilt kun je hierop ook je tellerverlichting aansluiten, aangezien dit gelijk met je achterlicht moet branden.
dat was het voor het licht, nu komt het contactslot:
zoek een zwart/witte draad die uit je cdi komt, trek deze door naar je contactslot -> zwart wit en sluit hem aan. sluit de groene draad uit je contactslot aan op de groene draad (massa) en je contactslot werkt.
neutraal lampje:
- hier moet je even iets afwijkends doen van normaal:
sluit de zwarte draad uit je neutraal lampje aan op de gele draad (van verlichting, na gelijkrichter/spanningsregelaar) bij je lichtschakelaar, sluit dat andere draadje (meen groen/rood) aan op het pinnetje dat langs je vliegwiel uit je blok komt. Als je brommer in de vrij staat dan maakt de wals conctact met dat pinnetje en geeft zo massa door.
hopelijk lukt het wat met de beschrijving die ik je heb gegeven.
*let op*
sluit de spanningsregelaar goed aan, zorg dat hij goed contact maakt met de massa (groen), anders fikt je hele licht door...