Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 4-tact opvoeren.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1051 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64108 - 4-tact opvoeren.
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7323 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bro123 28-3-2011 18:03 Print reply

Posts: 901
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jr customs
[...]


Het is geen puch maxi! weet je uberhaubt wat een 4t is?

Meestal zit er een prop in het inlaatspruitstuk.
Het kan ook dat de cdi begrensd is maar hier kom je vanzelf achter als hij niet harder gaat.
Ik zou er eerlijk gezegd meteen 70cc op gooien, dan ben je lekker vlot maar ga je niet veel te hard.


idd wij hadden laats ook een 4t scooter onderhanden, was erg terug gevoerd, ding ging rond de 60-70 alleen andere cdi erop.
 
they`re expensive, useless, inefficient, wasteful, dirty and noisy. but boy do we love them.
Paul de Salmiakbal 28-3-2011 18:05 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


tuurlijk wel, maar als je de compressie verhoogd en de zuiger lichter maakt zal ie meer kracht leveren (mits je de kleppen niet tegen de zuiger aan gaat krijgen

Whooptie fucking doo, een zuiger lichter maken, doe jij dat zomaar ff?
Dat is wel het laatste waar ik aan zou denken bij het opvoeren van een brommer..
70cc kit met 50 kop en je carbje ontdoen van allerlei vage onnodige shit, eventueel een tikje zwaarder vertanden en dan gaatie wel.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


omdat je niet met spoelkanalen in je carter zit.


Vet dan ga ik een XR600R cil op me ss maken
Maar je zit wel met het oliekanaal langs je tapeind rechtsonder

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 28-3-2011 om 18:07 uur.
 
JB1 28-3-2011 18:05 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


ja daarom zei ik ook 'zo ongeveer onbeperkt'

waar het bij een tweetakt bij 100+ cc ophoudt omdat je je carter moet gaan kotteren zal het bij een 4t nog een stukje verder kunnen. Maar je bent wel gelimiteerd in je boring inderdaad.
Olie in het carter doet er dan eigenlijk niet echt toe.


Ja maar, bij een viertakt zul je net als bij een tweetakt gelimiteerd worden in boring.
Dan wil je verder met je slag. Maar dat word bij een twee en viertakt beiden gelimiteerd omdat de kruk meestal het carter al goed vult.

Dus in de praktijk zal het weinig schelen uiteindelijk.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 28-3-2011 18:06 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
cilinderkop vlakken, stuk van zuiger afzagen als daar nog ruimte voor is.
komt de betrouwbaarheid natuurlijk niet ten goede




jonge jonge, onderbouw hier het voordeel eens van?
 
Aprilia RX 50 2003 28-3-2011 18:07 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Whooptie fucking doo, een zuiger lichter maken, doe jij dat zomaar ff?
Dat is wel het laatste waar ik aan zou denken bij het opvoeren van een brommer..
70cc kit met 50 kop en je carbje ontdoen van allerlei vage onnodige shit, eventueel een tikje zwaarder vertanden en dan gaatie wel.



ja, maar iedere idioot kan hem vertellen dat ie er meer cc's en een grotere carb op kan zetten. weet ie zelf ook al geheid.

en nee dat doe ik niet zomaar ff, maar het zou kunnen

edit: als je zuiger lichter is is ie minder kracht nodig om die rond te krijgen. waarom denk je dat er bij de moto gp enz, zulke lage zuigers gebruikt worden?

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 28-3-2011 om 18:08 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Paul de Salmiakbal 28-3-2011 18:09 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


ja, maar iedere idioot kan hem vertellen dat ie er meer cc's en een grotere carb op kan zetten. weet ie zelf ook al geheid.

en nee dat doe ik niet zomaar ff, maar het zou kunnen

edit: als je zuiger lichter is is ie minder kracht nodig om die rond te krijgen. waarom denk je dat er bij de moto gp enz, zulke lage zuigers gebruikt worden?

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 28-3-2011 om 18:08 uur.

MotoGP gast, we praten hier over een brommer die max 65 mag..
Ik geloof best dat het uitmaakt (tuurlijk maakt het uit, het is best fucking logisch eigenlijk) maar daar heeft deze jongen geen reet aan.
 
Aprilia RX 50 2003 28-3-2011 18:11 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

MotoGP gast, we praten hier over een brommer die max 65 mag..
Ik geloof best dat het uitmaakt (tuurlijk maakt het uit, het is best fucking logisch eigenlijk) maar daar heeft deze jongen geen reet aan.


nouja, dan had deze vraag hier ook niet hoeven staan. had ie ook gwn kunnen searchen of in het kvt. dat jij nou zo kortzichtig bent dat je denkt alles wat niet plug and play is niet kan...
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
kenny77 28-3-2011 18:13 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
als je zuiger lichter is is ie minder kracht nodig om die rond te krijgen. waarom denk je dat er bij de moto gp enz, zulke lage zuigers gebruikt worden?


Al maak je je zuiger zo licht dat hij nog maar 10 gram weegt, daar krijg je niet meer vermogen mee...

Hij zal sneller door de toeren klimmen, maar dan heb je het ook wel gehad.
 
JB1 28-3-2011 18:14 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Al maak je je zuiger zo licht dat hij nog maar 10 gram weegt, daar krijg je niet meer vermogen mee...

Hij zal sneller door de toeren klimmen, maar dan heb je het ook wel gehad.


Beter acceleratie is het gevolg
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 28-3-2011 18:15 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]Beter acceleratie is het gevolg


Ja dat zeg ik, maar op een standaard 50cc 4t scooter ga je dat helemaal niet merken.

 
Paul de Salmiakbal 28-3-2011 18:15 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


nouja, dan had deze vraag hier ook niet hoeven staan. had ie ook gwn kunnen searchen of in het kvt. dat jij nou zo kortzichtig bent dat je denkt alles wat niet plug and play is niet kan...

Kortzichtig, hmpf
En natuurlijk had hij dat makkelijk op kunnen zoeken, maar we zijn ondertussen al gewend dat dat bij nieuwe gebruikers niet gebeurd.

 
Aprilia RX 50 2003 28-3-2011 18:16 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Al maak je je zuiger zo licht dat hij nog maar 10 gram weegt, daar krijg je niet meer vermogen mee...

Hij zal sneller door de toeren klimmen, maar dan heb je het ook wel gehad.


dan heeft hij uiteindelijk ook minder moeite met rondgaan als ie eenmaal bezig is (ook minder wrijving omdat ie lager is)
de verbranding zal niks meer opleveren. alleen zijn er minder verliezen. of zie ik t verkeerd Wel interessante discussie denk ik
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
RikDT50MX - Nieuws Poster 28-3-2011 18:17 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Kortzichtig, hmpf
En natuurlijk had hij dat makkelijk op kunnen zoeken, maar we zijn ondertussen al gewend dat dat bij nieuwe gebruikers niet gebeurd.



niet alle nieuwe gebruikers over een kam scheren, dat is niet lief.

Hoezo zeggen die lui van scooter forum dat je uitlaat veranderen effect heeft, je hebt de expansie toch niet nodig en je kan gewoon iedere buis op een vier takt maken?
 
I Can Play With Madness
JB1 28-3-2011 18:18 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


dan heeft hij uiteindelijk ook minder moeite met rondgaan als ie eenmaal bezig is (ook minder wrijving omdat ie lager is)
de verbranding zal niks meer opleveren. alleen zijn er minder verliezen. of zie ik t verkeerd Wel interessante discussie denk ik


Je zult het momentum verliezen.

Meer toeren om hetzelfde moment te krijgen (Koppel dus)
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
mbx-genieter 28-3-2011 18:19 Print reply
Posts: 758
Andere cdi kopen (ontgrenste versie) gladde variobus, iets lichtere rolletjes, iets grotere sproeier (2@4 maten)fatsoenlijk afstellen eventueel co laten meten en dan als het goed is 60 a 70 km aantikken op de teller.
En dit alles voor nog geen 80€ maar dat was voor mijn kymco agility.
 

Dit topic is 7323 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved