Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - achterwiel blokkeert

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1049 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64104 - achterwiel blokkeert
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4317 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

hocksie 27-3-2011 22:29 Print topicpost
Posts: 249
mijn probleem is dat mijn achterwiel op een dag 2x blokkeerde afgelopen week, en bij de 2de keer heb ik mijn koppeling ingetrokken en rolde hij gewoon verder mr de motor sloeg alsnog af bij mijn Gilera ZULU metderbi blok. wat zou dit kunnen zijn???

 
als het leven SHIT is, hoe moet een keutel zich dan voelen???

MT_driver 27-3-2011 22:30 Print reply
Posts: 324
vastloper?
 
40000KM op de teller :D
hocksie 27-3-2011 22:31 Print reply
Posts: 249
ik heb hem na alle 2 de keren gewoon kunnen aankicken, mr hij sloeg wel wat moeilijker aan mr daarna liep die weer redelijk goed en na 20 km blokkeerde hij weer

 
als het leven SHIT is, hoe moet een keutel zich dan voelen???
Martijn II - Forum en Sales Moderator 27-3-2011 22:32 Print reply

Posts: 9841
het moet wel in je krukas/cilinder zitten, aangezien ie doorrolde toen je de koppeling inkneep.

dan kan het niet in je aandrijving zitten na de krukas.

lostrekken en zien.

 
Too cool for school!
hocksie 27-3-2011 22:34 Print reply
Posts: 249
ik heb de kickstart een aar keer van contact af bediend en ik heb niks horen schuren, en het ging ook niet bepaald zwaarder, maar hij loopt daarn wel weer

maar ik haal hem morgen eens uit elkaar om te zien hoe of wat

 
als het leven SHIT is, hoe moet een keutel zich dan voelen???
Martijn II - Forum en Sales Moderator 27-3-2011 22:35 Print reply

Posts: 9841
het zal wel een flink vastgenaaide zuiger/cilinder zijn.
 
Too cool for school!
hocksie 27-3-2011 22:36 Print reply
Posts: 249
ik heb nu een DR70 cilinder nieuw erop sinds 2maanden omdat mn MK 70 vastgelopen was dmv. een koelprobleem, maar dat was opgelost

 
als het leven SHIT is, hoe moet een keutel zich dan voelen???
Martijn II - Forum en Sales Moderator 27-3-2011 22:37 Print reply

Posts: 9841
dan zou ik ook maar kijken of dat probleem wel opgelost was.

edit: of dat de vorige keer de koeling wel het probleem was....want misschien is je smering of afstelling gewoon niet in orde.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 27-3-2011 om 22:37 uur.
 
Too cool for school!
n00n 27-3-2011 22:37 Print reply

Posts: 126
Of toch niet?

Klinkt als warm/vastloper.
 
Sata Lasissa! Pedal to the metal!
hocksie 27-3-2011 22:41 Print reply
Posts: 249
ik heb de dag van tevoren nog 2 uur volop gereden en toen ik moest tanken (ik tank normaal mengsmering) heb ik gewoon getankt en daar zelf wat olie bij gedaan omdat er geen mengsmering pomp was en ik zelf niet erg goed ben in mengen want ik had teveel olie erin gedaan

Normaal gooi ik er Gastrol Power RS in en nu had ik iets voor een Spartamette gekregen omdat die gast van de pomp zei dat dat ook wel kon

drna heb ik wat gewone benzine erbij gedaan en de olie die ik normaal gebruik om de verhouding wat beter te maken (was nog steeds te veel olie) en daarna had ik dit probleem
 
als het leven SHIT is, hoe moet een keutel zich dan voelen???
Floris-tsx 27-3-2011 22:48 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hocksie
ik heb de dag van tevoren nog 2 uur volop gereden en toen ik moest tanken (ik tank normaal mengsmering) heb ik gewoon getankt en daar zelf wat olie bij gedaan omdat er geen mengsmering pomp was en ik zelf niet erg goed ben in mengen want ik had teveel olie erin gedaan

Normaal gooi ik er Gastrol Power RS in en nu had ik iets voor een Spartamette gekregen omdat die gast van de pomp zei dat dat ook wel kon

drna heb ik wat gewone benzine erbij gedaan en de olie die ik normaal gebruik om de verhouding wat beter te maken (was nog steeds te veel olie) en daarna had ik dit probleem


Oftewel je smering is incorrect. Je zult hoogstwaarschijnlijk een warmloper gehad hebben. Dit betekent dat een grondige inspectie van je cilinder/zuiger nodig is. Als je niet weet wat je met de evt. geconstateerde schade moet doen, kun je er het beste foto's van maken en hier plaatsen. Anders mee langs een bromboer gaan.
 
Iedereen kan professioneel worden
hocksie 27-3-2011 22:50 Print reply
Posts: 249
ok ga k morgen s kijken wat het probleem is
 
als het leven SHIT is, hoe moet een keutel zich dan voelen???
Floris-tsx 27-3-2011 22:51 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hocksie
ok ga k morgen s kijken wat het probleem is


Doe dat, en maak overal goed foto's van !
 
Iedereen kan professioneel worden
leonmt5 28-3-2011 13:43 Print reply

Posts: 799
terug naar de pomp gaan, sparta met olie hoort daar niet in.....
misschien dat je nog wat kunt regelen daarzo.
worden de slangen en de radiateur wel warm? oftewel werkt jou thermostaat?
 
bert : bezopen en rijd toch.
Martijn II - Forum en Sales Moderator 28-3-2011 13:54 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
terug naar de pomp gaan, sparta met olie hoort daar niet in.....
misschien dat je nog wat kunt regelen daarzo.
worden de slangen en de radiateur wel warm? oftewel werkt jou thermostaat?


het is allebei tweetakt mengsmeerolie, dus denk dat ze je bij de pomp keihard uitlachen.
Ik geloof ook niet dat dat de reden is dat ie kapotgelopen is.

 
Too cool for school!
JB1 28-3-2011 17:15 Print reply

Posts: 14881
Sparta met word behoorlijk schraal gesmeerd staat mij bij, 1:60-70 is goed mogelijk.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 4317 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved