Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda mb iets opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 806 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64122 - Honda mb iets opvoeren
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 9909 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JB1 30-3-2011 15:53 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


en waarom dan wel? een hm167 lijkt me juist onverwoestbaar want je kan hem vaak genoeg laten honen en een zeta niet

als de wand op is van een zeta, wat wil je er dan nog mee? dan kun je hem wel wegflikker want een nieuwe chrome wand kan in nederland er niet ingezet worden en dus zal je een nicasil laag erin moeten laten zetten voor boven de 100 euries en de zuiger nog niet meegerekent


Als de wand op is inderdaad.
Moet je flink voor kloten wil je dat voor elkaar krijgen.

Waarom denk je dat die cilinders na 20 jaar nog steeds regelmatig op een MT/MB gespot worden?

Juist, omdat ze robuust waren.
Het is zo zonde dat ik nog geen zuiger heb voor mijn Zeta 110
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Marcooow 30-3-2011 15:54 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Als de wand op is inderdaad.
Moet je flink voor kloten wil je dat voor elkaar krijgen.

Waarom denk je dat die cilinders na 20 jaar nog steeds regelmatig op een MT/MB gespot worden?

Juist, omdat ze robuust waren.
Het is zo zonde dat ik nog geen zuiger heb voor mijn Zeta 110


waarom zie je nog wel is cilinders die nog nieuw zijn en al 20 jaar oud zijn? omdat ze niet gebruikt worden, net zoals misschien met sommige zeta cilinders

en de meeste zeta cilinders zijn wel vergaan, voor mt
 
faster than a bullet!
the mechanic 30-3-2011 16:11 Print reply
Posts: 59
@jb1 de zeta is gewoon verkrijgbaar bij leertouwer wel prijzig 120 euro

dus de opties zijn als volgt

1. de hm 166 aanpassen
voor: goedkoop, precies snelheidswinst die ik wil
nadeel: weinig ervaring met cilinders aanpassen.
vind het eigenlijk stiekem ook wel zonde om een helemaal orri cilinder hm 166 in zeer goede staat aan te passen. ze worden toch wat schaarser

2. een aangepaste cilinder zien te vinden. iemand?

3. een zeta cilinder vinden
voor robuust,
tegen duur, schaars, veels te snel

4. een hm 167 cilinder monteren.
voor goedkoop,laagtoerig ben gek op orri delen
tegen supersnel

mhh ik zit nu helemaal vast.

ik nijg wel naar de 167 cilinder.
maar dan moet ik eerst weten of 2 tandjes voor kleiner dan normaal = ongeveer 10 km
voor teveel overtoeren zorgt zo ja wat daar aan te doen valt

kiezen is nooit mijn sterkste kant geweest

mvg
The mechanic
 
JB1 30-3-2011 16:13 Print reply

Posts: 14881
Ik ga even contact met je opnemen met een jongen uit dalfsen of hij zijn HM166 nog heeft liggen. Is ooit 78km/h uit getrokken.

Rijdt nog rustig volgens mij.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
the mechanic 30-3-2011 16:18 Print reply
Posts: 59
is goed Jb1 als de cilinder nog goed is dan heb ik zejer intresse pm mij maar

Wat bedoel je precie met rijdt nog rustig?

Dit bericht is gewijzigd door the mechanic op 30-3-2011 om 16:19 uur.
 
JB1 30-3-2011 16:20 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: the mechanic
is goed Jb1 als de cilinder nog goed is dan heb ik zejer intresse pm mij maar

Wat bedoel je precie met rijdt nog rustig?

Dit bericht is gewijzigd door the mechanic op 30-3-2011 om 16:19 uur.


Geen 3 toeren tellende powerband
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
PRO TUNING 30-3-2011 16:59 Print reply

Posts: 4000
Monteer een 50 cc Airsal cilinder + je standaard kop dit zal zo`n 65 - 70 km halen.

Monteer om de 5000 km een nieuwe zuiger en je hebt jaren lang plezier voor weinig geld.
 
mini89 30-3-2011 18:28 Print reply

Posts: 495
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


en waarom dan wel? een hm167 lijkt me juist onverwoestbaar want je kan hem vaak genoeg laten honen en een zeta niet

als de wand op is van een zeta, wat wil je er dan nog mee? dan kun je hem wel wegflikker want een nieuwe chrome wand kan in nederland er niet ingezet worden en dus zal je een nicasil laag erin moeten laten zetten voor boven de 100 euries en de zuiger nog niet meegerekent

de orginele standaard cilinder gewoon de uitlaatpoort met grove frees groter maken en boven de inlaat ovaaltjes een gat van 6 boren loopt die makelijk 60 65 km met hoge betrouwbaarheid
werd vroeger bij koeirierdingen gedaan

 
RikDT50MX - Nieuws Poster 30-3-2011 20:21 Print reply

Posts: 1558
tis missschien niet helemaal ontopic, maar weet iemand of dit idd een zeta is, een vriend van me zij nl. ook al dat dit een zeta is, als dat zo is wil ik er eigenlijk wel vanaf omdat ik toch geen mb/mt heb
cilinder
 
I Can Play With Madness
Marcooow 30-3-2011 20:49 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
tis missschien niet helemaal ontopic, maar weet iemand of dit idd een zeta is, een vriend van me zij nl. ook al dat dit een zeta is, als dat zo is wil ik er eigenlijk wel vanaf omdat ik toch geen mb/mt heb
cilinder


ik heb het je al gezegt denk je dat ik uit me nek lul?
 
faster than a bullet!
Marcooow 30-3-2011 20:51 Print reply

Posts: 5713
120 euro voor een zeta? ik denk voor een parmakit, zeta maakt geen cilinders meer en ik denk niet dat er nog stabels nieuwe 50cc zeta`s liggen

zoals pro tuning zegt, wil je zonodig een andere cilinder, misschien omdat je bang bent dat je deze cilinder verneukt met het tunen/bewerken, koop dan een airsal

die zijn ook niet hoogtoerig en 60/65 zul je dan wel halen
 
faster than a bullet!
RikDT50MX - Nieuws Poster 30-3-2011 21:39 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]


ik heb het je al gezegt denk je dat ik uit me nek lul?


sorry, k wou je niet beledigen, ik ben hier ook nog maar net. ik weet ook niet wie het meestal wel goed heeft en wie niet, ik heb mensen bij mij op school waarbij je het nooit zeker weet of het klopt. dus ik denk ik vraag nog eens wat anderen.
 
I Can Play With Madness
Marcooow 30-3-2011 21:40 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
[...]


sorry, k wou je niet beledigen, ik ben hier ook nog maar net. ik weet ook niet wie het meestal wel goed heeft en wie niet, ik heb mensen bij mij op school waarbij je het nooit zeker weet of het klopt. dus ik denk ik vraag nog eens wat anderen.


haha, snap je wel (stukje zekerheid bedoel je )
 
faster than a bullet!
JB1 30-3-2011 21:42 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
tis missschien niet helemaal ontopic, maar weet iemand of dit idd een zeta is, een vriend van me zij nl. ook al dat dit een zeta is, als dat zo is wil ik er eigenlijk wel vanaf omdat ik toch geen mb/mt heb
cilinder


Even schoonmaken bij het membraanhuis met een tandenborstel (Tot aan een stukje in de koelribben.
Meestal staat het aan de rechterkant (als je naar het memraanhuis kijkt )
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
RikDT50MX - Nieuws Poster 30-3-2011 21:42 Print reply

Posts: 1558
juist ja, een maat van mij zou een mb krijgen met een 4takt am7 blok. dus als je dat gelul gewend bent ga je voor wat zekerheid, snap je?

en ik zal ff in het membraamhuis kijken JB1

Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 30-3-2011 om 21:43 uur.
bij het membraamhuis bedoelde ik.


Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 30-3-2011 om 21:43 uur.
 
I Can Play With Madness

Dit topic is 9909 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved