Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - DR 50cc cilinder aanrader?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1094 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64079 - DR 50cc cilinder aanrader?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6904 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ouddorpluuk 24-3-2011 15:04 Print topicpost
Posts: 103
hallo,

ik zocht een leuk cilindertje die goed is en vooral lang mee gaat en die ook daarbij nog goede presstaties levert.

mij werd een DR50 aangeraden?
zijn deze goed?

http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=2215 ,..zoo eentje

het gaat hier om een Derbi Gpr . ( mijn oude cilinder Doppler vlinderpoort 50 cc maakt aardig wat toeren,... kan deze er ook tegen ?)

ik hoor het wel

bedankt voor jullie hulp !
 

StineZ 24-3-2011 15:19 Print reply
Posts: 571
Je zal veel rustiger moeten gaan rijden
 
Turbokit
ouddorpluuk 24-3-2011 15:33 Print reply
Posts: 103
minder toeren bedoel je

maar verder moet hij het aankunnen voor dagelijks gebruik?


 
Gary - Forum en Gallery Moderator 24-3-2011 15:43 Print reply

Posts: 12846
Je informatie is behoorlijk summier. Wat voor prestaties wil je nu écht en wat heb je voor de rest als setup.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
kenny77 24-3-2011 15:47 Print reply

Posts: 29286
Je kan ook kiezen voor iets meer cc, bijvoorbeeld de dr70 of dr80 (weet niet welke je nu voor een derbi blok had, of de 70 of de 80, maargoed).
Voor dagelijks gebruik is dat veel fijner rijden.

Eventueel een laagtoerig uitlaatje erop (ontgrensde originele?) dan heb je een fijne stille setup die toch fijner rijd als een 50cc.
 
ouddorpluuk 24-3-2011 15:52 Print reply
Posts: 103
ik heb een snelle setup zoals

een doppler race krukas
een doppler koppelingsplaten
MVT race ontsteking
doppler Gearbox

en verder eeen gianey uitlaat.

mijn top lag rond de 100 met een Doppler vlinderpoort cilinder.

nu met die DR zal het rond de 80 liggen tog?

bedankt
 
Aprilia RX 50 2003 24-3-2011 17:22 Print reply

Posts: 6717
deze zal behoorlijk minder toeren maken, minder nog dan de ori cilinder.

met een gianelli samen schijnt niet echt geweldig te zijn. maar 80 kan je wel halen denk ik
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
roy-mtx-sh 24-3-2011 17:29 Print reply
Posts: 97
als je de dr50 hebt dan loop die best goed hoor alleen je moet op passen dr is laagtoereg en als je gewoon rustig rijd en niet vollop in de toeren rijd gaat die ook best lang mee

EDIT

dr50 is wel een slome cilinder maar volgends mij loopt die net zo hard als een orgi maar dr trekt wat harder

Dit bericht is gewijzigd door roy-mtx-sh op 24-3-2011 om 17:35 uur.
 
WestlandMB 24-3-2011 18:08 Print reply

Posts: 1338
Meer cc's zorgt meestal voor meer koppel onderin de toeren.

Dus dan kan je ook met minder toeren lekker rijden, en de topsnelheid zal ook wel te overzien zijn. En natuurlijk ook nog enigszins zuinig als je niet altijd je gas open hebt staan
 
MartinW0527 24-3-2011 22:52 Print reply
Posts: 34
DR50 is gewoon een slijtvaste vervangingscilinder.
Dus niet snel.
Als je een snelle 50 wil, neem dan een mvt.
Of neem een laagtoerige 70cc, zoals de eerder genoemde dr 70cc
 
Knipperlichtrelais kopen? Inbox me :)
rubbert 24-3-2011 23:30 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ouddorpluuk
ik heb een snelle setup zoals

een doppler race krukas
een doppler koppelingsplaten
MVT race ontsteking
doppler Gearbox

en verder eeen gianey uitlaat.

mijn top lag rond de 100 met een Doppler vlinderpoort cilinder.

nu met die DR zal het rond de 80 liggen tog?

bedankt



je hebt er al een andere krukas in, dus dan zou ik er sowieso een dr80 op gooien, gaat niet bijzonder hard, maar je hebt kracht genoeg, en zijn niet stuk te krijgen, voorbeeldje:

een vriend van me had hem op z'n rs, elke keer bij koud starten: plankgas, tot hij helemaal bovenin toeren is, koppeling laten knallen, en op het achterwiel weggaan,
ding rijdt al duizenden kilometers, zonder een krimp gegeven te hebben

tip: gooi er gelijk een grotere carb. onder, is een behoorlijk verschil in trekkracht
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
Royal Club 24-3-2011 23:48 Print reply

Posts: 60390
erg slijtvast zou ik ze niet noemen, goedkope zuiger en poorten scherp als een mes. zal eerder te maken hebben dat je het verlies in vermogen niet merkt, omdat het aanvankelijk al geen vermogen heeft..
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 6904 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved