Aprilia RX 50 2003 |
28-3-2011 19:30 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Wss wilt ie het ook makkelijk.
dat stond al op de 1e pagina, als ie echt geintresseerd is leest ie nog ff door
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
jonasjjn |
28-3-2011 19:56 |
Posts: 11 |
(ik heb alles door gelezen haha)
Allemaal bedankt voor de info zo ver!!
Om het ff samen te vatten, Voor een 4-tact is er dus niet snel iets te fixen zoals de prop weg halen,maar moet je dus al snel flink gaan sleutelen en meer cc,s toevoegen en grotere carb's enzo. Of andere tandwiel verhouding.
|
|
|
|
JB1 |
28-3-2011 19:58 |
Posts: 14881 |
Jawel, ik vermoed dat je uitlaat lichtjes begrenst
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Ruben2311 |
28-3-2011 19:58 |
Posts: 1055 |
Je kan ook gewoon 2 takten weghalen dan kan je hem gewoon opvoeren als een tweetakt!
Dit bericht is gewijzigd door Ruben2311 op 28-3-2011 om 20:00 uur.
|
|
Half the strokes, double the power! |
|
JB1 |
28-3-2011 20:00 |
Posts: 14881 |
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Aprilia RX 50 2003 |
28-3-2011 20:00 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Je kan ook 2 takten weghalen dan kan je hem gewoon opvoeren als een tweetakt!
Al verdiept in wat er allemaal bij komt kijken laatst heel topic van mij geweest
gaat nogal moeilijk
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Ruben2311 |
28-3-2011 20:06 |
Posts: 1055 |
Ik heb eens geëxpirimenteerd met takten weg halen, maar jammergenoeg gaat het verbruik fors omhoog en zijn reserve-takten moeilijk te krijgen.
Let wel op dat je er 2 uit haalt en niet eentje want een 3 takt loopt erg onregelmatig, soms zijn de takten er wel wat moeilijk uit te krijgen maar wat kruipolie en een rubber hamer doet wonderen.
Op easyparts.nl staan wel takt-opvullers zodat er geen olie via het gat wegloopt
Dit bericht is gewijzigd door Ruben2311 op 28-3-2011 om 20:17 uur.
|
|
Half the strokes, double the power! |
|
JB1 |
28-3-2011 20:07 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Ik heb eens geëxpirimenteerd met takten weg halen, maar jammergenoeg gaat het verbruik fors omhoog en zijn reserve-takten moeilijk te krijgen.
Ik rijd altijd mijn takten gewoon op.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Aprilia RX 50 2003 |
28-3-2011 20:07 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Ik heb eens geëxpirimenteerd met takten weg halen, maar jammergenoeg gaat het verbruik fors omhoog en zijn reserve-takten moeilijk te krijgen.
als je toch alleen maar onzin lult zeg dan gwn niks
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
28-3-2011 20:10 |
Posts: 1558 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
als je toch alleen maar onzin lult zeg dan gwn niks
een lolletje op zn tijd moet kunnen toch?
|
|
I Can Play With Madness |
|
Aprilia RX 50 2003 |
28-3-2011 20:11 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
[...]
een lolletje op zn tijd moet kunnen toch?
is ook wel weer waar, maar niet in een topic van iemand die net begint. leer je m verkeerde dingen aan, zometeen gaat ie denken dat je takten zomaar weg kan halen enz
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
jonasjjn |
28-3-2011 20:16 |
Posts: 11 |
Een 2-tact is dus gewoon veel handiger in het opvoeren!!!!
Zou een grotere carb helpen?(zonder meer cc's erop te zetten?)
Of een andere sproeier?(welke sproeier zouden julie aanraden?)
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
28-3-2011 20:19 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jonasjjn
Een 2-tact is dus gewoon veel handiger in het opvoeren!!!!
Zou een grotere carb helpen?(zonder meer cc's erop te zetten?)
Of een andere sproeier?(welke sproeier zouden julie aanraden?)
een 2 takt brommer is idd makkelijker op te voeren
een grotere carb op een 4 takt zal zeker verschil maken, sproeier kom je vanzelf achter tijdens het afstellen. dat kan niemand je zo vertellen
2 takt brommer is makkelijker opvoeren, alleen 4 takt kun je vaak meer cc's op kwijt wat ook goed rijdt, maar das meer werk
edit: zelf vind ik 2 takt ook leuker rijden, maar dat verschilt per persoon
+dat die goedkope 4 taktjes de rare gewoonte hebben om telkes stuk te gaan, voor hetzelfde heb je een mooie 2e hands 2 takt die t wel blijft doen en dus goedkoper is
of je moet een echte honda 4 takt hebben
Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 28-3-2011 om 20:22 uur.
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
Paul de Salmiakbal |
28-3-2011 20:29 |
Posts: 5285 |
Voordat je er een grotere carb op gaat duwen moet je eerst kijken naar de klepdiameter en lift/diameter van de inlaat op de kop, het gaat namelijk niet zo makkelijk als bij een 2t ''oow ik prop er wel ff een 22mm op'' . Als je een grotere carb gaat nemen dan de inlaat toe laat dan heeft dat weinig nut, en zover ik weet zijn die koppen niet zo royaal gesneden..
Met 50cc viertakt heb je aan een carbje rond de 15/16mm echt wel genoeg, dat ding draait toch niet abnormaal veel toeren.
Ga eerst maar eens een aantal kilometers inrijden op dat ding, daarna kun je wel even kijken of er ergens in de carb/spruitstuk rare dingen zitten, eventueel in de uitlaat een kijkje werpen en je kunt ook altijd nog kijken of je ontsteking ervoor zorgt dat ie niet zo hard gaat.
Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 28-3-2011 om 20:32 uur.
|
|
|
|
jr customs |
28-3-2011 20:38 |
Posts: 1057 |
Je wilt toch sowieso niet harder dan 70 rijden?
dan moet je gewoon prop uit de inlaat trekken en miss nieuwe cdi meer niet.
|
|
|
|