Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda mb iets opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1060 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64122 - Honda mb iets opvoeren
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 9824 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

the mechanic 30-3-2011 14:11 Print topicpost
Posts: 59
Goede middag iedereen

ik had een vraag: Met mijn huidige setup komt mijn mb maar tot de 50 waardoor/waarom/wat doe ik fout?

het antwoord kwam ik heel vaak tegen in de search
met de huidige setup (cilinder vooral) is dit ongeveer de max

toen rees er een nieuwe vraag
hoe kan ik een mb rond de 60/65 laten lopen
het liefst laagtoerig

zelf zat ik te denken aan een hm167 cilinder en licht vertanden maar dan draait hij al snel overtoeren

dus iemand nog een brilliant idee hoe ik dit makkenlijk voor elkaar kan krijgen

Ben technisch vaardig en heb een complete werkplaats tot mijn beschikking, het probleem is alleen dat mijn ervaring strekt van standaart opbouwen of zo hard mogenlijk laten lopen maar met iets opvoeren heb ik geen ervaring

het is niet de bedoeling dat hij harder gaat lopen ik werk namenlijk tegenover een politie bureau

settup
Orri kehein 13 mm
onbegrenst membraam met carbon plaatjes 2 plaat
hm 166 cilinder nieuwe zuiger+ veren
luhao 50cc ruime bocht (nieuw)
orri luchtfilter
hoge drukkop
orri luchtfilter met ruime bocht binnen en buiten

Max toerental 8000/9000 toeren
hij loopt leeg in zijn 4 Blijft net in zijn powerband hangen (dus zwaarder vertanden geen optie bij lichtere vertanding zakt ook de top)
max snelheid 45-50

al nagekeken
afstelling goed tot rijk Stottert iets voor powerband (houdt dus niet in)
bougie h7s mooi droog en zwart bruin (iets te rijk maar dat is goed met zoveel nieuwe onderdelen)
balans as goed
bak goed
geen valse lucht
geen verkoolde uilaatpoort
nieuw luchtfilter
kopeling iets versleten maar slipt niet!
wiellagers zijn ook strak
geen spelling op big of smal end lagers
geen spelling op krukaslagers
nieuwe olie
nieuwe tandwielen + ketting
bobine doorgemeten

dus wie o wie wil woor mij wat tijd en grijze cellen vrijmaken om mij te helpen met goede tips en ideeen

met vriendenlijke groet
the mechanic
 

kenny77 30-3-2011 14:17 Print reply

Posts: 29286
cilinder iets bewerken en dan eventueel 1 tandje voor groter.
 
Aprilia RX 50 2003 30-3-2011 14:18 Print reply

Posts: 6717
lopen je remmen niet gewoon heel hard aan?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Ruben2311 30-3-2011 14:23 Print reply

Posts: 1055
Steeds verbaas ik me weer hoe langzaam die MB/MT/MTX"en zijn.
 
Half the strokes, double the power!
kenny77 30-3-2011 14:25 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Steeds verbaas ik me weer hoe langzaam die MB/MT/MTX"en zijn.


Regels van vroeger.
Toen hadden ze niet een ring in de uitlaat, de cilinders zijn gewoon super sloom gemaakt.

En natuurlijk ook de techniek van 30 jaar geleden.
Er zijn ook genoeg honda's die zeker snel zijn.
Je hebt alleen niet zo veel ontwikkelde opvoer spullen, als voor de nieuwe brommers, heel logisch dus.
 
the mechanic 30-3-2011 14:28 Print reply
Posts: 59
@ aprillia rx nee de remmen lopen niet aan
klauw voor geriviseerd nieuwe rubbers bus en platen
achter nieuwe schoen pus veren plus remstang plus hulpveer voor voetrem
loopt in zijn vrij zo makkenlijk als een fiets

@ kenny77iets bewerken?
bedoel je daarmee de uitlaatpoort iets opwerken of de poort mapping iets aanpassen?

graag iets specifieker,

heeft er dan iemand een poortmapje voor me? met maatvoeringen

Heb trouwens liever een iets minder arbeids intensieve oplossing

Wat is jullie ervaring met een hm167 cilinder wat word dan ruwweg zijn top zonder overtoeren?

Meer sugesties zijn van harte welkom

Met vriendenlijke groet
The mechanic
 
kenny77 30-3-2011 14:33 Print reply

Posts: 29286
De poorten inderdaad aanpassen.
Ik denk dat als je alleen de uitlaatpoort aanpast al een stukje geholpen bent.
Al blijven de rest van de poorten natuurlijk ook klein en je mist de boostpoort.

Hm167 erop zetten kan natuurlijk ook, al zou ik niet kunnen zeggen of hij dan harder loopt.
Maar dat is ook weer terug te voeren.

Mag wel gezegd worden dat je een super topic hebt aangemaakt, mooi duidelijk.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 30-3-2011 om 14:33 uur.
 
JB1 30-3-2011 15:09 Print reply

Posts: 14881
Zeta cilinder zoeken.
Goed cilindertje voor wat je zoekt/wilt.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
the mechanic 30-3-2011 15:09 Print reply
Posts: 59
of- toppic
@kenny Als eerste dank je wel voor het compliment, ik ben van mening dat het als vragensteller de bedoeling is dat je zo duidenlijk en helder mogenlijk bent. je vraagt tenslotte of iemand zijn kostbare tijd wil vrijmaken voor jou.

@ ruben 2311
idd orriginele honda's zijn niet de snelste

maar je kan ze met de juiste technieken verschrikenlijk hard laten lopen kijk maar naar de oude sowb sportklasse luchtgekoeld 99% honda mb/mt
daar liepen ze harder dan menig onbegrenste moderne brommer, en mits ze niet verbeunt zijn zijn het hele betrouwbare en betaalbare brommers

On-topic
wat ik weet van een hm167 cilinder is dat dit een zgn belgische cilinder is van honda, en dat het een erg snelle cilinder is.

heeft iemand ervaring met deze cilinders? een ruwe schatting van de top zou me al helpen

Met terugvoeren weet ik alleen de volgende opties
1. een ring in de uitlaat. dit heb ik nooit zon fijne oplossing gevonden dit zorgt er volgens mij voor dat je snel een ophoping van kool hebt rond die ring.

2. een electronische begrenzer, dit is niet fijn voor je cdi en bobine volgens mij.
bovendien is dit net zo strafbaar als verschrikenlijk opvoeren


Als er nog betere terugvoer optie zijn hoor ik het graag

met vriendenlijke groet
The mechanic
 
JB1 30-3-2011 15:16 Print reply

Posts: 14881
Hm167 geeft met een vierbak een topsnelheid van zeker 75km/u +

Wat ik je net al vertelde is dat een Zeta cilinder (zeer, zeer zeldzaam) een goede oplossing is.
Verder zou je nog een DMP50 kunnen monteren, die is wel wat pittiger dan de Zeta, maar is een prima cilinder verder.

Laagtoerig gaat helaas niet zo mooi op een 50cc tweetakt.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Steeds verbaas ik me weer hoe langzaam die MB/MT/MTX"en zijn.


Steeds verbaas ik me er weer over hoe kortzichtig Derbi rijders zijn.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
WestlandMB 30-3-2011 15:22 Print reply

Posts: 1338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: the mechanic
of- toppic
@kenny Als eerste dank je wel voor het compliment, ik ben van mening ------------
met vriendenlijke groet
The mechanic



Ik heb zelf met een airsal 70cc gereden, deze maakte ook niet enorm veel toeren, en had best wel wat kracht onderin wat erg lekker rijd.

Ging bij mij 80km/u ongeveer, maar dan had ik ook wel een 20mm mikuni carburateur en een proma uitlaat en een ontgrensde luchtfilter.

Misschien dat die met een luhao en 13mm wat minder hard gaat, en dan kan je eventueel weer kleine luchtfilterslangen gebruiken.

Dit bericht is gewijzigd door WestlandMB op 30-3-2011 om 15:22 uur.
 
Marcooow 30-3-2011 15:37 Print reply

Posts: 5713
ik denk al je de cilinder wat aanpast dat je dan wel 60/65 gaat halen

maak een poortmapje en post die hier, dan kunnen we zo zien wat er verandert moet worden
 
faster than a bullet!
the mechanic 30-3-2011 15:44 Print reply
Posts: 59
@ JB1 Wat ik net overal las was dat zeta cilinders (search)
1. nergens meer te vinden zijn en duur zijn
2. rete snel zijn
3. redenlijk hoog toerig zijn

Aan wat voor een top moet ik met die cilinder denken

Mischien dat leertouwer ze nog heeft ga ik morgen wel even langs

Maar als ze sneller zijn dan een hm167 kan ik toch beter voor die kiezen?

@westland mb 70cc is geen optie voor mij dan ga ik zeker boven de 65
De luchtfilterslangen vervangen heeft nouwenlijks nut je maakt alleen dan het afstellen moeilijker volgens mij.

@Marcoow
de hm 166 cilinder is helemaal orrigineel.
ik wil hem er thuis best wel even aftrekken om een mapje te maken
maar dan moet je wel wachten tot zaterdag ivm werk en mogenlijkheid tot scannen

mhh wat ik me net zit af te vragen iedreen zegt overtoeren zijn slecht.

overtoeren is eigenlijk dat je blokje met een te lichte belasting teveel toeren draait waardoor alles sneller slijt en te heet word toch

is daar eigenlijk niet een oplossing voor

bijv een begrensde cdi erin?

Mvg
the mechanic

Dit bericht is gewijzigd door the mechanic op 30-3-2011 om 15:56 uur.
 
Marcooow 30-3-2011 15:46 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: the mechanic
@ JB1 Wat ik net overal las was dat zeta cilinders (search)
1. nergens meer te vinden zijn en duur zijn
2. rete snel zijn
3. redenlijk hoog toerig zijn

Aan wat voor een top moet ik met die cilinder denken

Mischien dat leertouwer ze nog heeft ga ik morgen wel even langs

Maar als ze sneller zijn dan een hm167 kan ik toch beter voor die kiezen?

@westland mb 70cc is geen optie voor mij dan ga ik zeker boven de 65
De luchtfilterslangen vervangen heeft nouwenlijks nut je maakt alleen dan het afstellen moeilijker volgens mij.

Mvg
the mechanic



een zeta is niet zo tering hoogtoerig, en echt heeel zeldzaam ook niet, (ja met goede wand zijn ze wel zeldzaam)

sneller als een hm167 zijn ze volgens mij ook niet, maar denk wel ong. gelijk (met een proma op een hm167 of zeta ga je een keer 75/80)

is denk ik dan iets te snel, met het aanpassen van je cilinder zit je ook straks wel op 60/65
 
faster than a bullet!
JB1 30-3-2011 15:50 Print reply

Posts: 14881
Voordeel van de Zeta:
Onverwoestbaar in principe
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Marcooow 30-3-2011 15:52 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Voordeel van de Zeta:
Onverwoestbaar in principe


en waarom dan wel? een hm167 lijkt me juist onverwoestbaar want je kan hem vaak genoeg laten honen en een zeta niet

als de wand op is van een zeta, wat wil je er dan nog mee? dan kun je hem wel wegflikker want een nieuwe chrome wand kan in nederland er niet ingezet worden en dus zal je een nicasil laag erin moeten laten zetten voor boven de 100 euries en de zuiger nog niet meegerekent
 
faster than a bullet!

Dit topic is 9824 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved