Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Mt5 afstellen...?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1016 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64147 - Mt5 afstellen...?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3302 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

reneotten 2-4-2011 12:25 Print topicpost
Posts: 120
hallo
ik heb deze week een honda mt5 gekocht. met een mikuni carb. weet niet of dat standaard is? en er zit een originele luchtfilter op maar met een schuimfilter erin en een groot gat aan de achterkant. uhm hoe kan ik dit afstellen?

als hij warm is, begint de uitlaat te poffen/ploppen xD
en als ik vol gas geef valt hij weg. is dit teveel lucht?
 

Marcooow 2-4-2011 16:50 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: reneotten
hallo
ik heb deze week een honda mt5 gekocht. met een mikuni carb. weet niet of dat standaard is? en er zit een originele luchtfilter op maar met een schuimfilter erin en een groot gat aan de achterkant. uhm hoe kan ik dit afstellen?

als hij warm is, begint de uitlaat te poffen/ploppen xD
en als ik vol gas geef valt hij weg. is dit teveel lucht?


standaart zit er geen mikuni op een honda mt maar mikuni is wel een goed merk dus je hoeft je geen zorgen te maken

kun je misschien een foto maken van het luchtfilter, ter verduidelijking?
 
faster than a bullet!
-CrJarvin- 2-4-2011 18:07 Print reply

Posts: 362
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: reneotten
hallo
ik heb deze week een honda mt5 gekocht. met een mikuni carb. weet niet of dat standaard is? en er zit een originele luchtfilter op maar met een schuimfilter erin en een groot gat aan de achterkant. uhm hoe kan ik dit afstellen?

als hij warm is, begint de uitlaat te poffen/ploppen xD
en als ik vol gas geef valt hij weg. is dit teveel lucht?



dat gat hoort, daar stroomt de lucht naar binnen, en dan gaat het in een bocht door je filter heen. misschien is het slim om een binnenspatbord te kopen, dat zet je dan voor je luchtfilter. deze zorgt ervoor dus dat er geen modder/water naat binnen word gegooit en dat alle rotzooi niet boven je luchtfiloter gaat zitten maar tegen die binnenspatbord/plastic kap gaat zitten.

en kun je van dat ploffen een filmpje maken?
bij teveel lucht zou hij na dat je gas hebt gegeven heel langzaam in toeren gaan terug lopen of zelfs blijven hangen.


 
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder?
ChielTZR 2-4-2011 18:36 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -CrJarvin-
[...]


afbeelding
dat gat hoort, daar stroomt de lucht naar binnen, en dan gaat het in een bocht door je filter heen. misschien is het slim om een binnenspatbord te kopen, dat zet je dan voor je luchtfilter. deze zorgt ervoor dus dat er geen modder/water naat binnen word gegooit en dat alle rotzooi niet boven je luchtfiloter gaat zitten maar tegen die binnenspatbord/plastic kap gaat zitten.

en kun je van dat ploffen een filmpje maken?
bij teveel lucht zou hij na dat je gas hebt gegeven heel langzaam in toeren gaan terug lopen of zelfs blijven hangen. of gewoon moeten wegvallen




enne, staat je ontsteking niet te laat?


 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
reneotten 2-4-2011 18:44 Print reply
Posts: 120
tis al opgelost, heb schuimfilter gehaald, en hij rijd nu prima, alleen hij loopt heel hoog in toeren, ik weet niet in hoe verre dat slecht is? maar de tandwiel verhouding is 13-52 als ik 14 erop doe merk je dan veel verschil?
 
ChielTZR 2-4-2011 18:46 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: reneotten
tis al opgelost, heb schuimfilter gehaald, en hij rijd nu prima, alleen hij loopt heel hoog in toeren, ik weet niet in hoe verre dat slecht is? maar de tandwiel verhouding is 13-52 als ik 14 erop doe merk je dan veel verschil?


je merkt het wel idd
als hij veel overtoeren maakt doe je 15 voor.

zat je vorige filter helemaal dicht, dat je een nieuw filter haalt?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
mx-jacob 2-4-2011 18:46 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: reneotten
tis al opgelost, heb schuimfilter gehaald, en hij rijd nu prima, alleen hij loopt heel hoog in toeren, ik weet niet in hoe verre dat slecht is? maar de tandwiel verhouding is 13-52 als ik 14 erop doe merk je dan veel verschil?



miss moet je je stationair wat naar beneden draaien
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
ChielTZR 2-4-2011 18:48 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jacobvandervoort
[...]



miss moet je je stationair wat naar beneden draaien


stationair verandert niks aan toerental bovenin. (als de ts dat igg bedoelt).
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
mx-jacob 2-4-2011 18:49 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


stationair verandert niks aan toerental bovenin. (als de ts dat igg bedoelt).



ik denk dat hij bedoelt dat hij zonder gas te geven ook hoog in de touren loopt.
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
ChielTZR 2-4-2011 18:50 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jacobvandervoort
[...]



ik denk dat hij bedoelt dat hij zonder gas te geven ook hoog in de touren loopt.


waarom zou ie er dan de tandwielverhoudingen bij zetten?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
mx-jacob 2-4-2011 18:51 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


waarom zou ie er dan de tandwielverhoudingen bij zetten?



idd ik denk dat je gelijk hebt
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
reneotten 2-4-2011 18:51 Print reply
Posts: 120
stationair loop hij niet hoog in toeren, hij loopt niet stationair, en als ik de stationnairschroef indraai kan ik het gas niet meer omdraaien? had ik geprobeerd maar kan gas dan neit meer draaien dus, hij schiet tijden optrekken snel hoog in toeren dat bedoel ik, dan voelt het alsof de koppeling ''slipt''
 
ChielTZR 2-4-2011 18:53 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: reneotten
stationair loop hij niet hoog in toeren, hij loopt niet stationair, en als ik de stationnairschroef indraai kan ik het gas niet meer omdraaien? had ik geprobeerd maar kan gas dan neit meer draaien dus, hij schiet tijden optrekken snel hoog in toeren dat bedoel ik, dan voelt het alsof de koppeling ''slipt''


dan meot je draaien aan de stationair schroef als je gas geeft.
anders dan klemt de schroef je gasschuif inderdaad tegen de wand van de carb.

Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 2-4-2011 om 18:54 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
reneotten 2-4-2011 18:53 Print reply
Posts: 120
gedaan, maar dan kan ik alsnog het gas niet omdraaien, of bedoel je volgas geven en dan eraan draaien?
 
-CrJarvin- 2-4-2011 19:59 Print reply

Posts: 362
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: reneotten
gedaan, maar dan kan ik alsnog het gas niet omdraaien, of bedoel je volgas geven en dan eraan draaien?


ik denk teveel benzine. speel eens met je luchtschroef. in is minder lucht, uit is meer lucht.
 
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder?
reneotten 3-4-2011 0:55 Print reply
Posts: 120
maakt niet uit komt nog wel. heb geprobeerd gas vol open en dan aandraaien maar dan draait hij gewoon vast die gasschuif? wtf
 

Dit topic is 3302 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved