Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 4-tact opvoeren.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 988 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64108 - 4-tact opvoeren.
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7406 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 28-3-2011 19:30 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Wss wilt ie het ook makkelijk.


dat stond al op de 1e pagina, als ie echt geintresseerd is leest ie nog ff door
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jonasjjn 28-3-2011 19:56 Print reply
Posts: 11
(ik heb alles door gelezen haha)

Allemaal bedankt voor de info zo ver!!
Om het ff samen te vatten, Voor een 4-tact is er dus niet snel iets te fixen zoals de prop weg halen,maar moet je dus al snel flink gaan sleutelen en meer cc,s toevoegen en grotere carb's enzo. Of andere tandwiel verhouding.

 
JB1 28-3-2011 19:58 Print reply

Posts: 14881
Jawel, ik vermoed dat je uitlaat lichtjes begrenst
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Ruben2311 28-3-2011 19:58 Print reply

Posts: 1055
Je kan ook gewoon 2 takten weghalen dan kan je hem gewoon opvoeren als een tweetakt!

Dit bericht is gewijzigd door Ruben2311 op 28-3-2011 om 20:00 uur.
 
Half the strokes, double the power!
JB1 28-3-2011 20:00 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Je kan ook 2 takten weghalen dan kan je hem gewoon opvoeren als een tweetakt!


http://www.dumpert.n...eindhoven_dakar.html !

 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Aprilia RX 50 2003 28-3-2011 20:00 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Je kan ook 2 takten weghalen dan kan je hem gewoon opvoeren als een tweetakt!


Al verdiept in wat er allemaal bij komt kijken laatst heel topic van mij geweest
gaat nogal moeilijk
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Ruben2311 28-3-2011 20:06 Print reply

Posts: 1055
Ik heb eens geëxpirimenteerd met takten weg halen, maar jammergenoeg gaat het verbruik fors omhoog en zijn reserve-takten moeilijk te krijgen.
Let wel op dat je er 2 uit haalt en niet eentje want een 3 takt loopt erg onregelmatig, soms zijn de takten er wel wat moeilijk uit te krijgen maar wat kruipolie en een rubber hamer doet wonderen.
Op easyparts.nl staan wel takt-opvullers zodat er geen olie via het gat wegloopt


Dit bericht is gewijzigd door Ruben2311 op 28-3-2011 om 20:17 uur.
 
Half the strokes, double the power!
JB1 28-3-2011 20:07 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Ik heb eens geëxpirimenteerd met takten weg halen, maar jammergenoeg gaat het verbruik fors omhoog en zijn reserve-takten moeilijk te krijgen.


Ik rijd altijd mijn takten gewoon op.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Aprilia RX 50 2003 28-3-2011 20:07 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Ik heb eens geëxpirimenteerd met takten weg halen, maar jammergenoeg gaat het verbruik fors omhoog en zijn reserve-takten moeilijk te krijgen.


als je toch alleen maar onzin lult zeg dan gwn niks
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
RikDT50MX - Nieuws Poster 28-3-2011 20:10 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


als je toch alleen maar onzin lult zeg dan gwn niks

een lolletje op zn tijd moet kunnen toch?
 
I Can Play With Madness
Aprilia RX 50 2003 28-3-2011 20:11 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
[...]

een lolletje op zn tijd moet kunnen toch?


is ook wel weer waar, maar niet in een topic van iemand die net begint. leer je m verkeerde dingen aan, zometeen gaat ie denken dat je takten zomaar weg kan halen enz
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
jonasjjn 28-3-2011 20:16 Print reply
Posts: 11
Een 2-tact is dus gewoon veel handiger in het opvoeren!!!!
Zou een grotere carb helpen?(zonder meer cc's erop te zetten?)
Of een andere sproeier?(welke sproeier zouden julie aanraden?)
 
Aprilia RX 50 2003 28-3-2011 20:19 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jonasjjn
Een 2-tact is dus gewoon veel handiger in het opvoeren!!!!
Zou een grotere carb helpen?(zonder meer cc's erop te zetten?)
Of een andere sproeier?(welke sproeier zouden julie aanraden?)


een 2 takt brommer is idd makkelijker op te voeren

een grotere carb op een 4 takt zal zeker verschil maken, sproeier kom je vanzelf achter tijdens het afstellen. dat kan niemand je zo vertellen

2 takt brommer is makkelijker opvoeren, alleen 4 takt kun je vaak meer cc's op kwijt wat ook goed rijdt, maar das meer werk

edit: zelf vind ik 2 takt ook leuker rijden, maar dat verschilt per persoon

+dat die goedkope 4 taktjes de rare gewoonte hebben om telkes stuk te gaan, voor hetzelfde heb je een mooie 2e hands 2 takt die t wel blijft doen en dus goedkoper is
of je moet een echte honda 4 takt hebben

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 28-3-2011 om 20:22 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Paul de Salmiakbal 28-3-2011 20:29 Print reply

Posts: 5285
Voordat je er een grotere carb op gaat duwen moet je eerst kijken naar de klepdiameter en lift/diameter van de inlaat op de kop, het gaat namelijk niet zo makkelijk als bij een 2t ''oow ik prop er wel ff een 22mm op'' . Als je een grotere carb gaat nemen dan de inlaat toe laat dan heeft dat weinig nut, en zover ik weet zijn die koppen niet zo royaal gesneden..
Met 50cc viertakt heb je aan een carbje rond de 15/16mm echt wel genoeg, dat ding draait toch niet abnormaal veel toeren.
Ga eerst maar eens een aantal kilometers inrijden op dat ding, daarna kun je wel even kijken of er ergens in de carb/spruitstuk rare dingen zitten, eventueel in de uitlaat een kijkje werpen en je kunt ook altijd nog kijken of je ontsteking ervoor zorgt dat ie niet zo hard gaat.


Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 28-3-2011 om 20:32 uur.
 
jr customs 28-3-2011 20:38 Print reply

Posts: 1057
Je wilt toch sowieso niet harder dan 70 rijden?
dan moet je gewoon prop uit de inlaat trekken en miss nieuwe cdi meer niet.
 

Dit topic is 7406 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved