Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 4-tact opvoeren.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 967 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64108 - 4-tact opvoeren.
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
Dit topic is 7416 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jonasjjn 28-3-2011 17:32 Print topicpost
Posts: 11
Hallo,

Ik krijg binnenkort een 4-tact bromfiets.
En ik had gelezen op een ander forum dat deze motertjes geen prop in de uitlaat hebben zitten. Ik vroeg mij af of dit idd zo is,en hoe ik hem dan anders een beetje kan opvoeren.
Ik hoef geen 80 te rijden,maar 45 is ook een beetje sloom,niet? Is er een handig trucje om zon ding ongeveer 60/65 te laten lopen?
Alvast bedankt,

Jonas.
 

JB1 28-3-2011 17:33 Print reply

Posts: 14881
Dink rijd fabrieksaf al 65 op de teller
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Ruben2311 28-3-2011 17:34 Print reply

Posts: 1055
Misschien is het een idee om er bij te vermelden welke brommer je krijgt?
 
Half the strokes, double the power!
jonasjjn 28-3-2011 17:36 Print reply
Posts: 11
Het is een onbekent merk nl BBS.
Alleen het motor blok is een Honda.
 
Paul de Salmiakbal 28-3-2011 17:37 Print reply

Posts: 5285
Beter geef je wat meer informatie, hier kan niemand wat mee.
Staand blok/liggend blok, wat mag wel wat niet (denk aan meerdere cc's) bla bla..

Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 28-3-2011 om 17:39 uur.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 28-3-2011 17:39 Print reply

Posts: 9841
viertakt heeft als mooie voordeel dat je er zo ongeveer onbeperkt grotere cilinders op kunt gooien.

verder kun je viertakt op allerlei mooie manieren opvoeren, maar als ik dat hier in een topic moet gaan uitleggen ben ik nog wel even bezig.

 
Too cool for school!
JB1 28-3-2011 17:41 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
viertakt heeft als mooie voordeel dat je er zo ongeveer onbeperkt grotere cilinders op kunt gooien.

verder kun je viertakt op allerlei mooie manieren opvoeren, maar als ik dat hier in een topic moet gaan uitleggen ben ik nog wel even bezig.



Wil je even uitleggen waarom er bijna onbeperkt grotere cilinders opkunnen?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
jonasjjn 28-3-2011 17:42 Print reply
Posts: 11
Ik weet niet meer info,gewoon 50 cc.
Maar er is niet een of ander trucje dat voor elk 4-tact blokje opgaat?
En er zit dus geen prop in de uitlaat?
 
mx-jacob 28-3-2011 17:43 Print reply

Posts: 2938
sorry van het scootler forum..: http://www.scooter-f...wthread.php?t=266306
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Martijn II - Forum en Sales Moderator 28-3-2011 17:48 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Wil je even uitleggen waarom er bijna onbeperkt grotere cilinders opkunnen?


omdat je niet met spoelkanalen in je carter zit.

 
Too cool for school!
Tobias Verhoef 28-3-2011 17:51 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jonasjjn
Ik weet niet meer info,gewoon 50 cc.
Maar er is niet een of ander trucje dat voor elk 4-tact blokje opgaat?
En er zit dus geen prop in de uitlaat?


Een standaard ontgrenst 4 takt blokje moet de 70 wel kunnen halen.
Meestal zijn ze begrenst door een schaaltje onder het inlaatspruitstuk of een schroef boven de vacuum schuif.

Ik heb wat zitten zoeken maar ik kan echt geen bbs brommer vinden
Dus beter geef je even wat meer info over de brommer en hoe hard je wilt gaan met dat ding.

Maar met opvoeren kan je zo ver gaan als je wilt.

Snelle nokkenas
Meer cc
4 kleppen kop
dubbele bovenliggende nokkenas
turbo/compressor

Dus beter kom je even met wat info

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jacobvandervoort
sorry van het scootler forum..: http://www.scooter-f...wthread.php?t=266306



Is wel voor mensen die er niks vanaf weten handig, maar je ziet duidelijk dat het door iemand is geschreven die geen verstand van 4 takt heeft.

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 28-3-2011 om 17:55 uur.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Aprilia RX 50 2003 28-3-2011 17:54 Print reply

Posts: 6717
cilinderkop vlakken, stuk van zuiger afzagen als daar nog ruimte voor is.
komt de betrouwbaarheid natuurlijk niet ten goede

 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
JB1 28-3-2011 17:55 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


omdat je niet met spoelkanalen in je carter zit.



Maar wel met olie in het carter? Als jij een joekel van een cilinder erop zet, moet je er eigenlijk ook al een langere drijfstang in laten persen om niet tegen het carter te klappen?

No offense hoor. Gewoon geinterresseerd
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
jr customs 28-3-2011 17:59 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
cilinderkop vlakken, stuk van zuiger afzagen als daar nog ruimte voor is.
komt de betrouwbaarheid natuurlijk niet ten goede



Het is geen puch maxi! weet je uberhaubt wat een 4t is?

Meestal zit er een prop in het inlaatspruitstuk.
Het kan ook dat de cdi begrensd is maar hier kom je vanzelf achter als hij niet harder gaat.
Ik zou er eerlijk gezegd meteen 70cc op gooien, dan ben je lekker vlot maar ga je niet veel te hard.
 
Aprilia RX 50 2003 28-3-2011 18:02 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jr customs
[...]


Het is geen puch maxi! weet je uberhaubt wat een 4t is?

Meestal zit er een prop in het inlaatspruitstuk.
Het kan ook dat de cdi begrensd is maar hier kom je vanzelf achter als hij niet harder gaat.
Ik zou er eerlijk gezegd meteen 70cc op gooien, dan ben je lekker vlot maar ga je niet veel te hard.


tuurlijk wel, maar als je de compressie verhoogd en de zuiger lichter maakt zal ie meer kracht leveren (mits je de kleppen niet tegen de zuiger aan gaat krijgen
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 28-3-2011 18:03 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Maar wel met olie in het carter? Als jij een joekel van een cilinder erop zet, moet je er eigenlijk ook al een langere drijfstang in laten persen om niet tegen het carter te klappen?

No offense hoor. Gewoon geinterresseerd


ja daarom zei ik ook 'zo ongeveer onbeperkt'

waar het bij een tweetakt bij 100+ cc ophoudt omdat je je carter moet gaan kotteren zal het bij een 4t nog een stukje verder kunnen. Maar je bent wel gelimiteerd in je boring inderdaad.
Olie in het carter doet er dan eigenlijk niet echt toe.
 
Too cool for school!

Dit topic is 7416 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved