Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Standaard Tandwielverhouding

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1094 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64119 - Standaard Tandwielverhouding
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1451 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Quincy-12 29-3-2011 19:10 Print topicpost
Posts: 187
Hallo iedereen, weet iemand de standaard tanwielverhouding van een Derbi Senda DRD uit 2009?

Heb namelijk een Leovince eronder met Tw-verhouding 14-53.
Hij loopt nu ong. 70-75

Ik wil hem iets langzamer

Thanx

 
Mijn ducati staat in de garage ;)

kenny77 29-3-2011 19:11 Print reply

Posts: 29286
Dan leg je een 13 tandwiel voor erop.
Scheelt ongeveer 5km/h


 
Quincy-12 29-3-2011 19:12 Print reply
Posts: 187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dan leg je een 13 tandwiel voor erop.
Scheelt ongeveer 5km/h




Dat is wat ik wil! want hij geeft 72 op de digitale teller aan dus is rond de 68-69 en dan 5 km lager is toppie!

Thanx
 
Mijn ducati staat in de garage ;)
JB1 29-3-2011 19:56 Print reply

Posts: 14881
Prop in je uitlaat stouwen.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Ruben2311 29-3-2011 22:53 Print reply

Posts: 1055
Een tandje kleiner, klopt precies met je gewilde snelheid en hij trekt nog wat harder op ook!
En het is zeer makkelijk zelf te doen.

Dit bericht is gewijzigd door Ruben2311 op 29-3-2011 om 22:54 uur.
 
Half the strokes, double the power!
JB1 29-3-2011 22:56 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Een tandje kleiner, klopt precies met je gewilde snelheid en hij trekt nog wat harder op ook!
En het is zeer makkelijk zelf te doen.

Dit bericht is gewijzigd door Ruben2311 op 29-3-2011 om 22:54 uur.


En hij loopt nog eerder kapot ook!
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
jr customs 29-3-2011 23:10 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


En hij loopt nog eerder kapot ook!


kom eens met redelijke argumenten in plaats van zinloos geblaat!

hij zal dan wel meer toeren draaien maar hij wordt wel minder zwaar belast dus zolang hij niet altijd vol in de toeren hangt zie ik niet in waarom hij eerder kapot zal lopen, al helemaal niet met 1 tandje kleiner.
 
Quincy-12 29-3-2011 23:27 Print reply
Posts: 187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


En hij loopt nog eerder kapot ook!


Ja aan dit heb ik inderdaad heeeelemaal niks!!
 
Mijn ducati staat in de garage ;)
honda fryslan 30-3-2011 10:23 Print reply

Posts: 1914
totdat je brommertje straks kapot loopt en weer zit te jammeren en gaat vragen hoe het nou mogelijk is dat je brommer het niet meer doet..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Aprilia RX 50 2003 30-3-2011 11:14 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
totdat je brommertje straks kapot loopt en weer zit te jammeren en gaat vragen hoe het nou mogelijk is dat je brommer het niet meer doet..


alsnog gebeurt dat niet door een tandje meer of minder voor.

m'n am6 blokje rijd altijd prima met 11 en 10 tands voor, terwijl 12 std is

de cilinder heeft het 30000 km gedaan, wat sommige honda's nog geen eens op de teller hebben dus zo slecht zal het niet zijn
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
energy verslaaft 9-4-2011 20:37 Print reply

Posts: 199
maar waarom zou je blok kapot lopen dan met een kleiner tandwiel voor en groter achter????????
 
der Chef 9-4-2011 20:39 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: energy verslaaft
maar waarom zou je blok kapot lopen dan met een kleiner tandwiel voor en groter achter????????

Omdat je overtoeren KUNT gaan draaien.
 
Marcooow 9-4-2011 22:09 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
[...]

Omdat je overtoeren KUNT gaan draaien.


dan ga je toch halfgas rijden op top
 
faster than a bullet!

Dit topic is 1451 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved