Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - frituurpan op accu bouwen :)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1045 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64075 - frituurpan op accu bouwen :)
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
Dit topic is 12590 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Leen 24-3-2011 20:13 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]


Natuurlijk fikt de zooi niet weg, de dynamo kan 160ampere leveren, wil niet zeggen dat hij dat altijd doet... gaat je accu vast leuk vinden, opgeladen worden onder 160ampere haha.

Kom maar proberen hoor, een dynamo is geen stroombron heh.. er zit een regelaar op! heb wel vaker auto's gestart zonder accu erin, gewoon met de jumpstarter en blijft gewoon lopen als je de kabels afkoppelt..



Enig idee hoe de spanningsregelaar op een dynamo werk?
Die gaat je veldstroom regelen naar gelang het voltage dat hij op de uitgang meet.

Als dit dus 0 volt is (geen accu, dus helemaal geen voltage aanwezig) gaat hij je veld verschrikkelijk bekrachtigen om zoveel mogelijk volts eruit te pompen.
Helaas kan je spanningsregelaar daar heel erg slecht tegen en zal hij na enkele minuten kapoet zijn.
En dan staat er ook nog eens een berg voltjes op al je verbruikers...

Dus het word er allemaal niet beter van.
 
mx-jacob 24-3-2011 20:13 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]

Haha waar wil je die ampere's naar gaan omvormen dan? :P

P = U*I....



ik denk dat hij een transformator bedoeld
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 24-3-2011 20:56 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



Enig idee hoe de spanningsregelaar op een dynamo werk?
Die gaat je veldstroom regelen naar gelang het voltage dat hij op de uitgang meet.

Als dit dus 0 volt is (geen accu, dus helemaal geen voltage aanwezig) gaat hij je veld verschrikkelijk bekrachtigen om zoveel mogelijk volts eruit te pompen.
Helaas kan je spanningsregelaar daar heel erg slecht tegen en zal hij na enkele minuten kapoet zijn.
En dan staat er ook nog eens een berg voltjes op al je verbruikers...

Dus het word er allemaal niet beter van.



daar is je audi goed bekend mee

en stefan, een accu word inderdaad met 160 ampere opgeladen, er loopt niet voor niks een dikke kabel van je dynamo naar je accu, een auto kan een vrij lege accu in 5 minuten volpompen
 
jr customs 24-3-2011 21:30 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



daar is je audi goed bekend mee

en stefan, een accu word inderdaad met 160 ampere opgeladen, er loopt niet voor niks een dikke kabel van je dynamo naar je accu, een auto kan een vrij lege accu in 5 minuten volpompen


Mwah, doorsnee dynamo laadt niet met 160 amp hoor en dan nog heeft hij een auto accu niet in 5 min vol...

en een reactie op iemand anders, een benzine auto blijft niet lopen zonder accu.
 
StefanB 24-3-2011 21:38 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



daar is je audi goed bekend mee

en stefan, een accu word inderdaad met 160 ampere opgeladen, er loopt niet voor niks een dikke kabel van je dynamo naar je accu, een auto kan een vrij lege accu in 5 minuten volpompen


Lol die kabel is meestal zo dik omdat de startmotor er ook mee aangesloten zit en no way dat je een normaal formaat auto accu kan laden met 160 ampere, dan staat ie binnen een paar minuten te koken.
 
E24 M30b35@GT3576
Makrolon 24-3-2011 22:13 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]

Haha waar wil je die ampere's naar gaan omvormen dan? :P

P = U*I....

Naar meer ampere's!
 
KTM 525 EXC Supermoto
maxisport 24-3-2011 22:33 Print reply

Posts: 4206
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]


Lol die kabel is meestal zo dik omdat de startmotor er ook mee aangesloten zit en no way dat je een normaal formaat auto accu kan laden met 160 ampere, dan staat ie binnen een paar minuten te koken.


schijnbaar snap je het niet helemaal.
je hebt een 160Ah dynamo. die kan maximaal per uur 160A laden
heb je een 160a accu, dan duurt het een uur voordat deze geladen is
hij pomp er niet ineens 160a in.
een hedendaagse auto loopt niet zonder een accu. bullshit wat je zegt.
jouw auto loopt zonder accu als je er je start pack er op aansluit,
ja natuurlijk oen. dat is in feite een accu met hoge start stroom.
kabels die dik zijn? ja natuurlijk, startmotor trekt hoge stroom. weet je wat voor warmte dat dat opbrengt. vandaar dikke kabel waardoor de weerstand in de kabel lager word. een dynamo heeft niet zo'n dikke kabel, waarom? die levert geen piek spanningen maar continuïteit.
overal zit weerstand, hoe hoger de stroom hoe hoger de weerstand.

en nou terug in je boeken duiken!
 
jr customs 24-3-2011 23:00 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxisport
[...]


schijnbaar snap je het niet helemaal.
je hebt een 160Ah dynamo. die kan maximaal per uur 160A laden
heb je een 160a accu, dan duurt het een uur voordat deze geladen is
hij pomp er niet ineens 160a in.
een hedendaagse auto loopt niet zonder een accu. bullshit wat je zegt.
jouw auto loopt zonder accu als je er je start pack er op aansluit,
ja natuurlijk oen. dat is in feite een accu met hoge start stroom.
kabels die dik zijn? ja natuurlijk, startmotor trekt hoge stroom. weet je wat voor warmte dat dat opbrengt. vandaar dikke kabel waardoor de weerstand in de kabel lager word. een dynamo heeft niet zo'n dikke kabel, waarom? die levert geen piek spanningen maar continuïteit.
overal zit weerstand, hoe hoger de stroom hoe hoger de weerstand.

en nou terug in je boeken duiken!


Dit verhaal klopt ook niet, een 160ah accu geeft een uur lang 160a maar het opladen met 160ah duurt langer, daar treedt namelijk verlies op.

En voor een kabel maakt het niet uit of er piek stroom doorheen gaat of niet, het gaat alleen om de hoeveelheid stroom.

 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 24-3-2011 23:26 Print reply

Posts: 17929
gelukkig halen jullie amperes en amperesuren niet door elkaar
 
jr customs 24-3-2011 23:37 Print reply

Posts: 1057
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
gelukkig halen jullie amperes en amperesuren niet door elkaar


Mag ik ook weten waar ik fout zit dan?
 
StefanB 25-3-2011 0:17 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxisport
[...]


schijnbaar snap je het niet helemaal.
je hebt een 160Ah dynamo. die kan maximaal per uur 160A laden
heb je een 160a accu, dan duurt het een uur voordat deze geladen is
hij pomp er niet ineens 160a in.
een hedendaagse auto loopt niet zonder een accu. bullshit wat je zegt.
jouw auto loopt zonder accu als je er je start pack er op aansluit,
ja natuurlijk oen. dat is in feite een accu met hoge start stroom.
kabels die dik zijn? ja natuurlijk, startmotor trekt hoge stroom. weet je wat voor warmte dat dat opbrengt. vandaar dikke kabel waardoor de weerstand in de kabel lager word. een dynamo heeft niet zo'n dikke kabel, waarom? die levert geen piek spanningen maar continuïteit.
overal zit weerstand, hoe hoger de stroom hoe hoger de weerstand.

en nou terug in je boeken duiken!


Haha ben je uberhaupt wel naar school geweest?

Voor de duidelijkheid, een dynamo heeft geen capaciteit (Ah) maar een vermogen (A) Een accu druk je uit in capaciteit.
1Ah = 1A x 1h = 1A x 3600s = 3600As = 3600 Coulomb.
Als er tevens 1 ding je accu wel sloopt is het (geforceerd) te snel opladen..

Vermogen van zon accu geld trouwens bij I nominaal, dat wil gelden bij een gelijkmatige belasting over 20uur..
bij vb:
Inom = capaciteit/tijd 85/20 = 4.25A

bij I = 10x Inom is de capaciteit nog maar 50%, bij 100x Inom blijft er nog maar zo'n 2% over. Denk maar eens aan de startmotor (1.6kw) bij voorbeeld: 1600/12= 133A, 85/133= 0.64.. weet neit of je het geprobeerd hebt, maar bijna 3 kwartier doorstarten kun je wel vergeten..

En als jij denkt dat de motor uitvalt als je de accu afkoppelt, mag je mij wel eens uitleggen waarom dat zou moeten gebeuren? kan je dat verklaren? Buiten dat moet je ook eens leren lezen, ik schrijf duidelijk dat na het starten de jumpstarter afgekoppelt kan worden.. de dynamo levert dan de stroom voor alle verbruikers..
De verlichting van je brommer werkt toch ook zonder accu?!

Als de kabels naar je startmotor warm worden is het trouwens wel tijd voor een paar andere hoor haha.

Kun je mij dit stukje trouwens nog eens uitleggen? een dynamo heeft niet zo'n dikke kabel, waarom? die levert geen piek spanningen maar continuïteit. Wou je zeggen dat die startmotor spanning levert dan? en nogmaals, de spanning heeft geen fluit te maken met je kabeldikte, amperage is bepalend.

Wel leuk trouwens dat je me probeert te trollen terwijl je er zelf weinig van begrijpt..


 
E24 M30b35@GT3576
Rens 25-3-2011 0:31 Print reply

Posts: 6863
het ging toch over een frituurpan op accu.

Een camper koelkast trekt al 120watt dat is 10A
Een frituurpan trekt 1500 tot 2000watt veel succes met je accu.

Als het zonnig is werkt dit goed (ja het werkt echt)

Anders hebben we deze op gas: (kost het zelfde als 150* een patatje speciaal)



Dit bericht is gewijzigd door Rens op 25-3-2011 om 1:41 uur.
 
achter de maan is alles beter

Dit topic is 12590 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved