JB1 |
30-3-2011 21:43 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
juist ja, een maat van mij zou een mb krijgen met een 4takt am7 blok. dus als je dat gelul gewend bent ga je voor wat zekerheid, snap je?
en ik zal ff in het membraamhuis kijken JB1
Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 30-3-2011 om 21:43 uur.
Aan de buitenkant, niet de binnenkant!
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
30-3-2011 21:44 |
Posts: 1558 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Aan de buitenkant, niet de binnenkant!
ik zag het toen ik had gepost, vandaar de edit
|
|
I Can Play With Madness |
|
Marcooow |
30-3-2011 21:45 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]
Aan de buitenkant, niet de binnenkant!
membraam? bij de uitlaat aan de onderkant, daar staat zeta als het goed is
is het een parmakit dan staat het er schuin aan de onderkant op
|
|
faster than a bullet! |
|
Robin 1993 |
30-3-2011 22:42 |
Posts: 1234 |
als je een 50cc dmp erop zet loopt die ook niet hard, 65 is wel te halen en lijkt mij de beste/eenvoudigste oplossing. Is niet duur en loopt opzich niet heel snel verrot (mits je hem wel goed inrijd als die nieuw is!)
|
|
!!2 takt!! |
|
De Schout |
30-3-2011 22:49 |
Posts: 5327 |
wilde voor m'n nsr ongeveer de zelfde eigenschappen toen ik er af en toe meer naar breda tufte. heb een originele cilinder opgeboord naar 45mm en heel licht bewerkt. dit liep dan met 13mm ori ontgrensde pijp en 4 bakje 65/70km/h en had nog een redelijk koppel door de paar cc's extra.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
the mechanic |
31-3-2011 8:49 |
Posts: 59 |
Goede morgen idereen
De zeta van leertouwer is een ruilcilinder dus een 2e hands
ze hebben daar in principe alles te koop hoor
haal daar ook alles voor mijn px
Ja idd de reden dat ik inderdaad liever een andere cilinder wil is dat ik niet super vertrouw in mijn cilinder kunsten.
heb het vroeger wel bij de sobw gedaan maar daar had ik gewoon een poortmap van van helden voor gebruikt.
Bovendien is dat een hoop werk en tijd is voor mij helaas een schaars goed (werk 60 uur in de week)
De cilinders die genoemd worden Dmp en airsal
dat zijn toch een soort van imi cilinders? dus alu koelribben met gietijzeren bus?
zijn die echt zo betrouwbaar? imi cilinders heb ik namenlijk wel slechte ervaring mee.
Als de top daarmee echt 65 is zoals gezegt hier ben ik er toch, als de kwaliteit echt zo goed is tenminste.
|
|
|
|
Robin 1993 |
31-3-2011 21:17 |
Posts: 1234 |
De cilinders die genoemd worden Dmp en airsal
dat zijn toch een soort van imi cilinders? dus alu koelribben met gietijzeren bus?
zijn die echt zo betrouwbaar? imi cilinders heb ik namenlijk wel slechte ervaring mee.
Als de top daarmee echt 65 is zoals gezegt hier ben ik er toch, als de kwaliteit echt zo goed is tenminste.
Airsel is opzich een aardig goed merk wat betreft cilindertjes, alluminium wand en slijten niet hard 100 kmh inrijden en je hebt lang plezier van die cilnder, dmp daarintegen is wel imi, lopen snel vast dus inrijden is met zo'n ding echt een wet ( echt 500 km inrijden) anders heb je niet lang plezier van die dmp. Dus leg er 2 a 3 tientjes bij en je hebt een mooie airsel cilinder die eigenlijk veel beter zijn dan die dmp
Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 31-3-2011 om 21:18 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 31-3-2011 om 21:19 uur.
|
|
!!2 takt!! |
|
Gerard1793 |
31-3-2011 21:27 |
Posts: 4006 |
Dmp loopt helemaal niet zo snel vast. Mijne is een keer warm gelopen na 2k km, maar dat was mn eigen schuld. Daarna heb ik er nog 5k km mee gereden, maar ik was na ongeveer 4k km wel aan een nieuwe zuiger toe.
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
Robin 1993 |
31-3-2011 21:32 |
Posts: 1234 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Dmp loopt helemaal niet zo snel vast. Mijne is een keer warm gelopen na 2k km, maar dat was mn eigen schuld. Daarna heb ik er nog 5k km mee gereden, maar ik was na ongeveer 4k km wel aan een nieuwe zuiger toe.
Ik bedoel te zeggen dat airsal ten opzichte van dmp veel beter is, airsal loopt helemaal zelden vast. Terwijl ik een dmp en een airsal had en bij mij was me dmp na 500 km al echt goed versleten terwijl die airsal er nu al 3000 km opzit en nog niks versleten is. En de ervaring is van mij toch wel dat dmp goedkoop is en vooral heel snel slijt/vastloopt. Vriend van me had ook een dmp,zat zo vast
|
|
!!2 takt!! |
|
Gerard1793 |
31-3-2011 21:42 |
Posts: 4006 |
Als die DMP na 500 km al versleten is doe je iets niet goed. Zijn prima cilindertjes voor dat geld, alleen de afwerking had iets beter gemogen.
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
Marcooow |
31-3-2011 21:45 |
Posts: 5713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Als die DMP na 500 km al versleten is doe je iets niet goed. Zijn prima cilindertjes voor dat geld, alleen de afwerking had iets beter gemogen.
inderdaad, ik had 2 jaar gereden met een 70cc imitatie (dmp misschien) en toen was die ook echt versleten op een crossbrommer dan wel, en de cilinder was netjes ingereden
|
|
faster than a bullet! |
|
Robin 1993 |
31-3-2011 22:06 |
Posts: 1234 |
naja, kijk als je niet al te hard wil gaan rijden met zo'n dmp dan kan je er indd goed meer rond rijden als die goed ingereden is, bij mij draaide die ook flink wat toeren dus dat zal ook meegeholpen hebben hem naar de gallemiezen te helpen. Het maakt mij verder ook niet uit hoor wat hij koopt, alleen ik zou voor airsal gaan maar ieder zijn eigen mening
|
|
!!2 takt!! |
|
BenjaminDG |
31-3-2011 22:07 |
Posts: 4605 |
Anders een standaard 80cc blok?
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
mini89 |
31-3-2011 22:38 |
Posts: 495 |
|
|
|
|
youri-am6 |
1-4-2011 10:59 |
Posts: 2 |
Die er een 5 of 6bak in, met 5 bak reed ik 60 windje mee 65
je kan ook nog hoge drukkop erop doen dan kan je misschien 1 of 2 tandjes kleiner achter doen. Is iig goed te doen.
|
|
|
|