Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 4-tact opvoeren.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 444 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64108 - 4-tact opvoeren.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7457 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 28-3-2011 18:48 Print reply

Posts: 6717
http://link.marktplaats.nl/1000079718
ong zoals die 1e zuiger is meer dan zat
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
RikDT50MX - Nieuws Poster 28-3-2011 18:49 Print reply

Posts: 1558
hoe lichter de zuiger des te minder trekkracht toch?
als je je vliegwiel lichter maak loopt hij toch ook alleen maar slechter onderin, maar dan heb je wel een beter gas respons.
 
I Can Play With Madness
JB1 28-3-2011 18:49 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
hoe lichter de zuiger des te minder trekkracht toch?
als je je vliegwiel lichter maak loopt hij toch ook alleen maar slechter onderin, maar dan heb je wel een beter gas respons.


Daarom is een goed motorblok ook een puzzel.
Als 1 stukje niet goed is of niet van dezelfde puzzel, krijg je hem nooit af.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
RikDT50MX - Nieuws Poster 28-3-2011 18:51 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Daarom is een goed motorblok ook een puzzel.
Als 1 stukje niet goed is of niet van dezelfde puzzel, krijg je hem nooit af.


en als je er een klein kind mee laat spelen die er niks van weet kan je hem wel weggooien
(opgekouwde stukjes en stukjes kwijt)

Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 28-3-2011 om 18:51 uur.
 
I Can Play With Madness
Leen 28-3-2011 18:52 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


dus fietsen kost geen energie als je de kracht op de trapper zet als hij bovenin staat ?

ik zeg nergens dat er iets niet klopt trouwens, vind het alleen nog niet echt aannemelijk

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 28-3-2011 om 18:38 uur.



nee, want als je fietst doe je precies het omgekeerd

dus je moet even zien dat iemand aan je wiel draait terwijl jij vlak voor of na t BDP de trappers tegen probeert te houden.
dat gaat behoorlijk zwaar.
 
Aprilia RX 50 2003 28-3-2011 18:52 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
hoe lichter de zuiger des te minder trekkracht toch?
als je je vliegwiel lichter maak loopt hij toch ook alleen maar slechter onderin, maar dan heb je wel een beter gas respons.


liever t vliegwiel wat zwaarder en dan de zuiger lichter. t vliegwiel gaat nonstop dezelfde kant op dus dat ''levert'' een zuiger moet je elke keer weer op gang brengen
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
crossgek - Forum en Sales Moderator 28-3-2011 18:52 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
hoe lichter de zuiger des te minder trekkracht toch?
als je je vliegwiel lichter maak loopt hij toch ook alleen maar slechter onderin, maar dan heb je wel een beter gas respons.


omdat je vliegwiel een draaiende massa is. het kost energie om hem op gang te brengen (en daarom iets mindere gas respons).
maar zodra je krukas vertraagd word wil het vliegwiel snelheid houden. en heb je dus iets meer kracht.

je zuiger blijft niet draaien , die schuift , stopt , schuift , stopt. en dat 10.000x per minuut ofzo.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



nee, want als je fietst doe je precies het omgekeerd

dus je moet even zien dat iemand aan je wiel draait terwijl jij vlak voor of na t BDP de trappers tegen probeert te houden.
dat gaat behoorlijk zwaar.


als je bij een oude fiets waarvan de trappers constant draaien , in odp op de trapper gaat staan. dan vertraagd je fiets wel degelijk.
ook al word je het meest versneld onderin.



Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 28-3-2011 om 18:56 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Tobias Verhoef 28-3-2011 18:53 Print reply

Posts: 1832
Onderbouw alles gewoon eens, ik kan ook denken dat mijn familie heerst over verwegiestan.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Leen 28-3-2011 18:54 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Onderbouw alles gewoon eens, ik kan ook denken dat mijn familie heerst over verwegiestan.



ik weet zeker dat t niet zo is, want jouw bloedlijn kan geen enkele leider voortgebracht hebben.
 
Aprilia RX 50 2003 28-3-2011 18:56 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


omdat je vliegwiel een draaiende massa is. het kost energie om hem op gang te brengen (en daarom iets mindere gas respons).
maar zodra je krukas vertraagd word wil het vliegwiel snelheid houden. en heb je dus iets meer kracht.

je zuiger blijft niet draaien , die schuift , stopt , schuift , stopt. en dat 10.000x per minuut ofzo.


dat bedoel ik ja, en elke keer moet die massa weer op gang gebracht worden
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Leen 28-3-2011 19:06 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek

[...]


als je bij een oude fiets waarvan de trappers constant draaien , in odp op de trapper gaat staan. dan vertraagd je fiets wel degelijk.
ook al word je het meest versneld onderin.




klopt, maar hij vertraagd een stuk minder dan wanneer je op 90 of 180 graden op je trapper springt om hem tegen te houden..
 
Paul de Salmiakbal 28-3-2011 19:09 Print reply

Posts: 5285
Als die arme kerel van de startpost straks terugkomt schrikt ie zich zo'n bal schijt aan al die informatie dat ie helemaal niet eens meer durft op te voeren

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Onderbouw alles gewoon eens, ik kan ook denken dat mijn familie heerst over verwegiestan.


Meh, met een beetje logisch nadenken klopt het wel toch? Dan heb ik het over het feit dat het weinig moeite kost om de zuiger vanuit odp weer omhoog/in beweging te krijgen doordat de krukas in een zodanige positie staat dat hij veel graden moet draaien om de zuiger maar een klein stukje te bewegen, waardoor het dus licht gaat.
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 28-3-2011 19:16 Print reply

Posts: 1558
gewoon 125cc is denk ik wel de makkelijkste manier om hem op te voeren

edit:
en dan wel even carbu opnieuw afstellen


Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 28-3-2011 om 19:16 uur.
 
I Can Play With Madness
Aprilia RX 50 2003 28-3-2011 19:26 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Als die arme kerel van de startpost straks terugkomt schrikt ie zich zo'n bal schijt aan al die informatie dat ie helemaal niet eens meer durft op te voeren




komt ie wel weer overheen hoor

edit: meer cc's is idd de oplossing, maar dat zou te makkelijk zijn

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 28-3-2011 om 19:27 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Paul de Salmiakbal 28-3-2011 19:28 Print reply

Posts: 5285
Wss wilt ie het ook makkelijk.
 

Dit topic is 7457 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved