Paul de Salmiakbal |
28-3-2011 18:19 |
Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RikDT50MX
[...]
niet alle nieuwe gebruikers over een kam scheren, dat is niet lief.
Hoezo zeggen die lui van scooter forum dat je uitlaat veranderen effect heeft, je hebt de expansie toch niet nodig en je kan gewoon iedere buis op een vier takt maken?
Ik ben ook helemaal niet lief
Uitlaat heeft best effect op een viertakt, ga maar eens verdiepen in spaghetti uitlaten/megafoon uitlaten.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
28-3-2011 18:22 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Al maak je je zuiger zo licht dat hij nog maar 10 gram weegt, daar krijg je niet meer vermogen mee...
Hij zal sneller door de toeren klimmen, maar dan heb je het ook wel gehad.
weet je dat zeker ?
zaken als vliegwiel , krukas ed klopt wat je zegt wel.
maar een zuiger word bij elke kruk omwentelling 2x tot stilstand gebracht en weer op gang gebracht. gaat dit niet ten koste van het vermogen ?
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 28-3-2011 om 18:22 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
mx-jacob |
28-3-2011 18:22 |
Posts: 2938 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]
Ik ben ook helemaal niet lief
Uitlaat heeft best effect op een viertakt, ga maar eens verdiepen in spaghetti uitlaten/megafoon uitlaten.
denk maar eens aan een 4t crossmotor als je daar bijvoorbeeld een hgs uitlaat op zet kijkt hij al meer power...
Dit bericht is gewijzigd door jacobvandervoort op 28-3-2011 om 18:23 uur.
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
kenny77 |
28-3-2011 18:24 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]dan heeft hij uiteindelijk ook minder moeite met rondgaan als ie eenmaal bezig is (ook minder wrijving omdat ie lager is)
de verbranding zal niks meer opleveren. alleen zijn er minder verliezen. of zie ik t verkeerd Wel interessante discussie denk ik
Dan zit je te praten over een paar duizenden van een seconde die je gaat merken op het circuit.
Totaal niet interessant voor een weg scooter, of de zuiger zou op het moment een kilo moeten wegen...
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]weet je dat zeker ?
zaken als vliegwiel , krukas ed klopt wat je zegt wel.
maar een zuiger word bij elke kruk omwentelling 2x tot stilstand gebracht en weer op gang gebracht. gaat dit niet ten koste van het vermogen ?
Vrij zeker, er is ook nog ergens een artikel van, ik kan hem alleen niet vinden. :(
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 28-3-2011 om 18:24 uur.
|
|
|
|
Aprilia RX 50 2003 |
28-3-2011 18:25 |
Posts: 6717 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
weet je dat zeker ?
zaken als vliegwiel , krukas ed klopt wat je zegt wel.
maar een zuiger word bij elke kruk omwentelling 2x tot stilstand gebracht en weer op gang gebracht. gaat dit niet ten koste van het vermogen ?
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 28-3-2011 om 18:22 uur.
en F=massa * afgelegde weg
meer massa wat op gang gebracht moet worden dus kost enegrie, dus een gedeelte van de kracht die je normaal op t achterwiel brengt
|
|
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB. |
|
mini89 |
28-3-2011 18:25 |
|
Leen |
28-3-2011 18:29 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Dan zit je te praten over een paar duizenden van een seconde die je gaat merken op het circuit.
Totaal niet interessant voor een weg scooter, of de zuiger zou op het moment een kilo moeten wegen...
[...]
Vrij zeker, er is ook nog ergens een artikel van, ik kan hem alleen niet vinden. :(
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 28-3-2011 om 18:24 uur.
ik zit even te denken, maar ik denk idd dat t niet veel uitmaakt.
op het moment dat je je zuiger weer op gang moet brengen heb je een verschrikkelijk groot moment op de drijfstang (bigend staat tenslotte nagenoeg naast de kruktappen.. pas als je op 90 of 180 graden zet heb je nog maar weinig moment op de zuiger, maar dan is het zooitje toch al op gang.
|
|
|
|
JB1 |
28-3-2011 18:29 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
weet je dat zeker ?
zaken als vliegwiel , krukas ed klopt wat je zegt wel.
maar een zuiger word bij elke kruk omwentelling 2x tot stilstand gebracht en weer op gang gebracht. gaat dit niet ten koste van het vermogen ?
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 28-3-2011 om 18:22 uur.
Daar zat ik eigenlijk ook al aan te denken.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
28-3-2011 18:30 |
Posts: 1558 |
|
|
I Can Play With Madness |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
28-3-2011 18:37 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
ik zit even te denken, maar ik denk idd dat t niet veel uitmaakt.
op het moment dat je je zuiger weer op gang moet brengen heb je een verschrikkelijk groot moment op de drijfstang (bigend staat tenslotte nagenoeg naast de kruktappen.. pas als je op 90 of 180 graden zet heb je nog maar weinig moment op de zuiger, maar dan is het zooitje toch al op gang.
dus fietsen kost geen energie als je de kracht op de trapper zet als hij bovenin staat ?
ik zeg nergens dat er iets niet klopt trouwens, vind het alleen nog niet echt aannemelijk
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 28-3-2011 om 18:38 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Paul de Salmiakbal |
28-3-2011 18:39 |
Posts: 5285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
ik zit even te denken, maar ik denk idd dat t niet veel uitmaakt.
op het moment dat je je zuiger weer op gang moet brengen heb je een verschrikkelijk groot moment op de drijfstang (bigend staat tenslotte nagenoeg naast de kruktappen.. pas als je op 90 of 180 graden zet heb je nog maar weinig moment op de zuiger, maar dan is het zooitje toch al op gang.
Precies waar ik aan dacht ja, als je zuiger bijna op je odp of bdp zit moet je krukas relatief veel graden draaien om de zuiger maar een klein stukje te verplaatsen, als je zuiger halverwege de cilinder zit is dat juist andersom
|
|
|
|
JB1 |
28-3-2011 18:42 |
Posts: 14881 |
Ik denk dat een laag zuigergewicht juist helpt om de rijdbaarheid bij de lage toeren te bevorderen.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
mx-jacob |
28-3-2011 18:44 |
Posts: 2938 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Ik denk dat een laag zuigergewicht juist helpt om de rijdbaarheid bij de lage toeren te bevorderen.
maar hoe veel zuiger gewicht wil je weg halen? je kan hem wel af draaien maar hij mag ook weer niet te dun worden boven op.....?
|
|
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam |
|
Tobias Verhoef |
28-3-2011 18:44 |
Posts: 1832 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Ik denk dat een laag zuigergewicht juist helpt om de rijdbaarheid bij de lage toeren te bevorderen.
Ook al wil je dat hij op lage toeren lekkerder loopt kan je beter je vliegwiel zwaarder maken.
Owja even onderbouwen
Het kost meer energie om het extra gewicht rond te laten draaien. Maar het kost ook meer moeite om het tot stilstand te brengen dus op lage toeren zal dat extra gewicht ervoor zorgen dat hij makkelijker door de compressie heen.
http://www.youtube.c...&feature=related
Kijk maar hoe een groot vliegwiel hij heeft, je kan het zo bijtellen hoeveel toeren hij draait
Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 28-3-2011 om 18:50 uur.
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
JB1 |
28-3-2011 18:45 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jacobvandervoort
[...]
maar hoe veel zuiger gewicht wil je weg halen? je kan hem wel af draaien maar hij mag ook weer niet te dun worden boven op.....?
Je kunt een soort roostertje onder je zuigerkop leggen, dan kun je al heel wat dunner daar.
Voor de rest kun je de kop van je zuiger dicht bij het small-end leggen. Dan kun je al wat van de onderkant weghalen.
Zeer dunne zuigerveren scheeld ook veel.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|