Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda mb iets opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1086 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64122 - Honda mb iets opvoeren
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 9888 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Meathausen 1-4-2011 12:11 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: youri-am6
Die er een 5 of 6bak in, met 5 bak reed ik 60 windje mee 65
je kan ook nog hoge drukkop erop doen dan kan je misschien 1 of 2 tandjes kleiner achter doen. Is iig goed te doen.


Hij zei toch dat hij op top in z'n powerband zat, dus andere vertanding helpt weinig, hogedruk kop alleen zal het verschil niet maken.

 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Marcooow 1-4-2011 17:10 Print reply

Posts: 5713
koop een 50cc airsal, stel je brommer opnieuw af, daarna inrijden en je gaat zeker wel 60/65

klaar
 
faster than a bullet!
blair 2-4-2011 0:30 Print reply
Posts: 150
Vergeet niet om een airsal af te werken, die dingen zijn gewoon kwalitatief uitermate teleurstellend uit de doos. De poorten van de cilinder zijn er zowat uitgehakt met een bijtel en de zuiger heeft scherpe randen die de olie van je je cilinderwand afschrapen. Tenzij er iets verranderd is in 10 jaar tijd.

Vroeger haalden we met een standaard cilinder en luhoa uitlaat al 70 km/h icm de juiste vertanding en onbegrensd luchtfilter en 13mm keihin. Misschien moet je je brommer eens beter afstellen, het kan goed dat je eens een anders sproeier moet proberen of wat met je grondplaat van je ontsteking moet spelen, dat is een stuk goedkoper dan een andere cilinder monteren...
 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm
Marcooow 2-4-2011 0:41 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: blair
Vergeet niet om een airsal af te werken, die dingen zijn gewoon kwalitatief uitermate teleurstellend uit de doos. De poorten van de cilinder zijn er zowat uitgehakt met een bijtel en de zuiger heeft scherpe randen die de olie van je je cilinderwand afschrapen. Tenzij er iets verranderd is in 10 jaar tijd.

Vroeger haalden we met een standaard cilinder en luhoa uitlaat al 70 km/h icm de juiste vertanding en onbegrensd luchtfilter en 13mm keihin. Misschien moet je je brommer eens beter afstellen, het kan goed dat je eens een anders sproeier moet proberen of wat met je grondplaat van je ontsteking moet spelen, dat is een stuk goedkoper dan een andere cilinder monteren...


airsal heeft wel standaart al een best brede uitlaatpoort, zon airsal is ook laagtoerig toch? (jij hebt er ervaring mee dacht ik)
 
faster than a bullet!
blair 2-4-2011 0:50 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


airsal heeft wel standaart al een best brede uitlaatpoort, zon airsal is ook laagtoerig toch? (jij hebt er ervaring mee dacht ik)


Klopt, airsal is inderdaad behoorlijk laagtoerig, de uitlaatport is erg laag en breed. In principe is het geen slechte keuze voor de eissen die de topicstarter stelt. Maar ik denk dat dat met een standaardcilinder ook haalbaar moet zijn.

ALs dat met een standaardcilinder niet haalbaar is is er naar mijn mening iets niet goed afgesteld oid. Dat zal de topicstarter toch in orde moeten krijgen, de kans is groot dat de prestaties anders nog steeds tegen vallen met een airsal.
 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm
the mechanic 10-4-2011 22:37 Print reply
Posts: 59
zo goedenavond heren

Even een update na een avond sleutelen het is de hm 167 geworden ik kon een hele mooie kopen voor 70 euro incl zuiger, piston pen en pakkingen, en vers gereviseerd.

dus mijn setup is nu
kahein 13 sproeier 96
hm 167 cilinder
hm 167 kop (zgn hoge druk kop)
luhao pijp
orri luchtfilter ruime bocht

en dat rijdt.. wat een fijne cilinder hij is idd erg snel tikte vanmiddag alweer de 70 aan
das iets te hard naar mijn smaak
toen heb ik voor een tandwiel elf geplaatst en liep hij iets langzamer

plan vanaf nu

eerst lekker inrijden en daarna iets begrenzen

ik weet dat er al vele toppics zijn gemaakt maar alle tips zijn welkom

deze jongen gaat lekker pitten
 

Dit topic is 9888 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved